معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون


شلوغ_بازی های اخیر را چرا باید جدی گرفت؟

برای داشتن #تحلیل_درست باید با آرامش و دقّت #وقایع را آنگونه که هست دید، و در دامِ جوّ دهندگان و یا بی اهمیّت نشان دهندگان حوادث و وقایع نیفتاد.
 در همین تجمّعات یکی دو روز که با شلوغ بازی های رسانه ای #داغ شده است، مثلا اگر نه تلگرام بلکه یکی دو کانال #معاند و ضدّ میهن به خصوص #آمدنیوز که تمام وقت و هدفمند و با پشیتبانی ایادی داخلی پای کار است، را نادیده بگیریم، اوضاع به آن #شلوغی که به نظر می آید و شانتاژ می شود، نخواهد بود. به بیان دیگر وضعیّت آنگونه نیست که بزرگنمایی می گردد.
 با تجمعّات اعتراضی توسط مالباختگان و سپرده گذاران برخی صندوق ها و اعتراضات به حق معیشتی و صنفی که طبیعتا با شعارهایی همراه می شود، فیلم های چند لحظه ای از این تجمعات با گستره زیاد منتشر و فوروارد می شود و فضا برای تجمعات احتمالی بعدی و استفاده از این جمع ها تا حدودی #هیجانی می شود.
در تجمعات بعدی، چند نفر #نفوذی غیر مرتبط با جمع مطالبه گر، ضمن سعی در #جهت_دار کردن اعتراض با دادن #شعارهای_خاص با تهیه فیلم و ارسال آن به کانال ها و شبکه های معاند اجنبی فضا را مشوّش نشان داده و با اقدامات ژورنالیستی و گاها مونتاژی فضا را به سمت #هیجانی کامل سوق می دهند. 👌 اگر در فیلم های منتشره دقت شود معمولا شعارهی ساختار شکن و براندازانه نه از طرف جمع، بلکه توسط یکی دو یا حداکثر چند نفر خاص داده شده که به صورت گسترده منتشر شده است.

 با پخش فیلم های چند دقیقه ای اینچنینی از تجمعات، و با سوء استفاده از مشکلات و معضلات عدیده معیشتی و اقتصادی جامعه اطلاعیه های تجمعّات در شهرهای مختلف صادر و تبلیغ گسترده می گردد.
 از طرف دیگر، عدم توجّه مسؤلین در چندین سال اخیر به هشدارهای دلسوزان و بزرگان کشور درعمل به الزامات #اقتصاد_مقاومتی و حلّ مشکلات مردم و برعکس دادن وعده های حلّ همه مشکلات اقتصادی با آمدن #برجام  و عبور از رکود و #ریشه_کردن_فقر و رساندن مردم به جایی که دیگر نیازی به گرفتن #یارانه نداشته باشند و ... که بدیهی بود همه آن #وعده_ها عملی نخواهد شد، سطح توقّع عمومی را بالا بردند ، بدون اینکه اقدام موثّر و اثربخشی در این زمینه انجام بدهند.

 حال جامعه از طرفی با وعده های عملی نشده روبروست و از طرف دیگر با مشکلات فراوان معیشتی و #اجتماعی و گرانی ها دست و پنجه نرم میکند، و از سوی دیگر با #هیجانی کردن فضا که توضیح داده شد، تجمعات اعتراضی متعدد و پراکنده و تقریبا بدون مطالبه و هدف مشخّص قابل احصاء، با #سازماندهی_مجازی اطلاع رسانی و تبلیغ گسترده و در دستور کار قرار می گیرد و بدیهی است که نه #شعارهای اینگونه جمع های #هیجانی قابل کنترل است و نه عاقبت این تجمّعات قابل پیش بینی!!

 اوضاع وقتی مبهم تر می شود که #دولتی_های محترم که #مخاطب_اصلی مطالبات معیشتی هستند، به جای درک وضعیّت و فکر رفع مشکلات یا سکوت می کنند و یا در ادعایی خنده دار می گویند این تجمعّات از طرف #منتقدین_سیاسی دولت سازماندهی می شود.

اما #شلوغ_بازی های اخیر را چرا باید جدی گرفت و کمی نگران بود؟؟؟
 از آنجائیکه عمده #چاشنی و اهرم پیش برنده تجمعات و اعتراضات اینچنینی #هیجان و #شانتاژ و... است و اتفاقاً این قلم در ایران ما به وفور یافت می شود ، باید بیشتر احتیاط کرد.
 یاد آوریم تشییع جنازه #هیجانی مرحوم #مرتضی_پاشایی یا تجمع #هیجانی دانش آموزان مقابل پاساژ #کوروش و ..... را.

سخن آخر اینکه #آخرالزمان است و #امتحانات سخت تر شده اند!!!

احسان برادری


  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

شلوغ بازی های اخیر را چرا باید جدی گرفت؟

فرهنگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی