معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

ولایت فقیه آیت اله جوادی آملی(حفظه الله)

چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم،

📌موضوع:ولایت فقیه_ایت الله جوادی املی(حفظ الله)
جلسه:اول

♻️مقدمه;
مسأله ولایت فقیه،یکی از مهمترین مسائل جامعه اسلامی است که بحث و گفتگو درباره ان ،از دوجهت ضروری می باشد:اول انکه ولایت فقیه سنگ زیربنای نظام جمهوری اسلامی است وهر فرد مسلمان وانقلابی لازم است این اصل اساسی را خوب بشناسدو سپس بر مدار ان حرکت کند.
ودوم اینکه دشمنان اسلام وانقلاب فهمیده اند که ظلم ستیزی انقلاب و نظام اسلامی،از این اصل مهم و مترقی سرچشمه گرفته است وبرای منحرف ساختن چنین نظام و انقلابی،باید به قلب نیرودهنده و ستون استوار ان هجوم برند و به همین جهت است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی،در هر زمان مناسب،شبهاتی در زمینه این اصل بی بدیل مطرح گشته است.
به نظر می رسد بسیاری از منکران ولایت فقیه ویا انان که دچار تردید شده اند ،هنوز نتوانسته اند معنا و مفهوم ولایت فقیه را به درستی در یابند.
البته پرسش وکاوش درباره ولایت فقیه ،همانند پرسش درباره اصول دین وانقلاب ،امری شایسته و بایسته است ودرکنار برخی شبهه پراکنی ها ،بعضی از محققان نیز تاکنون برای پاسخ به این نیاز طبیعی و منطقی و برای روشن تر گشتن ابعاد و زوایای  این مسأله به کند وکاو علمی و تجزیه وتحلیل فکری ان پرداخته اند ومحصول کار خویش را بر جامعه محقق پرور عرضه نموده اند که باید این تلاشهای صادقانه را ارج نهاد.
در این بحث تصمیم داریم به حول قوه الهی با استفاده از مطالب پربار فقیه عالیقدر ایت الله جوادی املی ،پاسخی در خور وبه هنگام به تقابل فکری و رساندن اندیشه صحیح به ساحل صلاح ،جامع نگری در مسائل اسلامی ،و پاسخگویی به نظرات وشبهات مطروح وهمچنین قرائتهای ناسازگار با منابع دینی و فرهنگ ان بتواند کارایی وتاثیر عمده و اساسی ان در حیات فردی و جمعی جامعه را بنمایاند.ودر نهایت ،تئوریزه کردن وبه تدوین رساندن مسائل اسلامی ،از خصایص بارز و زنده حکیم فرزانه ،استاد ایت الله جوادی املی (دام ظله )است.
درجلسه اینده تعریف مختصری از ،واژه ولایت_فقیه خواهیم داشت.
سروران گرامی چنانچه در هر یک از بخش ها نیاز به تشریح مطالب بود ،باکمال میل در خدمت عزیزان خواهیم بود.

در ادامه با ما همراه باشید،
⏮ولایت فقیه چیست...

🇮🇷معاونت فرهنگی
جبهه حیدریون🇮🇷

ارسال نظرات:
@Hamadani_a_65_Anfal
🌐وب⏬

  • معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

آیت االه

جوادی آملی

حیدریون

معاونت فرهنگی

ولایت فقیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی