معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

معاونت فرهنگی جبهه سایبری حیدریون

آرشیو بیانات امام خامنه ای ۱

شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۲۳ ب.ظ

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای


#درمحضریار✨

نفوذ
ید واحد در برابر نفوذ دشمن

#امام_خامنه_ای
 #همدلی و هم‌زبانی‌ای که ما امسال اوّل سال(دولت و ملت همدلی و همزبانی) بر آن #تکیه کردیم و مکرّر بعد از آن تکرار کردیم، بر همین مبنا استوار است. در #داخل کشور، خواهران و برادران از اقوام مختلف، از مذاهب گوناگون، در کنار هم #یدِ واحده تشکیل بدهند - #همچنان‌که بحمدالله تا امروز بوده است - نگذارند دشمن نفوذ کند در #قلمرو دنیای اسلام. در سطح وسیع و گسترده هم همین‌طور #برادران سنّی و شیعه در کنار هم بدانند که دشمنی [هست که‌] دارد اصل موجودیّت اسلام را تهدید میکند. این هم یکی از #خطوط اساسی.
 
✅بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله (۱۳۹۴/۰۳/۱۴)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۳.۱۷ ۱۱:۲۷]
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذ
🚩ایستادگی در برابر نفوذ

#امام_خامنه_ای
 با ملّت ما مخالفند، #چون ملّت در مقابل آنها مثل کوهی #ایستاده است. با هرکسی در میان ملّت که در مقابل دشمن ایستادگی بیشتری داشته باشد، #بیشتر مخالفند. با عناصر #مؤمن بیشتر مخالفند، با سازمانها و نهادهای #انقلابی بیشتر مخالفند، با عناصر #حزب‌اللّهی بیشتر مخالفند؛ #چون میدانند اینها #سدهای محکم و مستحکم در مقابل #نفوذ دشمنان هستند. دشمن دنبال #سلطه‌گری است و همه‌ی تلاش دشمن برای این است که #جلوی حرکت اسلامی نظام جمهوری اسلامی را که مایه‌ی #پیشرفت و ترقّی و اوج این ملّت است بگیرد.
 
✅بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله (۱۳۹۴/۰۳/۱۴)

{{گروه سایبری لشگر ولایت}}

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای,
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذسیاسی

#امام_خامنه_ای
 نفوذ سیاسی هم این است که در #مراکز تصمیم گیری، و اگر نشد تصمیم سازی، #نفوذ بکنند. وقتی دستگاههای سیاسی و دستگاههای مدیریّتی یک کشور #تحت تأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آنوقت همه ی تصمیم گیریها در این کشور بر طبقِ خواست و میل و ارادهی #مستکبرین انجام خواهد گرفت؛
#یعنی مجبور میشوند. وقتی یک کشوری تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، #حرکت آن کشور، جهت گیری آن کشور در دستگاههای مدیریّتی، بر #طبق اراده ی آنها است؛ آنها هم همین را #میخواهند.
 
✅بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى🇮🇷

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۳.۱۷ ۱۵:۱۴]
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذفرهنگی

#امام_خامنه_ای

 دشمن سعی میکند در زمینه ی #فرهنگی، باورهای جامعه را دگرگون کند؛ و آن باورهایی را که توانسته این جامعه را #سرِپا نگه دارد جابه جا کند، #خدشه در آنها وارد کند، اختلال و رخنه در آنها به وجود بیاورد. خرجها میکنند؛ میلیاردها خرج میکنند برای این مقصود؛ #این رخنه و نفوذ #فرهنگی است
 
✅بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای,
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذ

#امام_خامنه_ای
 • دستگاه‌های دیپلماسی، بشدّت در حال #تزویر، نقشه‌چینی و توطئه و برنامه‌ریزی و طرّاحی‌اند؛ به چهره‌ی #خندان ظاهر میشوند، با آغوش باز جلو می‌آیند و در همان حال طرف را که بغل میگیرد، #خنجر را هم در قلبش فرو میکند. #بنابراین امروز تزویر شامل #تزویر سیاسی و دیپلماسی و مانند اینها هم هست.
• نفوذ #فردی یعنی یک نفر را با چهره‌ی آرایش‌شده، بزک‌شده، با ماسک در #مجموعه‌ی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالی‌که او دوست نیست، تا او #بتواند کار خودش را انجام بدهد.
• نفوذ جریانی، #یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت؛ به‌وسیله‌ی پول و #جاذبه‌های جنسی. اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در #سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده‌ی کشور تأثیری دارند، آرمانها، ارزشها، خواستها و باورها #تغییر پیدا خواهد کرد.
• تخطئه‌ی #کسانی است که بر اصالتها، بر نگاه درست، بر ارزشها پای میفشارند؛ این #مکمّل نفوذ است. اینهایی که در #بخشهای مختلف، با زبانهای مختلف، #بسیج را متّهم میکنند به تندروی، به افراطی‌گری و چه و چه و چه، دارند در #واقع نفوذ را تکمیل میکنند.
• صحنه‌ی داخلی را #بشناسیم، کجاها است که انسان گاهی #حضور دشمن را احساس میکند، کجاها است که میتواند انسان با خاطر جمع، با دل #آرام حرکت بکند.
• #بعضی‌ها مقاله نوشتن‌شان، چیز نوشتن‌شان، حرف زدن‌شان، #مثل همین فیلم‌های سینمایی هالیوودی است؛ #سعی میکنند دیگران را به آنچه ندارند، مزیّن نشان بدهند، آنها را #بزک کنند؛ در واقع احساس #خودکم‌بینی را در ملّت ما به وجود بیاورند.

✅بیانات در جمع فرماندهان گردان بسیج

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۳.۱۷ ۱۵:۱۵]
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذ اقتصادی

#امام_خامنه_ای
 در زمینه های #اقتصادی، چشمهای بینای #مسئولین اقتصادی بایستی #باز باشد و مواظب باشند که دشمنان #نفوذاقتصادی پیدا نکنند؛ #چون نفوذ دشمن پایه ی اقتصادِ محکم را #متزلزل میکند. آنجاهایی که نفوذ اقتصادی کردند، آنجاهایی که توانستند خودشان را بر اقتصاد کشورها و ملّتها مثل یک #بختکی سوار بکنند، #پدر آن کشورها درآمد.
این هم البتّه #خیلی مهم است؛ امّا در #قبال اقتصاد فرهنگی، اقتصاد سیاسی، نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی اهمیتش، کمتر است و از همه #مهمتر، نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی است.
 
✅بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى🇮🇷

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۳.۱۷ ۱۵:۳۶]
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذ:
جلوگیری از نفوذامریکا

#امام_خامنه_ای
 ملّت بزرگ #ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید #بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره #برگردد؛ نباید اجازه بدهیم #نفوذ پیدا کند؛ #دشمنی اینها تمام نمیشود.
آمریکا دشمنی خودش را پنهان هم نمیکند. بله، #تقسیم وظایف میکنند؛ یکی لبخند میزند، یکی مصوّبه #علیه جمهوری اسلامی تهیّه میکند و دنبال میکند؛ این به‌نحوی تقسیم وظایف است. دنبال چیزی به نام #مذاکره‌ی با ایرانند؛ [امّا] مذاکره #بهانه است، مذاکره وسیله برای نفوذ است، مذاکره وسیله برای #تحمیل خواستها است. ما فقط در قضیّه‌ی هسته‌ای به دلایل مشخّصی که #مکرّر هم این دلایل را ذکر کرده‌ایم، موافقت کردیم بروند مذاکره کنند؛ خب مذاکره کردند.
 
✅بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۳.۱۷ ۲۳:۰۵]
ارشیوولایت فقیه
بسمه تعالی .مطالب ارشیو جهت نشر در کانال وگروه ها با لینگ دلخواه باذکر صلوات ازاد می باشد،التماس دعای شهادت
https://telegram.me/r_Shi_walaYat

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۳.۱۷ ۰۷:۴۶]
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذ:↪️
برای توقف پیشرفت

#امام_خامنه_ای
 #این را هم عرض بکنم که مسئله‌ی #هسته‌ای و دعوای استکبار -که اصلش #آمریکا است و آن بت بزرگ آمریکا است، بقیّه‌ی دولتهای غربی‌ای هم که در این زمینه وارد شدند، آن بتهای #حاشیه‌ای و دوروبری هستند- با ما در قضیّه‌ی هسته‌ای، #فقط قضیّه‌ی هسته‌ای نبود، وَالّا میتوان سوگند یاد کرد که اینها #میدانند که جمهوری اسلامی دنبال بمب هسته‌ای نیست؛ این را میشود قسم خورد؛ مسئله #مسئله‌ی دیگری است. این جزئی از یک حرکت عمومی است برای زیر #فشار قرار دادن ملّت ایران، برای متوقّف کردن حرکت انقلابی ملّت ایران به سوی اهدافش، برای متوقّف کردن گستره‌ی #نفوذ روزافزون نظام جمهوری اسلامی در منطقه و در جهان؛ این یک #واقعیّتی است. نه اینکه ما دنبال کنیم این قضیّه را؛ #طبیعت کار این است؛ حرف نو است، جذّاب است، دلهای پاک و نیّتهای #صادق آن را می‌پسندد #لذا نفوذ جمهوری اسلامی و اعتبار جمهوری اسلامی گسترش پیدا میکند، اینها #متوحّش میشوند. #هدف اینها این است که این را #متوقّف کنند؛ هدف اینها این است که به ملّتها #تفهیم کنند که جمهوری اسلامی ایران هم #نتوانست بر اساس دین، یک نظامی را بر پا کند و ادامه بدهد و اداره کند؛ میخواهند این را #نشان بدهند و هدف این است؛ این را باید همه #متوجّه باشند؛ #مسئولین هم باید متوجّه باشند، #آحاد مردم ما هم توجّه داشته باشند.
 
✅بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۳.۱۷ ۰۷:۵۶]
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذ:
تداوم درخط انقلاب مانع نفوذ است،

#امام_خامنه_ای
 #اگر این فشارهای #اقتصادی را وارد میکنند، برای این است که چنین #وضعی پیش نیاید؛ چنین روزی پیش نیاید.
#امروز البتّه دشمن، #استکبار جهانی است. استکبار جهانی هم یک امر موهوم نیست؛ یک امر #واقعی است و دارای مصادیق #روشنی است؛ آمریکا بزرگترین مصداقش است و #پشت سرِ هیئت حاکمهی آمریکا، #کمپانیها و تراستها و کارتلها و سرمایهدارانِ جهانخوارِ غالباً #صهیونیست هستند که در همهجا هم گستردهاند؛ مخصوص آمریکا هم نیست؛ در اروپا هم اینها بشدّت #نفوذ دارند، در بعضی جاهای دیگر هم همینجور؛ این #معنای استکبار است. شیشهی عمر این استکبار با یک چنان #حرکت اسلامی شکسته خواهد شد که پیدایشِ این حرکت با #انقلاب_اسلامی انجام گرفته، ادامه آن با جمهوری اسلامی و #تداوم حرکت جمهوری اسلامی در خطّ انقلاب تأمین شده، و #آینده هم همینطور دارد پیش میرود. ✌️
 
✅بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۳.۱۷ ۲۲:۰۴]
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذ:
جمهوری اسلامی ایران🇮🇷

#امام_خامنه_ای
 #دعوا بر سر این است که اگر یک کشور #اسلامی با این خصوصیّات بوجود بیاید، بساط استکبار #برچیده است، بساط #کفر برچیده است.
#کشوری که بتواند اینجور پیشرفت بکند، اینجور ظواهر مادّی را برای خودش #تأمین بکند، درعینحال #متّکی به خدای متعال، #ذاکر لله، شاکر لله، عابد لله، ساجد لله و در #مقابل احکام الهی #تسلیم و خاضع، میدانید چه جاذبهای، چه مغناطیسی در دنیا درست میکند و چگونه #دلهای ملّتها را جذب میکند! #میخواهند این پیش نیاید؛ #دعواها سر این است. اگر با #پیشرفت علمی ما مقابله میکنند، اگر با حضور #سیاسی ما در کشورها مقابله میکنند -که #صریحاً میگویند که ایران در منطقه #نفوذ دارد، در کشورها نفوذ دارد، روی #ملّتها نفوذ دارد
 
✅بیانات در دیدار رئیس و اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۹.۰۳.۱۷ ۱۳:۳۸]
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذ
تجهیز در برابر نفوذ

#امام_خامنه_ای
 #بایستی برادران و خواهران سپاه از صدر تا ذیل #مجهّز باشند به #منطق مستحکم انقلاب؛ چون ضدّ انقلاب امروز از طرق مختلفی وارد میشود. #یکی از راههای ورود و نفوذ -که حالا در مورد نفوذ هم یک کلمهای عرض خواهم کرد؛ ما همینطور مدام درباره نفوذ #دشمن تکرار میکنیم، #تأکید میکنیم- ایجاد خلل در باورها است؛ باور انقلابی، باور دینی. در معرفتهای انقلابی و دینی #اختلال ایجاد میکنند؛ رخنه کردن در اینها است. و از همهی طرق هم استفاده میکنند و #آدمهای گوناگونی هم دارند؛ استاد دانشگاه هم دارند، فعّال دانشجویی هم دارند، نخبه فکری و علمی هم دارند؛ #همهجور آدمی برای ایجاد این رخنهها هستند
 
✅بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۹.۰۳.۱۷ ۲۱:۴۶]
🍃🍂🍁☀️💌

#درمحضریار✨

📌نفوذ
درمجلس

#امام_خامنه_ای
 اگر فرض کنیم #عنصر نفوذی به #شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا وارد مجلس خبرگان بشود یا در #ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل #موریانه از داخل میجَود و پایه‌ها را سست میکند و فرو میریزد؛ #قضیّه این‌جوری است. مسئله‌ی نفوذ خیلی #مهم است .
 
✅بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۳.۱۷ ۰۰:۴۳]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
        🗳((انتخابات ))
📌شرط اول: شرکت همگان

  شرط اول #همین‌طور که عرض کردیم، #شرکت همگان است؛ همه بیایند. بنده در صحبت قبلی هم این را به همه گفتم که آن کسانی که ممکن است #نسبت به نظام جمهوری اسلامی هم حتّی مسئله داشته باشند، نسبت به #امنیّت کشور که دیگر مسئله ندارند، نسبت به #اقتدار کشور که دیگر مسئله ندارند. خب، امروز این #نظام، امنیّت کشور را حفظ کرده است، پیشرفت کشور را #تسریع کرده است، به این ملّت #عزّت داده است؛ اینها که دیگر قابل #انکار نیست، اینها را که دوست دارند؛ [پس‌] وارد این #میدان بشوند برای عزّت بخشیدن به ایران و ایرانی، برای استمرار امنیّت ملّی، برای تضمین پیشرفتی که #بحمدالله از اوّل انقلاب شروع شده و تا امروز بی‌وقفه پیش رفته؛ برای اینها باید وارد بشوند.
همه باید وارد بشوند. #البتّه آن‌کسی که محض #رضای خدا و برطبق وظیفه وارد میدان میشود، علاوه بر این خیرات، یک دستاورد دیگری هم دارد که بسیار #عظیم است و آن دستاورد، رضای الهی است، رضای #خدا است. این، شرط اوّل است: #همه وارد بشوند و با #نشاط وارد بشوند؛ و من به شما عرض بکنم که وارد هم #میشوند.
 
 
✅بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۳.۱۷ ۰۰:۵۱]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
         🗳((انتخابات ))
📌شرط دوم انتخابات سالم

 مسئله‌ی #دوّم که سلامت انتخابات و سلامت این رقابت را تأمین و #تضمین میکند، این است که مردم با #بصیرت، با فکر وارد بشوند و انسانهای #صالح را انتخاب بکنند. آدمهایی را انتخاب بکنند که وقتی رفت در آن #مسند نشست -حالا آن مسند هرچه باشد؛ چه مسند عضویّت در مجلس خبرگان باشد یا در مجلس شورای اسلامی باشد یا ریاست جمهوری باشد- #خودش را سپر بلای مشکلات کشور قرار #بدهد، فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن #نفروشد، مصالح کشور را برای رودربایستی با این و آن #زیرپا نگذارد؛ باید این را انتخاب کنند. این میشود یک انتخابات #خوب.
خب آراء و سلایق ممکن است #مختلف باشد، عیبی ندارد امّا همه سعی کنند #درست انتخاب کنند. سعی مان را بکنیم؛ ممکن است این #سعی به نتیجه برسد و انتخاب درست باشد؛ ممکن است سعی ما به نتیجه #نرسد و غلط انتخاب کنیم، عیبی ندارد؛ #خدای متعال از ما #قبول خواهد کرد، چون کار خودمان را کرده ایم، تلاش خودمان را کرده ایم، سعی خودمان را کرده ایم.
 
✅بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۳.۱۷ ۱۲:۴۱]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
📌🗳((انتخابات ))
رای مردم حق الناس است

 #رأی مردم هم به معنای واقعی کلمه #حقّ‌النّاس است؛ حقّ‌النّاس است. #وقتی می‌آید برادر و خواهر ایرانی در انتخابات شرکت میکند و رأی در صندوق می‌اندازد، رعایت این حقّ او #واجب شرعی است، واجب اسلامی است؛ در این #امانت او نباید خیانت کرد؛ واقعاً حقّ‌النّاس است. نتیجه‌ی آراء هم هرچه شد، #بایستی به آن ملتزم بود؛ این هم حقّ‌النّاس است. اینکه ما در سال ۸۸ در مقابل کسانی که اصرار میکردند باید انتخابات باطل بشود #ایستادیم، به‌خاطر همین بود که از حقّ‌النّاس #دفاع کردیم. چهل میلیون [نفر] -بالاترین نصاب انتخابات- در سال ۸۸ در [دادن‌] آراء شرکت کردند. خب، یک نتیجه‌ای داد. هر #کسی [هم‌] برنده‌ی این انتخابات میشد، ما همین‌جور می‌ایستادیم، #دفاع میکردیم. بنده از حقّ‌النّاس دفاع کردم، از #حقّ مردم دفاع کردم. باز هم هر وقتی که مردم رأی بدهند -به هر کسی که مردم بپسندند و بپذیرند و رأی بدهند- #بنده از رأی مردم #دفاع خواهم کرد؛ پشت سرِ مردم خواهم #ایستاد. رأی مردم حقّ‌النّاس است
 
✅بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۳.۱۷ ۱۲:۴۷]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
📌🗳((انتخابات ))
انتخابات به موقع مطرح گردد،

 #امّا مسئله‌ی انتخابات. البتّه تا انتخابات هنوز وقت هست -مثلاً #فرض کنید چهل پنجاه روزی هنوز وقت داریم- ما هم مجال داریم تا مطالبی که داریم به مردم عرض کنیم. بنده #مخالفم با اینکه دو سال قبل از انتخابات یا یک سال قبل از انتخابات، #فضای کشور را ما انتخاباتی بکنیم؛ بنده #مخالفم، امّا خیلی‌ها این کار را کردند؛ این #غلط است. #وقتی فضا انتخاباتی شد، لازمه‌ی فضای انتخاباتی رقابت و درگیری -ولو درگیری زبانی- و تبادل انواع و اقسام حرفهای احیاناً نامناسب و زشت به #یکدیگر است. فضای انتخاباتی، انسان را از #حقایق جاری جامعه و از نیازهای حقیقی جامعه #غافل میکند. این کار، کار خوبی نیست، بنده مناسب #نمیدانستم که از قبل راجع به انتخابات صحبتی بکنم؛ لکن حالا دیگر #تقریباً فصل انتخابات است و بایستی مطالبی را گفت.
 
✅بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۳.۱۷ ۱۲:۵۱]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
📌🗳((انتخابات ))
انتخابات نعمت بزرگی است

 #اوّلاً نفْس انتخابات خیلی اهمّیّت دارد؛ این #نعمت بزرگی است. همان‌طور که در باب نماز جمعه عرض کردیم، در باب انتخابات هم عرض میکنم که انتخابات #واقعاً نعمت بزرگی است. این هم از برکات نگاه روشن و عمیق #امام بزرگوار ما بود. کسانی در همان زمان بودند که #معتقد بودند [وقتی‌] حکومت اسلامی است، انتخابات لزومی ندارد؛
#امام فرمود نه، انتخابات باید باشد و #منشأ اثر باشد، مردم تصمیم بگیرند، مردم انتخاب کنند و آنچه #مردم میخواهند بشود. #نتیجه‌ی این سیاست، این شد که مردم در کنار #انقلاب و در وسط میدان باقی ماندند و تا امروز #بحمدالله باقی مانده‌اند؛ چون خود مردمند که دارند انتخاب میکنند، خود مردمند که دارند #تصمیم میگیرند. انتخابات نعمت بزرگی است.
 
✅بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۵.۰۳.۱۷ ۰۳:۳۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
📌با انتخابات،دیکتاتوری وجود ندارد💯

 انتخابات از #جمله‌ی چیزهایی است که بحمدالله [در جمهوری اسلامی🇮🇷‌] هست. ما این‌همه هم انتخابات داشته‌ایم [امّا] #دشمنان ما هم دریغ نکردند از اینکه بگویند اینجا دیکتاتوری است. [درحالی‌که] دیکتاتورهای #منطقه رفیقهای خودشان #هستند و بر سرِ خوان غارت و یغمای ملّتها با هم #شریکند و سهیمند، به آنها چیزی نمیگویند -مثل همین دولتهایی که #مشاهده میکنید و می‌بینید و میدانید- امّا جمهوری اسلامی را #متّهم میکنند. اگر انتخابات نبود، این دیگر تهمت نبود [بلکه] #واقعیّت میشد؛ یعنی اگر حقیقتاً از مردم این حق گرفته میشد، حرف دشمن #راست درمی‌آمد. #بحمدالله این حق به مردم داده شده است، انتخابات هم هست، انتخابات هم بحمدالله #آزاد است. وجود انتخابات، هم در جوّ داخلی یک احساس #استقلال و هویّتی به مردم میدهد و احساس میکنند که همه‌چیز مال #خودشان است -واقع قضیّه هم همین است؛ صاحب مملکت #مردمند و خودشان تصمیم میگیرند، خودشان اقدام میکنند؛ هم در قوّه‌ی مجریّه، هم در قوّه‌ی مقنّنه، هم #بالواسطه در مورد رهبری و #بقیّه‌ی مواردی که انتخابات است
 
✅بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۸.۰۳.۱۷ ۰۰:۳۹]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))

 ✅انتخابات همواره سالم بوده است✨

 #انتخابات را نباید خراب کرد. #بعضی‌ها خوششان می‌آید و کأنّه عادت دارند که از نزدیکی انتخابات، دائم بر کوس #نامطمئن بودن انتخابات بدمند؛ عادت کرده‌اند. این خیلی عادت #بدی است، مرض بدی است، چرا؟❓
#انتخابات انتخابات #سالمی است. ممکن است در هر انتخابی، یک تخلّفی در یک #گوشه‌ای انجام بگیرد؛ این ممکن است، همیشه هم ازاین‌قبیل اتّفاق می‌افتد -خب در کارهای خود ما هم، کارهای شخصی و عمومی و خصوصی‌مان #ممکن است تخلّفاتی اتّفاق بیفتد- امّا تخلّفاتی که #نتایج انتخابات را تغییر بدهد، #مطلقاً وجود ندارد؛ تخلّف #سازمان‌یافته مطلقاً وجود ندارد؛ عدم رعایت مسئولان دولتی و غیردولتیِ انتخابات #ابداً وجود ندارد. از اوّل انقلاب تا حالا هم #همین‌جور بوده است.
 
♻️بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور🇮🇷

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۸.۰۳.۱۷ ۰۰:۵۳]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
✅ رعایت قانون در انتخابات

 #بنده همیشه به دست‌اندرکاران #ذی‌ربط در قضیّه‌ی انتخابات #تأکیدم این است که میگویم پا را جای #قرصی بگذارید؛ جای قرص، نقطه‌ی #قانونی است؛ قانون. مرّ قانون را #رعایت کنید.
 
♻️بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۸.۰۳.۱۷ ۰۰:۵۳]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
📌🗳((انتخابات ))
✅ مردم را به انتخابات بد بین نکنید

 #اذهان عمومی را #مشوّش نکنند که آقا، #معلوم نیست چه خواهد شد، نمیدانیم چه #خواهد شد. این کار بسیار #غلطی است؛ قبلاً هم من تذکّر داده‌ام؛ بگذارید #مردم همچنان‌که #حق است، همچنان‌که #واقع است، با شوق، با ذوق، با #نشاط بروند به سمت انتخابات. تشویش #افکار عمومی کار بسیار #غلطی است؛ مردم را به انتخابات #بدبین نکنند.
 
♻️بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۸.۰۳.۱۷ ۰۰:۵۷]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
✅ در انتخابات توهبن ممنوع

 نامزدهای #انتخاباتی به یکدیگر #اهانت نکنند؛ خب، جنابعالی نامزد هستید، معتقدید که آدم #صالحی هستید، آدم برجسته‌ای هستید؛ بسیار خوب، از خودتان هرچه #میخواهید تعریف کنید بکنید #امّا به رقیبتان #اهانت نکنید، به رقیبتان #تهمت نزنید، از رقیبتان غیبت هم نکنید
 
♻️بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۸.۰۳.۱۷ ۰۱:۰۲]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
📌🗳((انتخابات ))
✅ انتخابات سالم یعنی چه؟❓

 از #خودتان هرچه میخواهید #تعریف کنید بکنید امّا به رقیبتان اهانت نکنید، به رقیبتان تهمت نزنید، از رقیبتان غیبت هم نکنید؛ تهمت و #افترا یعنی نسبتی بدهید که #واقعیّت ندارد، [امّا] غیبت یعنی نسبتی بدهید که #واقعیّت دارد؛ #غیبت هم نباید بکنید. بنابراین این هم یک #وظیفه است و یک معیار است برای سلامت انتخابات. #نمایندگان بروند آنچه را در وسعشان، در قدرتشان، در صلاحیّتشان هست، برای مردم #بیان کنند؛ مردم هم نگاه میکنند، خوششان می‌آید #رأی میدهند، خوششان نمی‌آید رأی #نمیدهند؛ این میشود [انتخابات‌] #سالم.
باید #صادقانه با مردم رفتار کرد، صادقانه باید با مردم حرف زد. این جزو #آداب حتمی انتخابات #سالم است.
 
♻️بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۹.۰۳.۱۷ ۰۲:۴۰]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
 ✅انتخابات در ایران همواره سالم بوده است

 انتخابات‌های ما #بحمدالله در این مدّت، انتخابات‌های سالمی بوده است. نکته‌ای که بنده میخواهم عرض بکنم این است که #انتخابات‌های ما انتخابات‌هایی بوده است که برطبقِ #معیارهای متعارف بین‌المللی، یکی از بهترین و #سالم‌ترین انتخابات بوده است با نصابِ شرکت بالای مردم. #متأسّفانه یکی از عادتهای بدی که بعضی در #داخل دارند، این است که دائماً در سلامت انتخابات در هر دوره‌ای #خدشه کنند. از قبل از انتخابات #مکرّر دَم بزنند از تقلّب، از دغدغه، از اینکه چنین بشود، چنان بشود؛ این کار #غلطی است. در طول این ۳۷ سال، مردم به‌خاطر #اعتمادی که در دوره‌های مختلف و دولتهای مختلف به #نظام داشتند، در عرصه‌ی انتخابات شرکت کردند، حضور #پُرشور پیدا کردند. چرا بعضی‌ها به دست خودشان این اعتماد را میخواهند #خدشه‌دار کنند؟  
 
♻️بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۹.۰۳.۱۷ ۰۲:۴۰]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
📌🗳((انتخابات ))
✅ وعده های غیر عملی ندهید

 وعده‌های #غیرعملی ندهند؛ بعضی از نامزدها، وعده‌هایی به مردم میدهند که #خودشان هم میدانند از دست آنها ساخته نیست؛ شما که نمیتوانی این وعده را عملی کنی، چرا به مردم #وعده میدهی؟ ⁉️
#چرا مردم را امیدوار میکنید به چیزی که میدانید نخواهد شد؟⁉️
گاهی وعده‌های #غیرقانونی میدهند! [میگویند] فلان عمل را انجام میدهیم درحالی‌که میدانند آن عمل #خلاف قانون است؛ یا خلاف قانون اساسی است، یا خلاف قانون عادی است؛ #وعده‌های این‌جوری هم ندهند؛ شعارهای غیر قانونی ندهند. با مردم #صادقانه باید برخورد کرد؛ همه‌ی ملّت ما این‌جور هستند که صداقت را #احساس میکنند، درک میکنند؛ وقتی ما غیر صادقانه برخورد کردیم، #ممکن است کسانی یک لَمحه‌ای و لحظه‌ای به اشتباه #دچار بشوند لکن بعد حقیقت معلوم خواهد شد؛ باید صادقانه با مردم رفتار کرد، #صادقانه باید با مردم حرف زد. این جزو #آداب حتمی انتخابات سالم است.
 
♻️بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۹.۰۳.۱۷ ۰۲:۴۰]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
📌🗳((انتخابات ))
💠 جوانان حزب الهی را متهم نکنید

 یک #عادتی هم در بعضی پیدا شده است که همین‌طور مدام #تکرار میکنند «تندروها، #تندروها»؛ خب بله، تندرَوی و کندرَوی -طرف افراط و تفریط- #هردو بد است، این معلوم است امّا [اینکه] تندروی چیست، کندروی چیست، خطّ #میانه کدام است، چیزهای خیلی واضح و #روشنی نیست، جزو مسائل بیّن نیست، #تبیین لازم دارد. چون برای ما خیلی زیاد خبر می‌آید؛ این روزنامه‌ها و مطبوعات #گوناگون را هم آدم نگاه میکند، من #میفهمم که بعضی وقتی میگویند تندروی، جریان #حزب‌اللّهی و مؤمن مورد نظرشان است؛ نه، جریان مؤمن را، جریان انقلابی را، جوانان حزب‌اللّهی را #متّهم نکنید به تندروی؛ اینها همان کسانی هستند که با همه‌ی وجود، با همه‌ی اخلاص در #میدان حاضرند، آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد، دفاع از هویّت ملّی لازم باشد، #مسئله‌ی جان دادن و خون دادن مطرح باشد، #همینها هستند که به میدان می‌آیند.✌️✌️  
 
✅بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۰.۰۳.۱۷ ۰۲:۳۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
 📌عدم #تاخیر در برگزاری

☄️☄️☄️
 این خیلی #مهم است. ما این را در طول این ۳۶ سال، ۳۷ سالی که از #اوّل انقلاب گذشته است، نگذاشتیم تعطیل بشود یا #تأخیر بیفتد. در کشورهای گوناگون وقتی جنگ میشود یا یک حادثه‌ای اتّفاق می‌افتد، انتخابات را #عقب می‌اندازند، [امّا] در ایران انتخابات #یک روز از موعد مقرّر خودش عقب نیفتاده است؛ در #هیچ برهه‌ای از برهه‌ها. تهران #بمباران میشد، #شهرهای خوزستان و ایلام و کرمانشاه و بقیّه‌ی جاها #بمباران میشد، درعین‌حال انتخابات در موعد معیّن #انجام میگرفت. در اقصی‌نقاط کشور همین‌جور بود؛ در #روستاها و [حتّی] در جاهایی که رفت‌وآمد سخت است. انتخابات در این کشور #تعطیل نشده است. #بعضی میخواستند تعطیل کنند انتخابات را -در بعضی از دوره‌ها برخی از آدمهای #سیاست‌باز و سیاست‌زده سعی‌شان این بود که #انتخابات را تعطیل کنند یا عقب بیندازند- [امّا] به #توفیق الهی جلوی اینها گرفته شد و انتخابات در موعد #معیّن انجام گرفت. این #اهمّیّت انتخابات است. خب، به همین #دلیل هم هست که بحمدالله انتخابات ما مظهر #مردم‌سالاری است.
 
✅بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۰.۰۳.۱۷ ۰۲:۳۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
📌مردم به نظام اعتماد دارند

 #مردم به نظام #اعتماد دارند. وقتی انتخابات هست، می‌آیند وارد انتخابات میشوند و رأی میدهند؛ #چرا انسان بایستی این را خدشه‌دار بکند با #دغدغه‌های بیخود و دروغین که مبادا [تخلّفی بشود]. خب، معلوم است؛ #اجازه داده نمیشود؛ مراقبتهای شدید انجام میگیرد. یکی از #بزرگ‌ترین #برکات وجود شورای نگهبان همین است که #مراقبند؛ مراقب خطا و اشتباهند و اجازه نمیدهند #تخلّفی انجام بگیرد
 
✅بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۰.۰۳.۱۷ ۰۲:۳۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
📌شورای نگهبان چشم بینای نظام

 #شورای نگهبان، چشم #بینای نظام برای انتخابات است؛ در همه‌ی دنیا هم یک چنین چیزی وجود دارد -حالا اسمش #چیز دیگر است؛ اینجا اسمش شورای #نگهبان است- مراقبند، ببینند آن کسی که وارد میدان انتخابات میشود، نامزد انتخابات میشود، آیا #صلاحیّت دارد یا نه؛ و باید احراز کنند صلاحیّت را؛ اگر دیدند که #کوتاهی شده است و آدمی که صلاحیّت ندارد وارد شده، جلویش را #میگیرند؛ این حقّ آنها است، حقّ #قانونی آنها است، حقّ عقلی و #منطقی آنها است؛ بعضی بیخود ایراد میکنند. بخشی از این #حقّ‌النّاس، همین حقّ رأی شورای نگهبان است؛ همین حقّ #نظارت استصوابی و مؤثّر شورای نگهبان است؛ این جزو #حق‌النّاس است، این را باید #رعایت کرد، این را باید #حفظ کرد. انتخابات مهم است. این عرض #فعلی ما درباره‌ی انتخابات است.
 
✅بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۰.۰۳.۱۷ ۰۲:۵۵]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
📌مثالی در باب انتخابات

 در #مورد انتخابات توجّه کنیم که انتخابات یک #رقابت است، یک مسابقه‌ی ملّی است بین #آحاد کشور؛ اگر این مسابقه خوب و #سالم و قوی برگزار شد، در بین این تیمهای مختلف هر تیمی ببرد، افتخارش مال #فدراسیون خواهد بود. این‌جوری است دیگر. وقتی تیمهای ورزشی خوب بازی کنند، چه تیم الف، چه تیم ب، چه تیم پ اگر برد، فدراسیون از بازی قوی و سالم اینها به خود #میبالد. انتخابات هم #همین‌جور است؛ اگر ملّت ایران، خوب، قوی، جازم و عازم وارد #میدان بشود و صندوقهای رأی را از رأی خود و عزم خود پُر کند، ایران خواهد #بالید، جمهوری اسلامی خواهد بالید و #افتخار خواهد کرد؛ حالا هر که ببرد، هر که ببازد. در واقع بُرد و باختی برای #ملّت وجود ندارد؛ ملّت در هر صورت #برنده است. این نکته‌ی #اساسی در باب انتخابات است.
 
✅بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۰.۰۳.۱۷ ۰۲:۵۵]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
📌توطئه برای مقابل شرکت همگانی

 یک #عدّه‌ای کمین کرده‌اند که با #عدم ورود مردم در عرصه‌ی انتخابات یا با #تحریم انتخابات یا با سست‌کردنِ انتخابات -که حالا اشاره خواهم کرد- یک #مچ‌گیری از نظام جمهوری اسلامی بکنند؛ یک #عدّه‌ای کمین کرده‌اند. #ملّت در مقابل این کمین‌کرده‌های نابکار، #کارآمدیِ خودش را نشان داده است، #امروز هم نشان خواهد داد. این حرف اوّل من و #مهم‌ترین حرف من در #همه‌ی دوره‌های انتخابات بوده است، الان هم #هست: شرکت همگانی و #بانشاط مردم.
 
💠بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۰.۰۳.۱۷ ۰۲:۵۵]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
📌نکات مهم در مورد انتخابات

 1⃣ انتخابات، #تزریق خونِ تازه در کالبد نظام
2⃣ انتخابات، عامل #عزّت کشور و نظام
3⃣ انتخابات، #برهم زنندهی دوقطبی #کاذب بین مردم و نظام
4⃣ضرورتِ #پرهیز از تردیدافکنی و تشویش #افکار عمومی
5⃣توجه #مسئولین به مسائل اساسی کشور و پرهیز از ورود به #جنجالهای انتخاباتی
 
💠بیانات  در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسالمی ایران ۱۳۹۴/۱۱/۱۹

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۰.۰۳.۱۷ ۰۲:۵۵]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
📌انتخابات عید بزرگی است

 من قبل از #بیست‌ودوّم بهمن عرض کردم که ما #دوعید در پیشِ‌رو داریم: یکی عید انقلاب است که بیست‌ودوّم بهمن بود، یکی عید #انتخابات است؛ انتخابات هم عید #بزرگی است برای کشور.
 
💠بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی‌

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۰.۰۳.۱۷ ۰۳:۰۵]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
📌دشمن همه کار می کند

 #من میبینم که در زمینه‌ی #انتخابات، دشمنان دارند تلاش میکنند؛ میخواهند انتخابات #آن‌جوری که آنها میخواهند برگزار بشود. البتّه تهِ دلشان این بود که انتخابات برگزار #نشود؛ چند سال قبل از این در یک دوره‌ای تلاش هم کردند که بلکه #بتوانند کاری کنند که انتخابات برگزار نشود؛ #خدای متعال نگذاشت؛ از آن مأیوسند و میدانند که سعی آنها برای #متوقّف کردن انتخابات کشور به جایی #نخواهد رسید، لذا میخواهند اِعمال #نفوذ کنند در انتخابات و هرجور میتوانند انتخابات را #خراب کنند؛ #مردم باید آگاه باشند و نقطه‌ی مقابل آنچه آنها میخواهند، #عمل کنند.
 
💠بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی‌

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۰.۰۳.۱۷ ۰۳:۰۵]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🗳((انتخابات ))
📌مردم با بصیرت وارد شوند

  #انتخابات، مردم با #بصیرت، با آگاهی، با دانایی وارد بشوند، #به‌خاطر این است؛ بدانند #دشمن چه میخواهد؛ وقتی شما دانستی دشمن چه #میخواهد، #عکس او عمل میکنی؛ معلوم است. #اهمّیّت این انتخابات به‌خاطر این است که این انتخابات #مثل همین راه‌پیمایی چند روز قبل -بیست‌ودوّم بهمن- #مظهر بیداری ملّت ایران است.
 
💠بیانات در دیدار مردم آذربایجان شرقی‌

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۱.۰۳.۱۷ ۲۳:۵۲]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🚩(( #احکام_انتخابات ((🗳

 ❓سوال: آیا شرکت در #انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا #واجب است و عدم شرکت حرام است؟
 
جواب) #شرکت درانتخابات نظام جمهورى اسلامى براى افراد واجد شرایط، یک وظیفه #شرعى، اسلامى و الهى است.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۱.۰۳.۱۷ ۲۳:۵۲]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🚩(( #احکام_انتخابات ((🗳

 ❓سوال :آیا #شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران #واجب عینی است یا کفایی؟
 
جواب) واجب #عینى است.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۳.۱۷ ۱۴:۴۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🚩(( #احکام_انتخابات ((🗳

❓ سوال: #حکم شرکت یا عدم شرکت در انتخابات سایر کشورها چیست؟❓ آیا در این حکم فرقی بین کشور اسلامی و غیر اسلامی و انتخابات رسمی کشوری و انتخابات غیر رسمی کوچک وجود دارد یا خیر؟ ❓اگر فرق دارد، حکم هر کدام چیست؟❓  
 
♻️جواب) به طور #کلى شرکت در انتخاباتى که موجب #جلوگیرى از فساد و یا  فساد بیشتر شده و یا #شرکت نکردن موجب #تضعیف اسلام و مسلمین شود، #واجب است.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۳.۱۷ ۱۴:۴۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🚩(( #احکام_انتخابات ((🗳

❓ سوال:با #توجه به نزدیکی زمان #انتخابات آیا دعوت #بسیج از کاندیداها برای تبیین مواضع خود در #مسجد اشکال دارد ؟❓  
 
💠جواب) #باید بر طبق #قوانین و مقررات  #نظام اسلامی عمل شود.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۳.۱۷ ۱۴:۴۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🚩(( #احکام_انتخابات ((🗳

❓ سوال:در #ایام انتخابات جهت شناخت کاندیدای مناسب، می‌بایست نواقص و عیوب و امتیازات آنها را در گذشته و حال #تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر کاندیداها برای انتخاب فرد اصلح، ‌ #جایز است؟❓ملاک چیست؟❓  
 
💠جواب) در امور #مربوط به انتخابات در حد #مشاوره، اشکال ندارد.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۳.۱۷ ۱۴:۴۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🚩(( #احکام_انتخابات ((🗳

❓ سوال:در صورتی که به شخصی رأی داده شود و #بعداً ایشان آن طور که باید به #احکام اسلامی عمل نکند و موجب نارضایتی گردد ، آیا فرد رأی دهنده ، در #محضر خداوند متعال #مسئول خواهد بود یا خیر ؟❓  
 
💠جواب) اگر بر #طبق موازین #شرعی عمل کرده است، #مسؤول نخواهد بود.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۳.۱۷ ۱۴:۴۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🚩(( #احکام_انتخابات ((🗳

❓سوال:حکم رأی دادن #سفید و بی نام چیست ؟ در صورت #عدم شناخت و تحقیق ، یا تحقیق کافی و عدم وصول به #نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟❓  
 
💠جواب) در هر #صورت اگر رأی سفید دادن موجب #تضعیف نظام اسلامی باشد، #حرام است.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۳.۱۷ ۱۴:۴۸]
🍃🍂🌾🌱💌

#کلام_ولی_امر
 
🚩(( #احکام_انتخابات ((🗳

❓ سوال:با توجه به این که #زن جهت شرکت در انتخابات می‌بایست از منزل خارج شود آیا #واجب است از شوهر ساجازه بگیرد ؟❓ و اگر شوهر به همسرش اجازه شرکت در انتخابات را ندهد یا رضایت نداشته باشد #تکلیف زن چیست؟❓  
 
💠جواب) شرکت در انتخابات #منوط به اذن شوهر نیست.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۳.۱۷ ۱۴:۴۸]
بسمه تعالی،
روزانه مطالب جدید به کانال ارسال می گردد،با ذکر صلوات ،مطالب کانال را با لینگ وایدی خودتان کپی نمایید،
التماس دعا

ارشیو بیانات امام خامنه ای👇
@archive_Bayanat_Emam_Khamenei

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۱۲:۱۹]
🍃🌱☘️🍂🍃✨

#کلام_ولی_امر💫

 #ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻬﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺍﻟﻤﭙﻴﺎﺩﻫﺎﻯ ﺭﻳﺎﺿﻰ ﻭ ﻓﻴﺰﻳﻚ ﻭ ﺷﻴﻤﻰ ﻭ ... ﺑﻪ #ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ، ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ ﻣﺎ #ﺟﻮﺍﻧﻬﺎﻳﻰ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎﻯ #ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﻧﺪ.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۱۲:۱۹]
🍃🌱☘️🍂🍃✨

#کلام_ولی_امر💫

 💠 #ﻭﺭﺯﺵ، ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﻭ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻧﻔﺲ ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ #ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻣﻰ‏ﻛﻨﺪ. ﺟﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺵ #ﻣﻄﻤﺌﻦ ﻭ ﺧﺎﻃﺮ ﺟﻤﻊ ﻣﻰ‏ﻛﻨﺪ. ﺧﺎﺻﻴﺖ ﻃﺒﻴﻌﻰ ﻭﺭﺯﺵ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ #ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻤﻮﺩ ﻭ ﺭﻛﻮﺩ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ‏ﺁﻭﺭﺩ.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۱۲:۱۹]
🍃🌱☘️🍂🍃✨

#کلام_ولی_امر💫

💠 #ﻭﺭﺯﺵ ﺯﻧﺎﻥ، ﻛﺎﺭ ﻻﺯﻣﻰ ﺍﺳﺖ. ﺯﻧﺎﻥ ﻫﻢ ﻧﺼﻒ #ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻛﺸﻮﺭﻧﺪ؛ ﺑﺎﻳﺪ ﻭﺭﺯﺵ ﺑﻜﻨﻨﺪ؛ #ﺍﻣﺎ ﻣﺤﻴﻂ ﻭﺭﺯﺵ ﺯﻧﺎﻥ، ﺑﺎﻳﺴﺘﻰ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ‏ﻳﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺣﺪﻭﺩ #ﺍﺳﻼﻣﻰ، ﻣﻄﻠﻘﺎً ﻣﺴﺎﺳﻰ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻜﻨﺪ.

💠 #ﻭﺭﺯﺵ ﻛﻮﻫﭙﻴﻤﺎﻳﻰ ﻭ ﺭﺍﻫﭙﻴﻤﺎﻳﻰ ﺩﺭ ﻛﻮﻩ ﻛﺎﺭﻯ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ #ﻣﻰ‏ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻋﻤﻮﻣﻰ، ﻳﻌﻨﻰ ﺑﺮﺍﻯ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺑﭽﻪ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ‏ﻯ #ﻭﺭﺯﺷﻬﺎﻯ ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻢ ﻛﻢ‏ﺧﺮﺟﺘﺮ ﺍﺳﺖ.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۱۲:۱۹]
🍃🌱☘️🍂🍃✨

#کلام_ولی_امر💫

💠 ﻫﻨﺮ #ﺣﻘﻴﻘﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ #ﺗﻔﻜﺮ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺭﺍ ﻋﻤﻖ ﺑﺒﺨﺸﺪ.

💠 ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ #ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﻭ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻣﻰ‏ﻓﻬﻤﺪ.

💠ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﻣﻰ‏ﺗﻮﺍﻧﺪ #ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺑﻴﺎﻓﺮﻳﻨﺪ ﻭ ﻟﺬﺕ ﺭﻭﺣﻰ ﺑﺒﺨﺸﺪ.

💠ﻫﻨﺮِ ﻧﻤﺎﻳﺶ، ﺍﺯ #ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻨﺮﻫﺎ، ﺯﺑﺎﻥِ #ﺭﺳﺎﺗﺮ ﻭ ﺑﻠﻴﻎ‏ﺗﺮﻯ ﺩﺍﺭﺩ.

💠ﻳﻜﻰ ﺍﺯ #ﻣﻌﺠﺰﺍﺕ ﺍﻧﻘﻼﺏ، ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻥ ﻭ #ﺭﻭﺍﻳﺘﮕﺮﺍﻥ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﺖ.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۱۲:۱۹]
🍃🌱☘️🍂🍃✨

#کلام_ولی_امر💫

💠 ﻫﺮﻛﻪ ﻣﻰ‏ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺎ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎ #ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ‏ﻯ ﺍﺳﺎﺳﻰ ﺑﻜﻨﺪ، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ #ﺧﺪﻣﺖ ﻛﻨﺪ.

💠ﻫﻤﻪ ﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﺩﺭ ﺳﻪ ﻗﻮﻩ، ﺑﺎﻳﺪ #ﻧﻬﻀﺘﻰ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﻣﺖ‏ﺭﺳﺎﻧﻰ ﺑﻪ #ﻣﺮﺩﻡ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﻨﻨﺪ.

💠ﻫﻤﻪ #ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ #ﺳﺒﻘﺖ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﻳﻚ #ﻧﻬﻀﺖ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍﻩ ﺑﻴﻨﺪﺍﺯﻧﺪ.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۱۲:۳۷]
🍃🌱☘️🍂🍃✨

#کلام_ولی_امر💫

 💠#ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻓﻘﺮ ﻭ ﻣﺤﺮﻭﻣﻴﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﺍﺯ #ﺑﻴﻦ ﺑﺒﺮﻳﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺍﻳﻦ ﻗﺸﺮ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺭﺳﻴﺪﮔﻰ ﻛﻨﻴﻢ. ﺍﻳﻦ، ﻭﻇﻴﻔﻪ‏ﻯ ﻣﺎ ﻭ #ﻭﺻﻴﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺳﺖ.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۱۲:۳۷]
🍃🌱☘️🍂🍃✨

#کلام_ولی_امر💫

💠#ﻣﻦ ﻭﺭﺯﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻤﻪ #ﻻﺯﻡ ﻣﻰ‏ﺩﺍﻧﻢ. [ﻛﻮﻫﻨﻮﺭﺩﻯ‏] ﻳﻚ ﻭﺭﺯﺵ ﺳﻨﮕﻴﻦ، ﺧﻴﻠﻰ #ﺑﺎﺍﺑﻬﺖ ﻭ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ؛ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۱۲:۳۸]
<<<~~~~~~🔹~~~~~~>>>
 بیانات،امام خامنه ای👇
@archive_Bayanat_Emam_Khamenei

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۱۴:۳۹]
ارشیوبیانات ،امام خامنه ای
بسمه تعالی،
مقدمتان گلباران🌹
✍️همراهان گرامی،
شما می توانیدبا ذکر #صلوات مطالب کانال را با لینگ #دلخواه،خود کپی ونشر نمایید،
درضمن مطالب جدید روزانه ارسال می گردد
التماس دعا

ارتباط با خادم کانال👇
@Hamadani_a_65_anfal
کانال👇
https://telegram.me/archive_Bayanat_Emam_Khamenei

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۲۲:۲۱]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

 1⃣ حقیقت و #اهمیت عملیات روانی🔰

#من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در #سه جمله خلاصه می کنم #اول: جنگ روانی،
#دوم جنگ اقتصادی
#وسوم: مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی.
دشمنی های #استکبار با ملت ما در این سه قلم عمده #خلاصه می شود. البته اینها را باید دستگاه های #تبلیغاتی و رسانه ها و شخصیت های #سیاسی بیشتر برای مردم توضیح بدهند. #من اجمالاً سرفصل و خلاصه ای از #مطالب را به شما عرض می کنم.    (1/1/1386)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۲۲:۲۱]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

  ما با یک #تهاجم و جنگ حقیقی و سازمان یافته #مواجه هستیم که از راه های مختلف و بسیار #هنرمندانه به اجرا گذاشته شده است و کسانی که نسبت به مسائل فرهنگی #حساسیت داشته باشند، متوجه مسأله تهاجم فرهنگی #خواهند شد و نشانه های بارز و بی شماری را در این زمینه #مشاهده خواهند کرد، بنابراین کار #فرهنگی در ایران اسلامی مسأله ای است که نمی توان #لحظه ای از آن غفلت کرد.
همه جنگ، #داخل جبهه ها نیست، بسیاری از مسائل جنگ، داخل #خانه_هاست؛ در راه‏هاست؛ #داخل دل هاست؛ در مجموعه های تصمیم گیری است؛ در #مجامع بین المللی است.
 (1379/7/6)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۲۲:۲۱]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

  #مقابله آمریکا با #جمهوری اسلامی ایران عملاً در استمرار #جنگ_روانی با نظام و ملت ایران، #معنا پیدا می کند و جنگ روانی هم نیاز به #بهانه دارد.    
(1384/12/18)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۲۲:۲۱]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

 #فشارهای آنها نتوانسته است #ملت ایران را تضعیف کند یا به #عقب نشینی وادار کند؛ نه #تحریم اقتصادی شان، نه تهدی #نظامی شان، نه #فشار سیاسی شان، نه جنگ روانی شان. امروز ما از #پانزده سال قبل، از بیست سال قبل، از بیست و هفت سال قبل، #بسیار قوی تر هستیم؛ این نشان دهنده ی این است که #دشمن در دشمنی با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی #ناکام مانده است؛ #اما این دشمنی هست.  
 (1386/1/1)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۲۲:۲۱]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

 2⃣ راهبردهای #ایران در مقابله با عملیات روانی

 #دشمنان جمهوری اسلامی ایران #باورهای سیاسی و دینی و نیز عادات حسنه ملت ما را با تکیه بر #ابزارهای فرهنگی هدف گیری کرده اند و این کار را بسیار #دقیق انجام می دهند و اکنون #فرهنگ اسلام ناب که انقلاب اسلامی براساس آن #بنیان نهاده شده است، #دقیقاً هدف تهاجم دشمنان اسلام قراردارد #بنابراین برای مقابله اصولی و برنامه ریزی شده با این #تهاجم دشمن، #لازم است مدیریت متمرکز و هدایت کننده ای در امور فرهنگی به #وجود آید و با توسل به ابزار و #نیروی فرهنگی، تهاجم دشمن را علاج و #تأثیر آن را خنثی کند.   
 (1375/12/18)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۲۲:۲۱]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

 یک سخن #قوی، محتوای متقن و بیان نافذ به #مخاطب مستلزم استفاده از شیوه های #هنری، تسلط بر مخاطب روحی و روانی و بهره گرفتن از #شرایط زمان و مکان است. #شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای #رساندن پیام حق خود به دیگران مورد #استفاده قرار دهد.
(1375/12/18)

 « #تهدید» یکی از کارهای دشمن است؛ یکی از #شیوه های دشمن، تهدید کردن است. ممکن است در یک #مواردی تهدید خود را عمل هم کند، اما آن ملتی در این میدان #کشمکش خواهد توانست عظمت، عزت، هویت و منافع خود را #حفظ کند که عقب نشینی نکند و #بایستند. این استقامت - «فما استقاموا لکم فاستقیموا لهم» تا وقتی که دشمن در #مقابل شماست و علیه شما ابزارهای تهدید و تخویف خود را #مطرح می کند، باید #ایستادگی کنید.  
✅( از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عمومی بسیجی)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۴.۰۳.۱۷ ۲۲:۲۱]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

3⃣ دشمن #شناسی در عملیات روانی

#دشمنانی وجود دارند که دین و استقلال ما و #حتی ارزش های ملی و غیردینی ما را با #ابزارهای فرهنگی و تبلیغی مانند فیلم، سینما، خبرسازی و جریان سازی های جهانی مورد #تهاجم قرار داده اند و برای سست کردن پایه های آن ها #تلاش می کنند، بنابراین سازندگی کشور بدون #توجه به این مهم کار حکیمانه و عاقلانه ای نیست.

#امروز دشمن ملت ایران در #درجه اول آمریکا و صهیونیست ها هستند؛ #البته انگلیس هم آتش بیار معرکه است. در #مقابل منافع ملت ایران، آنها قرار دارند؛ اما اسمش را می گذارند #اجماع جهانی
✅(از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عمومی با بسیجیان)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۱۹:۲۷]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

#این کارى که در داخل، ناشیانه از #بعضى سر زد، اینها را به #طمع انداخت، خیال کردند ایران هم #گرجستان است ! یک سرمایه‏دار #صهیونیست آمریکائى چند سال قبل از این، طبق ادعاى #خودش که در رسانه‏ها و در بعضى از مطبوعات #نقل شد، گفت من ده میلیون دلار #خرج کردم، در گرجستان انقلاب #مخملى راه انداختم؛ حکومتى را بردم، حکومتى را آوردم. #احمقها خیال کردند جمهورى اسلامى، ایران و این ملت #عظیم هم مثل آنجاست. ایران را با کجا #مقایسه میکنید؟! ⁉️
#مشکل دشمنان ما این است که هنوز هم #ملت ایران را نشناختند.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های تاریخی29 خرداد1388

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۱۹:۲۷]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

4⃣ هدف از عملیات روانی
#جنگ روانی یعنی چه؟❓

 #هدف جنگ روانی، مرعوب کردن است. کی را می خواهند #مرعوب کنند؟
#ملت که مرعوب نمی شود، توده ی #عظیم مردم که مرعوب نمی شوند. چه کسی را می خواهند مرعوب کنند؟❓
#مسئولان را، شخصیت های سیاسی را، به قول معروف خودمانخبگان را؛ #اینها را می خواهند مرعوب کنند. کسانی که قابل #تطمیعند، آنها را می‏خواهند تطمیع کنند، اراده ی عمومی را می خواهند #تضعیف کنند؛ درک مردم از واقعیت های جامعه ی #خودشان را می خواهند #تغییر دهند؛ سهدف جنگ روانی این است.
(1386/1/1)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۱۹:۲۷]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

#هدف از عملیات روانی دشمن، تضعیف روحیه ملت ایران و نشانه ای از استیصال دولتمردان آمریکایی است، #تهدید و ترساندن شیوه قدیمی و #همیشگی سلطه گران برای تضعیف اراده و عزم ملت ها و #چپاول منابع کشورها بوده است
(1385/11/11)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۱۹:۲۷]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

#همیشه دشمنان بیرونی ملت ایران سعی کرده اند این #میکروب ها را در درون جامعه ی ایرانی #رسوخ دهند: «شما نمی توانید»، «شما قادر نیستید»، «آینده تان تاریک است»، «افقتان تیره است»،
« #بیچاره_شدید»، «پدرتان درآمد». سعی این بوده است که ملت ما را #ناامید، کسل، بی اعتماد به نفس، تنبل و چشم به دست #بیگانه بار بیاورند، اینها دشمنان #درونی است. در طول سال های قبل از بروز حرکت اسلامی در کشور ما، #بلای عمده ملت ما اینها بود.
(1386/1/1)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۱۹:۲۷]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

یک #سخن قوی، محتوای متقن و بیان نافذ به #مخاطب مستلزم استفاده از شیوه های #هنری، تسلط بر مخاطب، روحی و روانی و بهره گرفتن از شرایط زمان و مکان است. #شیعه باید مدرن ترین شیوه های تبلیغ را برای #رساندن پیام حق خود به دیگران مورد استفاده قرار دهد.
(1375/12/18)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۱۹:۲۷]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

البته #بدخواهانی هم هستند که سخن درش و نرم و همه نوع سختی دارند و از #شایعه پراکنی و جنگ روانی و دروغ بستن به این و آن واهمه ندارند و انسان ممکن است در #دلش از آنها برنجد؛ اما کسی که می دانید قصد عناد و #دشمنی ندارند، ولو با لحن درشتی هم حرف می زند، از او نباید #واقعاً برنجید.
 (1384/7/17)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۲۲:۴۳]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

جنگ روانی #اینها این است: اولاً بین ملت ایران #اختلاف بیندازند، ثانیاً بین ملت ایران و ملت های #دیگرمسلمان اختلاف بیندازند. سیاست آمریکا این بوده است که همسایه های ما را در خلیج فارس از #نظام جمهوری اسلامی بترسانند.
 (1386/1/1)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۲۲:۴۳]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

 #شکی نیست که امروز امواج #تبلیغاتی پیچیده و درهم تنیده ی عالم، علیه #اسلام متمرکز شده است.
  (1380/7/23)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۲۲:۴۳]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

