معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

بسم الله الرحمن الرحیم

📌موضوع :نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی،در مدیریت بحران‌ها

جلسه:نهم

💢نگاهی به مشخصه های کلی در حوزه فرهنگ و...

انچه تاکنون از نظر گذشت ،تبیین اجمالی استراتژی دشمن پس از دوم خرداد ١٣٧٦برای فتح رفیع فرهنگ اسلامی بود. امابررسی سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت و متولیان فرهنگی کشور در دوره حاکمیت اصلاح طلبان و نوع مواجهه انها بااین استراتژی پیچیده ، مستلزم شناخت دقیق خصلت های بینشی مجموعه کارگزاران و فضای فکری حاکم بر دولت و مسئولان فرهنگی ان است.

بانگاهی به فضای کلی این دوره و مشخصه های ان در حوزه فرهنگ و سیاست ،می توان چشم انداز شفافتری از وضعیت فرهنگی این مقطع از تاریخ و سیاست های دولت و نقش ان در مهار یا تشدید بحران های فرهنگی کشور را در برابر خوانندگان محترم قرار داد.

دوره هشت ساله حاکمیت اصلاح طلبانازمشخصه های مهمی برخوردار است. عرصه فرهنگ و سیاست داخلی در این دوره نیز ، اکنده از اتفاقات تلخ و شیرین بود.اینک به طور اختصار به توضیح هر یک از مشخصه ها می پردازیم. ،

١_احیاء برخی از معقولات مثبت فرهنگی_اجتماعی. ،

از مشخصه های مثبت این دوره ، رویش برخی ازمقولات و مفاهیم علمی_کاربردی در حوزه های مختلف اجتماعی_فرهنگی و سیاسی بود. در این دوره به رغم همه چالش ها و مشکلات تاب سوز فراوانی که وجود داشت جنبش اصلاحات خواسته یاناخواسته ،توانست پاره ای از امور مثبت را در کشور پایه گذاری کند،که به انها اشاره می کنیم.

الف:شعار قانون گرایی ؛

شعار خاتمی مبنی بر قانونگرایی موجب شد تا قانون مداری و پایبندی به قانون ،به عنوان یک ارزش و هنجار اجتماعی ، بیش از گذشته مورد توجه افکار عمومی قرار گیرد. به رغم ان همه اشتیاق و انتظار ، اما به نظر می رسد که افت ابزار انگاری ، حتی در این حوزه نیز دامن سیاسیون وبسیاری از دولت مردان را رها نکرد. از این رو ، بیشترین بهانه و فرصت در این زمینه ، عائد جریانی شد که با توجه به عقبه خود در حاکمیت ، برای هدم بنیان های دینی ، انقلابی و فرهنگی ، همواره در پی یافتن فرصت ها بود. در این دوره ، از سوی عناصری تدبیر و هدایت می شد که قانونگرایی را نه به عنوان یک ارمان و نه به مثابه یک ابزار برای انتظام عقلایی امور جامعه ، بلکه آن را پوشش و وسیله ای برای مقاصد و اهداف خویش می خواستند ویا همچون اصحاب سبت با ابزار قانون ، به جان قانون می افتادند. و دیدیم که در اثر ان ، چه فتنه ها و اشوب ها در این دوره به پا شد. چه رفتار های غیر قانونی که با مهر قانون ، امکان ظهور و بروز یافتند چه قوانینی نقض و شکسته شدند و در مقابل ، نهادهای قانونی مثل قوه قضایه ، به دلیل برخورد با عناصر قانون شکن و مطبوعات خاطی و متخلف ، متهم به قانون شکنی شدند . حافظان امنیت ملی به دلیل عمل به اولی ترین وظایف خود که برخورد با تحرکات غیر قانونی به اسم قانونگرایی مورد سرزنش و کارشکنی قرار گرفتند. اصل خدشه ناپذیر نظارت استصوابی ، غیر قانونی تلقی شده و شورای نگهبان به قانون شکنی متهم گردید.!!

جلسه اینده :ب_شعار نقدپذیری..

🇮🇷معاونت فرهنگی

جبهه سایبری حیدریون🇮🇷

🌐وب⏬

  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

مدیریت بحران

معاونت فرهنگی

مقام معظم رهبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی