معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۹
آذر


احادیث با موضوع ادب

حدیث (27) امام صادق علیه‏ السلام :

    اَدَّبَنى اَبى علیه ‏السلام بِثَلاثٍ ... ونَهانى عَنْ ثَلاثٍ : قالَ لى : یا بُنَىَّ مَنْ یَصْحَبْ صاحِبَ السّوءِ لا یَسْلَمْ وَ مَن لا یُقَـیِّد اَ لْفاظَهُ یَنْدَم ، وَ مَنْ یَدْخُل مَداخِلَ السَّوءِ یُتَّهَمْ... وَ نَهانى اَنْ اُصاحِبَ حِاسِدَ نِعْمَةٍ وَ شامِتا بِمُصیبَةٍ ، اَو حامِلَ نَمیمَةٍ ؛
پدرم علیه ‏السلام مرا به سه چیز ادب آموخت و از سه چیز نهى ‏ام فرمود . سه نکته ادب این بود که فرمود : فرزندم! هرکس با دوست بد بنشیند ، سالم نمى‏ ماند و هر کس گفتارش را کنترل نکند ، پشیمان مى‏ شود ، و هر کس به جایگاه‏ هاى بد وارد شود ، مورد بدگمانى قرار مى ‏گیرد (زیر سؤال مى ‏رود) و آن سه چیز که مرا از آن نهى فرمود: دوستى با کسى که چشم دیدن نعمت کسى را ندارد، و با کسى که از مصیبت دیگران شاد مى‏ شود و با سخن‏چین.

    تحف العقول ص376

  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون
۲۹
آذر

#حقوق_زن_دراسلام

(یاایها الناسُ اتّقُوا ربّکم الّذى خلقکم من نفس واحدة وخلق منها زوجها وبثّ منهما رجالاً کثیراً ونساءً…) نساء / 1
اى مردم، از پروردگارتان پروا کنید، آن که شما را از یک نفس (جنس) آفرید و از آن (نَفس واحد) همسر او را و از آن دو مردان و زنان بسیار پدید آورد.
ییعنى آفرینش انسان چه مرد و چه زن از یک جنس و به یک گونه بوده است. خداوند زن (حوّا) را از همان جنس (گل) آدم آفریده است. جنس آدم و حوّا یکى است و آفرینش آن دو از خاک است. در آیات دیگر نیز به صراحت اشاره شده که زن و مرد در آفرینش یکسانند و هیچ یک بر دیگرى امتیازى ندارند.

\منبع:مقاله شهید مطهری وحقوق زن در اسلام

  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون
۲۹
آذر



خاصیت میوه ها از نظر قرآن کریم

#میوه هاو خوراکی در قرآن

در مورد میوه‌ های بهشتی فرمودند هر یک از میوه‌ های بهشتی یک صد هزار طعم دارد .
(قیامت در قرآن ، ص 36)
به همین دلیل وقتی میوه ای را برای بار دوم با طعم جدید می‌ یابد از روی تعجب می‌گوید :
 ُکُلَّما رُزِقُوا مِنْها مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقاً قالُوا هذَا الَّذِی رُزِقْنا مِنْ قَبْلُ وَ أُتُوا بِهِ مُتَشابِها
هر گاه میوه‌ ای به آن‌ها داده می‌شود می‌ گویند این همان است که پیش از این به ما داده شد و مانند آن‌ ها بسیار برایشان آورده می ‌شود .
میوه‌ های بهشت بدون هسته بوده و پوست ضخیم و ماده بدون استفاده ندارند همگی تازه و خوش طعم و رسیده‌ اند و به محض جدا شدن از شاخه میوه دیگری جای آن روییده خواهد شد  .


منبع📚(قیامت در قرآن ،ص36)


  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون
۲۹
آذر


احادیث با موضوع اخلاص

8ـ «مولی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)»:
اَخلِصوا اِذا عَمِلتُم وَاعْملوا اذا عَلِمتُم.
چیزی را که یاد گرفتید بدان عمل کنید و وقتی عمل کردید عملتان خالصانه (و برای خدا) باشد. (فهرست غرر، ص 92)


  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون
۲۹
آذر

#دشمن_شناسی_ازمنظرمقام_معظم_رهبری

مقام معظم رهبری ضمن ردّ نظریه توهم توطئه می فرماید: اگر فرض کنیم که دشمن بر سر هر راهی وجود دارد، خردمندانه نیست که انسان، دشمن را نبیند، وجود او را عدم فرض کند، چطور علیه ما توطئه نیست؟ بعضی گفتند شما توهم توطئه می کنید! توطئه ای وجود ندارد! من در پاسخ، نشانه های توطئه و نشانه های خصومت را از اول انقلاب تا امروز در یک فهرست طولانی معرفی می کنم، و نشان می دهم، چطور علیه ما توطئه نیست؟ در اول پیروزی انقلاب آشکارا با انقلاب مخالفت شد، و این سلسله تا امروز ادامه دارد، و ما امروز به معنی حقیقی کلمه در دنیا دشمن داریم.[4]


منبع:نشریه فرهنگی کمیل،شهریور ومهر79،ص7.


  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون
۲۹
آذر

#حضرت_زهرا_س
#الگوی_ولایتمداری

دفاع از ولایت حتی در بستر بیماری

پرسش : چگونه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در بستر بیماری از حریم ولایتدفاع کردند؟پاسخ اجمالی: حضرت زهرا(س)  به هنگام عیادت زنان مدینه، خطبه اى جانسوز را در بستر بیمارى بیان کرد. این خطبه رنجنامه و حکایت از دل پر درد آن حضرت دارد. محور تمام سخنان حضرت، مسأله غصب خلافت، مظلومیت على(ع) و آینده شوم امت اسلامى به سبب این انحراف بزرگ است، و این بهترین نشانه عظمت، فداکارى و ایثار آن بانوى زنان جهان است.پاسخ تفصیلی: بانوى اسلامحضرت زهرا(سلاماللهعلیها) خطبهاى جانسوز را در بستر بیمارى بیان کرد، همان بیمارى که هرگز از آن برنخاست، و جان پاک خود را به جان آفرین تسلیم نمود.
این خطبهکه از دل پر درد دختر گرامى پیامبر اسلام(صلى اللهعلیه وآله) برخاسته در حقیقت رنجنامه اوست.
رنجى جانکاه که تا اعماق استخوانش نفوذ کرده و تمام وجودش را در شعله هاى سوزان خود فرو برده است، به همین دلیل کلامش در این خطبهرنگ آتش به خود گرفته چرا که از قلب آتشین برخاسته، و خون رنگ شده چرا که از دلیل او سرچشمه گرفته.
از عجایب و شگفتى هاى این خطبهآن است که بانوى اسلام(علیها السلام) بعد از پیامبر(صلىاللهعلیه وآله) و قبل از شهادت مورد ستم هاى زیادى واقع شد، ستم هایى که بیمارى جانکاه او از آن ریشه مى گرفت، و با این که سوال زنان مدینه به هنگام عیادت آن بانو مخصوصاً از وضع حال و بیمارى او بود، و قاعدتاً باید چیزى از دردهاى خود بگوید، بلکه هر چه مى گوید از آن بگوید، با این حال حتى یک کلمه از حال خودش سخن نگفت، و محور تمام سخنان او مساله غصب خلافتو مظلومیت على(علیه السلام) و خطرات آینده این انحراف بزرگ براى امت اسلامى بود.
عجبا که او هیچ از درد خویش سخن نگفت، و هر چه گفت از درد همسرش على(علیه السلام) گفت، و از مشکلات جهان اسلام.
آرى روح بزرگ زهرا(علیها السلام) برتر از آن است که از خودش و دردهایش ـ هر چند بزرگ بود ـ سخن بگوید، و بلند پروازتر از آن است که حتى تا این حد صعود کند، او فقط از امام و همسر محبوبش على(علیه السلام) و دردهاى او سخن گفت.
او نگران شخص خود نبود، او نگران امت اسلامى بود که چه آینده شوم و دردناکى در پیش داشت.
انسان در واپسین لحظات زندگى معمولا به خود و دردهایش مى اندیشد، ولى شگفتا که فاطمه در اینخطبهطولانى حتى یک جمله از این گونه سخن ها بر زبان نراند.
و این بهترین نشانه عظمت فاطمه(علیها السلام) و مقام فداکارى و ایثار آن بانوى زنان جهان است.
این درسى است بزرگ براى همه انسان هاى آزاده و با هدف و همه ایثارگران و فداکاران تاریخ بشر.
آرى او همیشه ـ و در واپسین لحظه عمر کوتاه و پر درد و رنجش بالخصوص ـ همچون شمعى مى سوخت تا اطراف خود را روشن سازد و گمراهان را نجات دهد و مدافع حق و عدالتباشد.
در این خطبهسخنان او فقط بر محور خلافتوامامتدور مى زند، با آن که بانوى اسلاممظالم زیادى بر او رفته بود و مناسب بود دادخواهى کند، ولى نه دادخواهى کرد و نه لب به شکایت گشود، هر چه گفت از على(علیه السلام) گفت، از خلافتو از مصالح مسلمین گفت.
در فرازی از این خطبهآمده است:
««وَ تَاللهِ لَوْ مالُوا عَنِ الْمَحَجَّهِ اللاّئِحَهِ، وَ زالُوا عَنْ قَبُولِ الْحُجَّهِ الْواضِحَهِ، لَرَدَّهُمْ اِلَیْها، وَ حَمَلَهُمْ عَلَیْها، وَ لَسارَ بِهِمْ سَیْراً سُجُحاً، لا یَکْلُمُ خُشاشُهُ، وَ لا یَکِلُّ سائِرُهُ وَ لا یَمِلُّ راکِبُهُ.وَ لاَوْرَدَهُمْ مَنْهَلا نَمِیراً صافِیاً رَوِیّاً تَطْفَحُ ضَفَتاهُ وَ لا یَتَزَنَّقُ جانِباهُ، وَ لاَصْدَرَهُمْ بِطاناً وَ نَصَحَ لَهُمْ سِرّاً وَ اِعْلاناً.وَ لَمْ یَکُنْ یَتَحَلّى مِنَ الدُّنْیا بِطائِل، وَ لا یَحْظى مِنْها بِنائِل، غَیْرَ رَیِّ النّاهِلِ وَ شَبْعَهِ الْکافِلِ، وَ لَبانَ لَهُمُ الزّاهِدُ مِنَ الرّاغِبِ، وَ الصّادِقُ مِنَ الْکاذِبِ».(1)
«وَلَوْ اَنَّ اَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَات مِّنَ السَّمَاءِ وَالاَرْضِ وَلَکِنْ کَذَّبُوا فَاَخَذْنَاهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ» .(2)
«وَالَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْ هَوُلاَءِ سَیُصِیبُهُمْ سَیِّئَاتُ مَا کَسَبُوا وَمَا هُمْ بِمُعْجِزِینَ»» .(3)
ترجمه: (آرى به خداسوگند [اگر امر خلافتبا او بود] هر گاه مردم از جاده حق منحرف مى شدند و از پذیرش دلیل روشن سرباز مى زدند، آنها را با نرمى و ملایمت به سوى منزل مقصود سیر مى داد سیرى که هرگز آزار دهنده نبود، نه مرکب ناتوان مى شد، و نه راکب خسته و ملول. و سرانجام آنها را به سرچشمه آب زلال و گوارا وارد مى ساخت، نهرى که دو طرفش مملو از آب بود، آبى که هرگز ناصاف نمى شد سپس آنها را پس از سیرابى کامل باز مى گرداند و سرانجام او را در پنهان و آشکار خیرخواه خود مى یافتند.
[آرى] او هرگز از دنیا بهرهنمى گرفت، و از آن سودى جز سیراب کردن تشنه کامان و سیر نمودن گرسنگان نداشت. و در این جا دنیا پرست از زاهد، و راستگو از دروغگو، براى همه آنها روشن مى شد.
[و همان گونه که خداوند فرموده]:
«و اگر اهل شهرها و آبادى ها ایمانمى آوردند وتقواپیشه مى کردند برکات آسمان و زمین را بر آنها مى گشودیم، ولى [آنها حق را] تکذیب کردند و ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم».
«و ظالمان این گروه نیز بزودى گرفتار بدى هاى اعمالى که انجام داده اند خواهد شد و هرگز نمى توانند از چنگال عذاب الهى بگریزند»
آرى این سرنوشتى است که در انتظار آنهاست).(4)پی نوشت: (1). این خطبه در منابع مختلفى از کتب عامه و خاصه نقل شده است؛ از جمله هفت منبع زیر قابل توجه است: 1- مرحوم شیخ طبرسى(رضوان الله علیه) آن را در «احتجاج» ذکر کرده است. (احتجاج، ترجمه فارسى، صفحه 300). 2- على بن عیسى اربلى در کتاب معروف «کشف الغمه» از کتاب «صحیفه» آن را نقل مى ‏کند. (کشف الغمه، جلد 2، صفحه 118). 3- مرحوم علامه مجلسى در «بحارالانوار» این خطبه را با اسناد متعددى ذکر کرده است. (بحارالانوار، جلد 43، صفحه 158). 4- این خطبه در کتاب «معانى الاخبار» از مرحوم صدوق با سند ذیل، از عبدالله بن حسن از مادرش فاطمه دختر امام حسین (علیه السلام) نقل شده است. سند: عن احمد بن الحسن القطان، عن عبدالرحمن محمد الحسینى، عن ابى الطیب محمد بن الحسین بن حمید، عن ابى عبدالله محمد بن زکریا، عن محمد بن عبدالرحمن المهلبى، عن عبدالله بن محمد بن سلیمان، عن أبیه، عن عبدالله بن الحسن. 5- و باز در همان کتاب با سندى دیگر از امام على بن ابی‏طالب (علیه السلام) نقل شده است. سند: على بن محمد المعروف بابن المغیرة القزوینى، عن جعفر بن محمد بن الحسن، عن محمد بن على الهاشمى، عن عیسى بن عبدالله بن محمد بن عمر بن على بن ابى‏طالب، عن أبیه، عن جده على بن ابى‏طالب(علیه السلام). 6- مرحوم شیخ طوسى نیز آن را در «امالى» آورده است. 7- ابن ابى الحدید عالم معروف سنى معتزلى نیز آن را در کتاب معروف‏ خود «شرح نهج‏ البلاغه» با سند ذیل، نقل مى ‏کند. سند: احمد بن عبدالعزیز الجوهرى، عن محمد بن زکریا، عن محمد بن عبدالرحمن، عن عبدالله بن محمد بن سلیمان، عن أبیه، عن عبدالله بن حسن، عن أمه فاطمة بنت الحسین(علیه السلام). به هر حال همان ‏گونه که اشاره شد این خطبه با اسناد متعددى نقل شده، و تفاوت ‏هایى در متون آن دیده مى‏ شود، و نظر به این ‏که متنى که در «احتجاج» از سوید بن غفله‏ نقل شده است کامل ‏تر به نظر مى ‏رسد ما همان را برگزیدیم. و بدین ترتیب خطبه مزبور از خطبه ‏هایى است که در کتب متعدد و با اسناد متظافرى نقل شده است و لذا از اهمیت ویژه‏اى برخوردار است. (کتاب زهرا (ع) برترین بانوى جهان، ص: 215- 217).

(2). سوره اعراف، آیه 96.

(3). سوره زمر، آیه 51.

(4). گرد آوری از کتاب: زهرا(علیها السلام) برترین بانوى جهان‏، مکارم شیرازى، ناصر، سرور، قم، 1388، هـ ش، ص: 211 به بعد.


  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون
۲۹
آذر

اخلاق در فضای مجازی

بهانه ی غیرقابل قبول برای کاربران فضای مجازی


شاید برخی بر این باور باشند که صرفا به دلیل اینکه در فضای مجازی انسانها به طور مستقیم با هم روبه رو نیستند لذا پایبندی به عرف موضوعیت ندارد. چنین افرادی کبک هایی را می مانند که سر در برف دارند و سعی میکنند قبح عمل غیر اخلاقی خود را نبینند! نگارنده بارها در خوابگاه، اماکن عمومی مثل رستوران و مواردی از این قبیل دیده است که با قطع ناگهانی برق و خاموشی متعاقب آن افراد سر و صداهای ناهنجار، حرفهای رکیک و حرکاتی را انجام میدهند که به هیچ وجه در حالت عادی زیر بار انجام آنها نمی روند. در فضای مجازی نیز فرد با اطمینان از ناشناخته ماندن و دیده نشدن حرفها و رفتارهایی را انجام می دهد که شاید در برخورد روبه رو از آنها امتناع می ورزد. در حالیکه فرد شخصیت خود را مجازی می پندارد خود به خود انسانهایی که با آنها طرف است را نیز انسانهای مجازی پنداشته و عمل غیر اخلاقی را مجاز می شمرد. مسلم است شخصیت مجازی عزت نفسنداشته و لذا عمکرد اخلاقی از سوی وی بعید است. مورد دیگری که به رواج بی اخلاقی در شبکه های اجتماعی یا چت روم ها منجر می گردد کثرت دوستان و مخاطبانی است که به راحتی و به ارزانی در اختیار فرد قرار می گیرند. زمانی که انسانها به صورت منبع لایزال عرضه شوند (حال در هر شکل و به هر عنوانی) بایستی منتظر بروز بی اخلاقی بود. در این نگرش انسانها به ابزارهایی می مانند که جایگزین پذیر بوده و بدون لحاظ احساسات آنها تنها به جمع آوری کسانی پرداخته می شود که در "چرخه استفاده" به کار آیند، حال این چرخه هر چه باشد، چرخه تولید، چرخه لذت، یا هر چرخه ای که انسانها در آن مصرف می شوند. البته این نوع نگرش مخصوص شبکه های مجازی نیست و همانطور که اشاره شد در هر جای دیگری امکان بروز چنین خبطی وجود دارد اما از نظر صاحب این قلم در شبکه های اجتماعی افراد بدون اینکه به زعم خود دچار رذیلت اخلاقی باشند چنین رفتاری را با سایر انسانها از خود بروز می دهند.

  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون
۲۶
آذر

بسم الله الرحمن الرحیم


انتفاضه پایان اسراییل

ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﯾُﺪَﺍﻓِﻊُ ﻋَﻦِ ﺍﻟَّﺬِﯾﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍ ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻟَﺎ ﯾُﺤِﺐُّ ﮐُﻞَّ ﺧَﻮَّﺍﻥٍ ﮐَﻔُﻮﺭٍ..
 ﺃُﺫِﻥَ ﻟِﻠَّﺬِﯾﻦَ ﯾُﻘَﺎﺗَﻠُﻮﻥَ ﺑِﺄَﻧَّﻬُﻢْ ﻇُﻠِﻤُﻮﺍ ﻭَﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻋَﻠَﻰ ﻧَﺼْﺮِﻫِﻢْ ﻟَﻘَﺪِﯾﺮٌ؛
 ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﮐﺴﺎﻧﻰﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩﺍﻧﺪ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﻫﯿﭻ ﺧﯿﺎﻧﺘﮑﺎﺭ ﻧﺎﺳﭙﺎﺳﻰ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺑﻪ ﮐﺴﺎﻧﻰﮐﻪ ﺟﻨﮓ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﺤﻤﯿﻞ ﺷﺪﻩ ﺭﺧﺼﺖ ‏[ ﺟﻬﺎﺩ ‏] ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﭼﺮﺍﮐﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﻇﻠﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﭘﯿﺮﻭﺯﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺨﺖ ﺗﻮﺍﻧﺎﺳﺖ ‏»

♦️قبل از هر چیز باید به دشمنان اسلام یادآور شد که اسلام دین صلح است، دین ‌دوستی است دین حفظ حقوق انسان‌ها است، اما دین ظلم‌پذیر نیست، دین زیربار ستم رفتن نیست، دین تواضع در مقابل مستکبرین نیست..
 لذا از یک طرف ظلم به دیگران را نفی و جنایت را رد می‌نماید آنچنان که قاتل یک نفر را قاتل همه انسان‌ها می‌داند و از سویی دیگر به مسلمانان اجازه داده بلکه بر آنان واجب نموده که از حق خود دفاع کنند و در مقابل متجاوزین بایستند.

پس لازم است اشاره ای به آیات وسوره هایی داشته باشیم که درآن  مسلمانان تا اندازه ای با زبان عطوفت سخن گویند که به اعتقادات مسلمین تعرض صورت نگیرد.

«جهاد» در حداقل هفده سوره قرآن کریم از جمله بقره، آل‌عمران، نساء، مائده، انفال، توبه، نحل، حج، نمل، احزاب، شوری، محمد، فتح، حدید، حشر، ممتحنه و صف آمده و قریب به ۴۰۰ آیه در رابطه با جهاد نازل شده است.
لذا دشمنان اسلام ومسلمین بدانند که با آتش افروزی وتوطئه های شیطانی راه به جایی نخواهند برد بلکه خود را در برابر اتشی از خشم مجاهدین فی سبیل الله قرار می دهند که قطع به یقین از این اتش نجات نخواند یافت.. و این آتش خشم انتفاضه ای دگر را رقم خواهد زد برای پایان عمر رژیم صهیونیستی.

 ما امروزه آمریکا را مظهر زورگویی، تجاوز، دخالت و اشغالگری ،همانگونه که اسرائیل را نماد تروریسم دولتی، جنایت، تجاوز، نژادپرستی و آپارتاید می‌دانیم.

بدین وسیله ضمن محکومیت سخنان رئیس جمهور مضحک ودجال امریکا مبنی بر ایجاد قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی اعلام می داریم درهمه حال ،تا پای جان از کشور مظلوم فلسطین دفاع خواهیم نمود ،
اللهم عجل لولیک الفرج

معاونت فرهنگی
جبهه سایبری حیدریون

محمدی همدانی

  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون
۰۱
آذر

🔴واکنش یکی از فعالان فرهنگی :

انحراف رسانه ها پوششی برای بی تدبیری بود!!

در زلزله‌ اخیر کرمانشاه گویا برخی جملات از قبل طراحی شده بودند تا بخش اعظمی از رسانه ها را از اصل وظیفه منحرف وبه سمت کارشناسی مسکن سوق دهند که به طورواضح دور کردن رسانه ها را در این موضوع می توان دید

🔻🔻🔻➿➿

🔴زلزله سیاسی!!!

در ساعاتی که همه به نوعی مشغول زندگی روزمره خود هستند ناگهان بغضِ طبیعیِ زمین می ترڪد ولرزشی را بوجود می آورد تا همه افراد جامعه را درگیر کند 

✔️عده ای زیر آوار ،

✔️عده ای اواره در میان طوفانی از غم واضطراب ،،

وعده ای در بهت و حیرت و در انتظار یاریِ مسئولین..

آرامش، بزرگترین نیاز همه ما در چنین شرایطی است...

اما اگر در این فضای بسیار حساس ونفس گیر؛ بغضِ سیاسی وارد محیط بحران شود ، عملکرد برخی از رسانه ها را که می بایست به وظیفه ذاتی خود عمل کنند واز نظر روحی وروانی جوِ آرامی را بوجود آوردند از اصل به حاشیه نقل مکان کرده ودر صدد حمایت از گروهها بر می آیند

واین جو برای عده ای که از نظر تحلیلی وبصیرتی ضعیف هستند بسیار تاثیر گذار است .

💢در زلزله اخیر غرب کشور عزیزمان، یک جمله چنان جو را متزلزل می کند که حتی برخی اهل رسانه که می بایست در خدمت مردم آسیب دیده باشند در صدد بازی رسانه ای بر آمده وحتی از سرک کشیدن به گوشی تلفن مسئولین ومتاسفانه نشر اکاذیب هیچ ابایی ندارند،،

که جهلِ سیاسی انحراف رسانه ای نتیجه ان می شود!!!

✅اما در بخش دیگری از همین فضا ،عده ای بی آنکه تحت تاثیـرِ شرایط غلط بوجود آمده باشند در دل میدان با انواع کمک مادی ومعنویی سرود مهربانی را عاشقانه زمزمه می کنند،،

 مردان بی ادعایی ڪه بی درنگ خود را به مناطق می رسانند تا ناجیِ نفسهایِ حبس شده شوند .

وقتی خبر شهادت چند رزمنده ارتشی  

به میان می آید اوج زیبایی وهمنوایی همه ی خلاءها را پر می کند، 

زیبا...به دلیل همراهی وهمدلی است که اگر مردم سرزمینم دچار غم و اندوه شوند قلب انسانهای آزاده از شدت اندوه از تپیدن باز می ایستد ...

✅واین است رسم مردان بی ادعا

✍محمدی همدانی

معاونت فرهنگی

🇮🇷جبهه سایبری حیدریون🇮🇷

  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون