#احادیث_با_موضوع_عفاف_و_حجاب
حضرت محمد (ص):
کسی که با زن نامحرمی دست بدهد، در روز قیامت در حالی می آید که دستهایش به گردنش بسته شده است. آن گاه دستور می رسد او را به جهنم ببرید.
ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 607
#احادیث_با_موضوع_عفاف_و_حجاب
حضرت محمد (ص):
کسی که با زن نامحرمی دست بدهد، در روز قیامت در حالی می آید که دستهایش به گردنش بسته شده است. آن گاه دستور می رسد او را به جهنم ببرید.
ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه 607
کلام_ولی_امر
بیانات #مقام_معظم_رهبری
شرح حال شهدا
از شرح حال سرداران غفلت نکنید؛ آگاهی از شرح حال این شهدای راه حق. در درجه اول سردارانند، اما مخصوص سرداران نیست. من یک کتابی را میخواندم که شرح حال یک دسته، یک جزئی از یک گروهان بسیجی سپاه در یکی از حملات دفاع مقدس بود. حضور افراد یک دسته در صحنه نبرد، فعالیتهای بسیار مؤثرشان، شوقشان، ایمانشان، ضربهای که به دشمن وارد کردند و بالاخره آن نورانیتی که در عرصههای نبرد کسب کردند، در بیاناتشان؛ و آنهائی که شهید شدند، در وصیتنامهشان این نورانیت منعکس است. من بهرهمند میشوم. من هر وقت یک چنین چیزهائی را میخوانم، بهرهمند میشوم، استفاده میکنم. باب این استفاده را به روی خودتان باز کنید. امیدهای آینده کشور شما جوانان هستید و در میان جوانان کشور، پر انگیزهترین¬ها و با ایمانترینها بیشترین امیدها را برای این کشور و برای این ملت به وجود میآورند.
⭕️بیانات در دیدار با بسیجیان استان فارس 14/2/1387
بصیرت
نفاق خطرناکتر از کفر
استاد_پناهیان
ما الان بیشتر در دوران درگیری با نفاق به سر میبریم. دانشکدهای به نام دانشکده الهیات یا حوزههای علمیه که مأموریت دینی و معنوی و معرفتی به عهده دارند، علی القاعده باید در حال تولید و تامل در ساز وکارهای برخورد فکری با نفاق باشند، اما وقتی انسان به این مراکز علمی نزدیک میشود با کمال تعجب میبیند که بیشترین مباحثات علمی در حوزههای علوم اسلامی در دانشگاه و حوزه، درگیری فکری با کافران است! یعنی ما در حالی هنوز درگیر اثبات وجود خدا برای کافران و ملحدان هستیم و میخواهیم از ارزش اصل دیانت و حقانیت ایمان صحبت کنیم، که بیشتر در دوران مواجهه با نفاق به سر میبریم، تا مواجهه با کفر.
1393/2/13
دانشکده الهیات.دانشگاه تهران
عماریون_ولی_امر
استاد پناهیان
تنها مسیر برای زندگی بهتر/ج3
زندگی سرشار از گرفتاری، نشانه #ایثار و خداپرستی نیست/ متدینین بیش از دیگران باید به دنبال #زندگی بهتر باشند/ میخواهیم با «عقل» راه زندگی بهتر را ببیابیم، نه با مباحث «دینی»/«بهرهمندی فراوان از دنیا» جایزه دینداری است
شروع دینداری از «اثبات صانع»، فشار روانیاش بر آدمها بالاست؛ بیایید از همین زندگی شروع کنیم. مردم #مشغول زندگی هستند و درگیری ذهنی اکثر مردم، زندگی است؛ بیایید به طرز تفکر مردم #احترام بگذاریم و از همین زندگی شروع کنیم. بگوییم شما چه میخواهی؟ میگوید: من زندگیام را میخواهم. بعد #بگوییم: «آیا میخواهی زندگیات بهتر بشود؟ یقیناً میگوید: بله. بعد بگوییم: بیا فکر کنیم #چگونه میتوان زندگی را بهتر کرد؟ حالا چه با دین چه بدون دین.
احادیث_با_موضوع_صبر
پیغمبر اکرم (ص) به اصحاب خود فرمود : عملی را بگویم که اگر انجام دهید شیطان به قدر فاصله مشرق و مغرب از شما دور میشود.عرض کردند بفرمائید.فرمود : روزه صورت شیطان را سیاه میکند ، صدقه پشت او را میشکند دوستی در راه خدا و کمک کردن به یکدیگر در کارهای نیک شیطان را بیچاره می نماید توبه و استعفار رگ قلبش را پاره میکند هر چیزی زکات و پاک کردن دارد زکات بدن روزه است. از حضرت صادق (ع) نقل شده که در تفسیر آیه شریفه ( واستعینوا بالصبر و الصلوة) فرمود : منظور از صبر روزه است هرگاه برای شخصی پیش آمد سختی شود روزه بگیرد زیرا خداوند میفرماید : {{ بوسیله روزه و نماز کمک بگیرید }}
وافی جلد ۲ باب صوم صفحه ۶ ، پند تاریخ جلد ۵ صفحه ۲۴۲
به نام خدا
#مدیران_کانالهای_مذهبی_شهدایی
تهاجم فرهنگی پیچیده ترین نوع حمله به فرهنگ هاست که توسط دولت های استکباری با حرکتی بسیارنرم وتخریب بسیار بالاتعریف شده است ./
بیش از یک قرن است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر دادهاند. این کشورها معمولاً اجرای مقاصد خود را با عناوین تبلیغ مذهبی، رواج تکنولوژی، ترویج زبان، انجمنهای خیریه، ترویج بهداشت، سوادآموزی و، به عبارت دیگر، به نام سیاستهای فرهنگی و فرهنگپذیری انجام میدهند. هرچند نمیتوان این عناوین را از نظر نوعدوستی و انسانیت موردتردید قرار داد، ولی تاریخچهی این روابط و خدمات نشان داده است که این برنامهریزیهای دقیق، در جهت رشد و بالندگی فرهنگ این کشورها نبوده بلکه زمینهی اسارت کامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسیآنان را فراهم ساخته است.
با ورود دنیا به تکنولوژی جدید الخصوص فضای سایبری به طبع فاصله ها بسیار کم می شود ،
به طوری که دشمن به راحتی وارد فضای خانواده شده وهمه برنامه های از پیش طراحی شده را درضمینه های گوناگون به افکار جامعه تلقین می کند
در اینجا موضوع بحث به دومشکلی که مدتی است فضای جامعه را درگیر کرده اشاره می شود
1_چالش تصاویر کودکان در یک نوع مسابقه تصویری ورای گیری ونهایتا دریافت جایزه نقدی..
ایا تاکنون به منبع مالی این مسابقه فکر کرده ایم از کجا وچگونه تامین می شود؟
درواقع نوع حمله دشمن در این موضوع عادی سازی قراردادن تصاویر در فضای مجازی است که با توجه به اسلامی بودن جامعه ایران در حال حاضر از تصاویر کودکان شروع کرده وپله به پله بالا خواهد رفت،که امیدواریم مسئولین به این فضای افسار گسیخته توجه بیشتری نمایند
2_موضوع بعدی که این روزها شاهد هستیم قراردادن اطلاعیه گروهها وکانالهای مذهبی مبنی بر جمع اوری کمک های مالی برای افراد نیازمند می باشد
با توجه به نفوذ فرهنگی دشمن ایجاد موسسات خیریه غیر قانونی واجرای طرحهایشان در اینده از این موضوع هم بهره برداری خوبی به نفع خودشان خواهند داشت.
نمونه بارز ان کمک مالی سران تشیع انگلیسی به هیئت های عزاداری بود که سالهای پیش بدونه چشم داشت کمک هایی کرده ولی سال جاری شرط کمک را نبودن تصاویر امام ورهبر فرزانه انقلاب در حسینیه ها دانستند،،
با توجه به مسائلی که ذکر شد مدیران کانالها وگروههای مذهبی والخصوص شهدایی می بایست با دقت بیشتری مطالب را کنترل نمایند
با اینکه موضوع دوم کار بسیار خدا پسندانه وانسان دوستانه است
باید ترتیبی داده شود که افراد نیازمند به نهادهای حمایتی معرفی یا درخواست کمک وجمع اوری ان به صورت حضوری و یا با هماهنگی یکی از موسسات قانونی وبا شماره حساب معتبر باشد.
الهم عجل لولیک الفرج
محمدی همدانی 1396/8/11
کلام_ولی_امر
بیانات #مقام_معظم_رهبری
ورزش
توصیه این است که جوانها ورزش کنند. من هر وقت چشمم به ارتفاعات شمال تهران مىافتد و مىبینم که در این منطقه ضلع شمالى تهران- یعنى از منتهای شرق تا منتهای غرب -شاید حدود ده معبر وجود دارد که مردم را به این سلسله کوههای با عظمت و بسیار مصفّا متّصل مىکند؛ اما مردم استفاده نمىکنند، تأسّف مىخورم. هر وقت به کوه مىآیم، وقتى مىبینم خلوت است، تأسّف مىخورم که چرا جوانها و حتّى غیر جوانها از این نعمت الهى و این فرصت کمیاب استفاده نمىکنند. خود من از حدود عید نوروز، کوهپیمایى را شروع مىکنم تا اواسط پاییز؛ یعنى وقتى که یخ مىبندد و در کوهستان خطر لغزیدن هست. بعد از آن دیگر به کوه نمىآیم. در واقع در هر سال، چهار پنج ماه این کار را تعطیل مىکنم. اما در آن هفت، هشت ماه دیگر، تا اواسط پاییز، بنایم بر این است که هفتهاى سه مرتبه بیایم. البته اغلب اوقات پیش نمىآید که بتوانم هفتهاى سه بار بیایم. یعنى هفتهاى دوبار یا هفتهاى یک بار مىشود؛ لکن کمتر از هفتهاى یک بار نمىشود. البته اینجا را که ملاحظه مىکنید، راه طولانى است. براى من، مسیر «کُلَک چال» مقدارى زیاد است. از اینرو همیشه به «کُلَکچال» نمىآیم. هر سال یک یا دو بار اینطور راههای طولانى را مىآیم و در غیرِ این یکى دو بار، معمولاً راه مىافتم از طرفى-یکى از همین راههایی که معمول هست و مردم مىروند، یا بعضى راههای خلوتتر-حدود یک ساعت مىروم بالا و برمىگردم. خوب؛ شما سنّ مرا هم ملاحظه کنید. جوانهایی که در کوهستان راه مىروند، در حدود سنین سىسال و سىودو سه سال و کمترند. اینها همه جاى فرزندان من محسوب مىشوند. وقتى که من با این سن و با این همه اشتغالات-واقعاً وقت گذاشتنِ من براى ورزش یک مجاهدت است- بتوانم از لابلاى کارهاى فراوان و متراکم، وقتى براى ورزش باز کنم و با وجود بالا رفتن سن و انحطاط مزاجى، مقیّدم به کوهستان بیایم، شما ببینید که جوانها چه وظیفهاى دارند!
توصیه من این است که جوانها به من نگاه کنند. من وقتى به کوه مىآیم و گاهى مىبینم حتّى از من مسنتر هم کسانى مىآیند که با استحکام و استقرار جسمانى و قرص و محکم این راه را طى مىکنند، واقعاً لذّت مىبرم. البته این نکته را تأکید کنم که وقتى مىگوییم جوانها، معنایش این نیست که ورزش مخصوص جوانهاست. نخیر؛ همانطور که ورزش براى جوانها لازم است، براى مسنترها هم لازم است. بلکه مىشود گفت براى جوانها لازم است، براى مسنها واجب مؤکّد است. توجّه کردید؟ چون اگر کسانى که پا به سن گذاشتهاند، ورزش نکنند، پیرى زودرس به سراغشان خواهد آمد و قطعاً دچار عوارض پیرى خواهند شد و از کار خواهند افتاد. چرا کسى که مىتواند کار و تلاش کند و عمر خود را ده، بیست سال با ورزش، بر حسب روال طبیعى استمرار بخشد، این کار را نکند؟ من حرفم این است. از این رو توصیه مىکنم همه ورزش کنند؛ هم جوانها، هم پیرها، هم میانسالها، هم مردها و هم زنها. زنها هم باید ورزش کنند. گاهى من در همین راه «کُلک چال» که از پایین به بالا مىآیم، یا به عکس به طرف پایین مىروم، خانمهایی را مىبینم که با چادر مشکى این راه را طى مىکنند. با اینکه قسمتى از این راه، بسیار ناهموار و یا به قول ما مشهدیها قلب است، درعینحال خانمها این راه ناهموار را تحمّل مىکنند و با چادر مشکى مىآیند. خوب؛ این همّت است دیگر. من اینطور زنها و همچنین افراد مسنّى که این راههای طولانى را طى مىکنند و مىروند، بسیار تحسین مىکنم. بنابراین توصیه ما به همه مردم این است که ورزش کنند. البته از میان همه ورزشها توصیه ورزش خاصّى را نمىکنیم. هر کس به هر ورزشى که دوست دارد و با وضع و طبیعت و امکانات او متناسب است، بپردازد. منتها بىخرجترین ورزشها کوهنوردى است. این را که ما امتحان کردهایم، هیچ خرجى ندارد؛ حتّى یک توپ کوچک هم لازم ندارد. آدم کفشش را پایش مىکند و مىزند به کوه و راه مىرود و ورزش مىکند و از این هواى خوب و مناظر طبیعى استفاده مىکند. توصیه مىکنم که حتماً ورزش را فراموش نکنید.
مصاحبه در هنگام کوهپیمایى 2/6/1375
کتاب دیجیتال
داستانهای نهج البلاغه
در بالین بیمار
یکی از یاران بیمار شد. امام علی (ع) از او عیادت و احوالپرسی کرد و به او فرمود: خداوند این بیماری را باعث از بین رفتن گناهانت قرار داده است، زیرا خود بیماری پاداشی ندارد، ولی (در صورت صبر و شکایت نکردن) گناهان سابق را از بین میبرد و آنها را همانند برگ درختان میریزد.
و این را بدان که اجر و پاداش مربوط به گفتار (نیک) و عمل با اعضاء است و خداوند سبحان کسانی از بندگانش را که بخواهد، به خاطر نیت پاک و قلب شایستهشان به بهشت وارد میکند. [285].
از این سخن استفاده میشود که بیماری، اقتضای آن را دارد که گناهان سابق را نابود کند که از آن به اصطلاح کلامی «تکفیر» میگویند، اما نه اینکه بیماری، ذاتا این خاصیت را داشته باشد، بلکه این خاصیت در صورت راضی بودن به خشنودی خدا و توکل و شکایت نکردن است و از این رو امام فرمود پاداش مربوط به کردار نیک و گفتار نیک است.
امام باقر (ع) نقل میکند که رسولخدا (ص) فرمود: «خداوند میفرماید: کسی که سه روز بیمار گردد و در این سه روز به هیچ کس از عیادتکنندگانش شکایت نکند، خداوند گوشتی بهتر از گوشت بدن او و خونی بهتر از خون بدن او به او میدهد، اگر او را شفا دادم، خوب شده در حالی که گناهی ندارد و اگر او را قبض روح کردم، در این صورت او را به سوی رحمت خود بردهام». [286].
منبع:
[285] نهجالبلاغه حکمت 42.
[286] نورالثقلین ج 4 ص 56.
#بصیرت
نفاق خطرناکتر از کفر
استاد پناهیان
اباعبدالله الحسین(ع) توانست جبهه نفاق را بشکند. حماسه کربلا از جمله به این دلیل یک حماسه ماندگار در تاریخ شد، که ماجرا بهگونهای رقم خورد که آنها نتوانستند بدن امام حسین(ع) را با احترام به خاک بسپارند و اهلبیت ایشان را با احترام به مدینه برگردانند(بلکه اسیر کردند و در بیابانها و شهرها چرخانند). اگر این کار را کرده بودند، یقیناً دیگر چیزی از کربلا باقی نمانده بود. آنقدر مظلومیت اباعبدالله(ع) شدید شد که دیگر جریان نفاق نتوانست نفاق خودش را بر حماسه کربلا مسلط کند و این مظلومیت را بپوشاند.
1393/2/13
دانشکده الهیات.دانشگاه تهران
قسمتی از دستنوشته طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
الهی من را با شهادت انس بدار و من را با شهادت محشور کن و من را از شهادت دور مکن و شهادت را هر چه زودتر نصیبم کن که فراق او من را می کشد. الهی من را شرمنده شهداء مکن و اگر خون من ،لایق ریختن است خون من را بریز تا سربلند به جمع شهداء بروم.