 یک #بخش از جنگ روانی دشمن، دامن زدن به #اختلافات است. در داخل کشور ما اختلافات #قومی، اختلافات #مذهبی – شیعه و سنی – اختلافات جناحی، اختلافات صنفی و رقابت های صنفی را #ترویج و تبلیغ می کنند. در داخل، #مزدوران و ایادی ای هم دارند که مقاصد آنها را در اینجا به شکل های #گوناگون عمل می کنند. اینها شایعه پراکنی می‏کنند.
 (1386/1/1)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۵.۰۳.۱۷ ۲۲:۴۳]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

#برخی اظهارنظرها را در خصوص فاصله گرفتن #جوانان از دین را ناشی از جنگ روانی دانستند و #تأکید کردند: برخلاف این #توهمات، جوانان تشنه حقایق دین هستند و باید آنان را با معارف #صحیح دینی سیراب کرد.  
 (1384/11/5)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۶.۰۳.۱۷ ۱۶:۱۲]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

یکى از کارهاى مهم نخبگان و خواص، #تبیین است؛ حقائق را بدون تعصب روشن کنند؛ بدون حاکمیت تعلقات #جناحى و گروهى و بر دل آن گوینده. اینها مضر است. جناح و اینها را باید کنار #گذاشت، باید حقیقت را فهمید. در جنگ #صفین یکى از کارهاى مهم #جناب_عماریاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل که جناح #معاویه بود، تبلیغات گوناگونى داشتند. همینى که حالا امروز به آن #جنگ_روانى میگویند، این جزو اختراعات جدید نیست، شیوه‏هاش فرق کرده؛ این از اول بوده. خیلى هم ماهر بودند در این جنگ روانى؛ خیلى. آدم نگاه میکند کارهایشان را، مى‏بیند که در جنگ روانى #ماهر بودند. تخریب ذهن هم آسانتر از تعمیر ذهن است. وقتى به شما چیزى بگویند، #سوءظنى یک جا پیدا کنید، وارد شدن سوء ظن به ذهن آسان است، پاک کردنش از ذهن #سخت است. لذا آنها شبهه‏افکنى میکردند، سوء ظن را وارد میکردند؛ کار آسانى بود. این کسى که از این طرف، خودش را #موظف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانى بایستد و مقاومت کند، جناب #عماریاسر بود، که در قضایاى جنگ صفین دارد که با اسب از این طرف جبهه، به آن طرف جبهه و #صفوف خودى میرفت و همین طور این #گروه‏هائى را که - به تعبیرِ امروز، گردانها یا تیپهاى جدا جداى از هم - بودند، به هر کدام میرسید، در مقابل آنها مى‏ایستاد و مبالغى براى آنها #صحبت میکرد؛ حقائقى را براى آنها روشن میکرد و #تأثیر میگذاشت. یک جا میدید اختلاف پیدا شده، یک عده‏اى دچار #تردید شدند، بگو مگو توى آنها هست، خودش را بسرعت آنجا میرساند و برایشان حرف میزد، صحبت میکرد، #تبیین میکرد؛ این گره ‏ها را باز میکرد.

 #این_عمار😭

✅(5 مرداد1388-در جمع اعضای دفتر و حفاظت رهبری )

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۶.۰۳.۱۷ ۱۶:۳۴]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

یکى از کارهاى مهم نخبگان و خواص، #تبیین است؛ حقائق را بدون تعصب روشن کنند؛ بدون حاکمیت تعلقات #جناحى و گروهى و بر دل آن گوینده. اینها مضر است. جناح و اینها را باید کنار #گذاشت، باید حقیقت را فهمید. در جنگ #صفین یکى از کارهاى مهم #جناب_عماریاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل که جناح #معاویه بود، تبلیغات گوناگونى داشتند. همینى که حالا امروز به آن #جنگ_روانى میگویند، این جزو اختراعات جدید نیست، شیوه‏هاش فرق کرده؛ این از اول بوده. خیلى هم ماهر بودند در این جنگ روانى؛ خیلى. آدم نگاه میکند کارهایشان را، مى‏بیند که در جنگ روانى #ماهر بودند. تخریب ذهن هم آسانتر از تعمیر ذهن است. وقتى به شما چیزى بگویند، #سوءظنى یک جا پیدا کنید، وارد شدن سوء ظن به ذهن آسان است، پاک کردنش از ذهن #سخت است. لذا آنها شبهه‏افکنى میکردند، سوء ظن را وارد میکردند؛ کار آسانى بود. این کسى که از این طرف، خودش را #موظف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانى بایستد و مقاومت کند، جناب #عماریاسر بود، که در قضایاى جنگ صفین دارد که با اسب از این طرف جبهه، به آن طرف جبهه و #صفوف خودى میرفت و همین طور این #گروه‏هائى را که - به تعبیرِ امروز، گردانها یا تیپهاى جدا جداى از هم - بودند، به هر کدام میرسید، در مقابل آنها مى‏ایستاد و مبالغى براى آنها #صحبت میکرد؛ حقائقى را براى آنها روشن میکرد و #تأثیر میگذاشت. یک جا میدید اختلاف پیدا شده، یک عده‏اى دچار #تردید شدند، بگو مگو توى آنها هست، خودش را بسرعت آنجا میرساند و برایشان حرف میزد، صحبت میکرد، #تبیین میکرد؛ این گره ‏ها را باز میکرد.

 #این_عمار😭

✅(5 مرداد1388-در جمع اعضای دفتر و حفاظت رهبری )

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۶.۰۳.۱۷ ۱۶:۳۴]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

 این حرکت #عظیمى که با انقلاب اسلامى شروع شد، یک حرکت تمام شده نیست؛ #مطلقاً تمام شده نیست، آن حرکت ادامه دارد. همینى که حالا معمول شده که در بیانها و در تلویزیون و توى تبلیغات و توى دادگاه و توى زبان همه، میگویند: #جنگ_نرم؛ راست است، این یک #واقعیت است؛ یعنى الان جنگ است. البته این حرف را من امروز نمیزنم، من از بعد از جنگ - #ازسال 67 - همیشه این را گفته‏ام؛ بارها و بارها. #علت این است که من صحنه را می‏بینم؛ چه بکنم اگر #کسى نمی‏بیند؟!⁉️
 چه کار کند انسان؟! ⁉️
من دارم #می‏بینم صحنه را، می‏بینم تجهیز را، می‏بینم صف‏آرایی‏ها را، می‏بینم #دهانهاى با حقد و غضب گشوده شده و دندانهاى با غیظ به هم #فشرده شده علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه‏ى این آرمانها و علیه همه‏ى آن کسانى که به این حرکت #دل بسته‏اند را؛
#اینها را انسان دارد می‏بیند، خب چه کار کند؟❓
 این تمام نشده. چون تمام نشده، همه #وظیفه داریم. وظیفه‏ى مجموعه‏ى فرهنگى و ادبى و هنرى هم وظیفه‏ى مشخصى است: بلاغ، تبیین؛ بگویید، خوب بگویید. من همیشه تکیه بر این میکنم: #بایستى قالب را خوب انتخاب کنید و هنر را بایستى تمام عیار توى #میدان بیاورید؛ نباید کم گذاشت، تا #اثر خودش را بکند.

  (15/6/88- دیدار با شعرا)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۷.۰۳.۱۷ ۱۳:۵۹]
🍃🌱☘️🍂🍃✨

#کلام_ولی_امر💫

- 19/10/93  #مستندات  
امام خامنه‌ای:
#دودسته کردن مردم به هر عنوانی #خطا و بر ضد منافع ملت است #دولتی‌ها مراقب باشند #دودستگی در مردم به وجود نیاورند

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۸.۰۳.۱۷ ۲۳:۲۴]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 در خصوص موضوع جنگ نرم

 #جوان دانشجوى ما، افسر جوان است، شما که استاد او هستید، رتبه‏ى #بالاترِ افسر جوانید؛ شما #فرمانده‏اى هستید که باید مسائل کلان را ببینید؛ دشمن را درست #شناسائى بکنید؛ هدفهاى دشمن را کشف بکنید؛ احیاناً به #قرارگاه‏هاى دشمن، آنچنانى که خود او نداند، سر بکشید و بر اساس او، #طراحى کلان بکنید و در این طراحى کلان، حرکت کنید. در رتبه‏هاى مختلف، #فرماندهانِ بالا این نقشها را ایفا میکنند. خوب، حالا استادى که بتواند این نقش را ایفا کند، آن استاد #شایسته‏ى حال و آینده‏ى نظام جمهورى اسلامى است. #توقع از اساتید محترم این است.،،   

 (8/6/88- دیدار با اساتید دانشگاهها)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۸.۰۳.۱۷ ۲۳:۲۵]
بخش #جنگ نرم 👆

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۸.۰۳.۱۷ ۲۳:۴۹]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی جدید

طبقه اشرافی جدید؟
#اشرافی‌گری در کارگزاران نظام اسلامی
 در دنیا پذیرفته شده است که کسانی که در رأس #اجتماعات قرار می‌گیرند، اخلاق فردی خاصی داشته باشند! #تکبر ورزیدن، برخوردار بودن از زندگی راحت و مسرفانه، تجمل‏گرایی، #خودرأیی و خودخواهی و امثال اینها. چیزهایی است که مردم دنیا قبول کردند که کسانی که در #رأس حکومتها قرار می‌گیرند، این اخلاق را داشته باشند. حتّی در کشورهای انقلابی، #انقلابیونی که تا دیروز زیر چادرها زندگی می‌کردند و در دخمه‏ها مخفی می‏شدند، به مجرد این‏که به #حکومت می‏رسند، وضع زندگیشان عوض می‌شود و اخلاق حکومتیشاوضع زندگیشان عوض می‌شود و اخلاق حکومتیشان #تغییر می‌کند و همان وضعیتی را به خود می‌گیرند که بقیه‏ی #سلاطین و رؤسای عالم داشتند! ما از نزدیک چنین چیزی را دیده‏ایم؛ برای مردم هم مایه‏ی #تعجب نیست.
امام ما این باور #غلط را عوض کرد و نشان داد که #رهبر محبوب و معشوق یک ملت و دیگر مسلمانان عالم، می‌تواند زندگی #زاهدانه‏یی داشته باشد و به جای کاخهای مجلل، در یک #حسینیه از دیدارکنندگان پذیرایی کند و با لباس و زبان و اخلاق #انبیا با مردم برخورد کند.
اگر دلهای حکام و زمامداران به نور #معرفت و حقیقت روشن شده باشد، تجمل و تشریفات و اسراف و برخورداریهای زیاد و خودرأیی و تکبر و استکبار، جزو لوازم حتمی زمامداری آنها #محسوب نمی‌شود. از معجزات بزرگ آن بزرگوار این بود که هم در زندگی خود و هم در آن دستگاهی که به وجود آورده بود، نور #معرفت و حقیقت تجلی یافته بود.
۲۳/۴/۱۳۶۸
💠خطبه‏های نمازجمعه‏ی تهران‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۸.۰۳.۱۷ ۲۳:۴۹]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی جدید

من با #تشریفات نظامی مخالف نیستم؛ ولی با #مطلق تشریفات و وجود تشریفات در زندگی #شخصی خودم و دیگران، صددرصد #مخالفم. در عین حال، در تشریفات رسمی که گاهی شعار است و یک معنا و مفهومی در آن #وجود دارد، حایز اهمیت است.
۵/۷/۱۳۶۸
💠بیانات در مراسم اعطای نشان فتح به فرماندهان سپاه و ارتش در عملیات ظفرمندانه‏ی بیت‏المقدس

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۸.۰۳.۱۷ ۲۳:۴۹]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی جدید

#آقایان! این مردم ـ همان‏طور که امام مکرر #فرمودند ـ ولی‏نعمتهای ما هستند؛ این شوخی نیست. من یکی از مسئولان را در #محضری دیدم که برخوردش با مردم قدری #متکبرانه بود. من پیغام دادم و گفتم به ایشان بگویید که اگر می‌خواهد #جبران آن برخورد را بکند، باید در همان‏طور محضری #ظاهر بشود و بگوید: ای مردم! من #نوکر شمایم. خلاف که نگفته؛ آیا دروغ گفته است؟❓
یک #مسئول کشور چکاره است؟❓
#فلسفه‏ی وجودی ما غیر از خدمت به #مردم چیست؟
۲۳/۵/۱۳۷۰
💠سخنرانی در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۸.۰۳.۱۷ ۲۳:۴۹]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی جدید

برادران و خواهران #نماینده [مجلس] را به #رعایت تقوا، و توکل به خداوند، و توجه به #معنویت و اخلاق و عبادت، و بی‏اعتنایی به #تشریفات زاید و تجملات اسراف‏آمیز، و #اجتناب از گروهگرایی، و #مقدم داشتن مصالح کشور و مردم بر مصالح شخصی و گروهی، و انقیاد در برابر حق، و پرهیز از توصیه‏های #خصوصی و شخصی، و دوری از صرف نابجای #بیت‏المال، و دوستی و مهربانی با رقبای دوران انتخابات، و بر حذر بودن از وسوسه‏ی #شیطان و اغوای نفس اماره، #توصیه می‌کنم.
۷/۳/۱۳۷۱
💠پیام به مناسبت افتتاح چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۹.۰۳.۱۷ ۲۳:۴۹]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

به دولتمردان و مسئولان کشور در #قوای سه گانه و نیروهای #مسلح عرض می‌کنم قدر #خدمتگزاری به این ملت بزرگ واین کشور مبارک را بدانید. خدمت صادقانه‏ی شما خدمت به اسلام و #بشریت است. این فرصت کم نظیری است که صالحان و صدیقان در #آرزوی آن بوده‏اند. با همه‏ی توان از این فرصت برای کسب #رضای الهی و تقرب به خداوند بهره گیرید و با اخلاص و پارسایی و #مجاهدت، در راه رفع مشکلات کشور و ملت، و ساختن ایرانی آباد و پیشرفته، و رفع کامل بی‌عدالتی و #تبعیض، و قطع وابستگی اقتصادی و فرهنگی، و #بریدن طمع غارتگران بیگانه و سوءاستفاده کنندگان #داخلی، گامهای بلندی را با توکل به #خداوند بردارید. مبادا وسوسه‏ی #قدرت طلبی یا جمع زخارف #مادی شما را از کار بزرگی که بر عهده دارید #بازدارد. لحظه‏ی تاریخی‏یی که ما در آن قرار داریم بسی #مهمتر و حساستر ازآن است که از ما خدمتگزاران کسی حق داشته باشد آن را با #سرگرم شدن به جمع ثروت برای خود یا فرزندان و کسان خود، ضایع کند و #لعنت خدا و خلق را متوجه خود سازد.
۲۱/۱۱/۱۳۷۷
پیام به ملت ایران به مناسبت بیستمین سالگرد انقلاب اسلامی‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۳۱.۰۳.۱۷ ۱۶:۳۷]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید‏
 
برادران و خواهران! هر جا هستید و در هر #مسئولیتی قرار دارید، باید مراقب باشید. یک رفتار شما، یک گفتار شما، یک حرکت شما می‌تواند تأثیر ماندگار بگذارد؛ می‌تواند تأثیرهای وسیعی در زندگی مردم بگذارد. #سالهاست که بنده درباره زندگی تشریفاتی مکرّر تذکّر می‏دهم. این دو جنبه دارد: یک جنبه از لحاظ اصل پایبندی به تجمّلات و تشریفات است که این بد و دون شأن انسان والاست؛ یعنی یک وقت انسان به یک چیزِ غیر لازم #پایبند می‌شود که دون شأن انسان است؛ بعلاوه، مسرفانه است؛ تضییع سرمایه‏ها، تضییع اموال و تضییع موجودیها در آن هست. این یک بعد قضیه است که اصل #اسراف بد است؛ اصل تجمّل همراه با اسراف و همراه با زیاده روی است و بد است؛ لیکن جنبه دومی دارد که اهمیتش کمتر از جنبه اوّل نیست و آن #انعکاس تجمّل شما در زندگی مردم است. بعضیها از این غفلت می‌کنند. وقتی شما جلوِ چشم مردم، وضع اتاق و دفتر و محیط کار و محیط زندگی را آن‏چنانی می‌کنید، این یک درس عملی است و هرکسی این را می‏بیند، بر او اثر می‌گذارد. حدّاقل این را باید رعایت کرد. فضا را، فضای #تجمّلاتی و تجمّل‏گرایی و عادت کردن به تجمّل قرار ندهیم؛ چون امروز اگر این روحیه تجمّل‏گرایی در جامعه ما رواج پیدا کند ـ که #متأسفانه تا میزان زیادی هم رواج پیدا کرده است ـ بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی کشور اصلاً حل نخواهد شد.

۴/۱۰/۱۳۷۸
💠بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۳۱.۰۳.۱۷ ۱۶:۴۰]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

#کسانی که روی مردم اثر می‌گذارند ـ کسانی‏که حرفشان، اقدامشان، عملشان، منششان، نوشته‏شان، روی مردم اثر می‌گذارد ـ چند خطر بزرگ #تهدیدشان می‌کند که باید بسیار مراقب باشند. یکی خطر #خسته شدن است، یکی خطر راحت‏طلبی است، یکی خطر میل به #سازش است، یکی خطر چسبیدن به منافع نقد است؛ همان بلایی که بر سر کسانی که انقلاب #فلسطین را منحرف کردند، آمد؛ همان خطری که بر سر همه رهبرانی آمد که ملتهای خودشان را از مسیر درست و راهی که شروع کرده بودند، #منحرف کردند و بازداشتند. بارهای سنگین بر روی نیروهای اثرگذار روی #ذهنهای مردم است. باید ایمان و پارسایی خودشان را تقویت کنند؛ باید اتکای خودشان را به لطف و #فضل خدا زیاد کنند؛ باید به دشمن لحظه‏ای #خوشبین نباشند؛ دشمن درصدد ضربه زدن است. اگر #خواص یک کشور ـ یعنی نیروهایی که با زبانشان، با قلمشان، با رفتارشان، با امضایشان، بر روی مسیر یک ملت اثر می‌گذارند ـ میل به سازش و #راحت‏طلبی و زندگی مرفه و خوشگذرانی پیدا کنند و از حضور در میدانهای خطر خسته شوند، آن وقت خطر تهدید می‌کند. لذاست که شما می‏بینید #امیرالمؤمنین علیه‏السّلام در دوران خلافت کوتاه خود، بیشترین خطابش، بیشترین ملامتش، بیشترین توصیه‏اش و بیشترین تذکّرش، به کسانی است که به آنها #مسئولیت داده بود تا بخشهای مختلفی را در آن کشور بزرگی که در اختیار آن حضرت بود، #اداره کنند. امام بزرگوار ما بارها و بارها به مسئولان کشور، به ما، به #شاگردان خودش، به دستپروردگان خودش، #تذکّر می‏داد. مضمون آن تذکّر این بود که مبادا به چرب و شیرین زندگی راحت، خودشان را عادت بدهند و از #مجاهدت در راه خدا باز بمانند.
۱۴/۳/۱۳۷۹

💠بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ عزاداران در صحن مطهر امام خمینی(ره)

ارشیو بیانات امام خامنه ای👇
@archive_Bayanat_Emam_Khamenei

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۰۴:۲۹]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی جدید
 
مسئولان #اسلامی نباید در رفتار و عملِ خودشان مسرفانه و متجمّلانه زندگی کنند. #بالاتر از آن، نباید طوری زندگی کنند که روش اسراف‏آمیز و تجمّل‏آمیز به یک #فرهنگ تبدیل شود. این هم نقطه بعدی است که اهمیتش از اوّلی بیشتر است، یا لااقل کمتر نیست. فرض بفرمایید اگر به #وسیله یک نفر در سطح عالی و در میان صاحبان #مناصب حکومت اسلامی، کیفیّت آرایش محلّ زندگی و محلّ کار، کیفیّت زندگی خانوادگی، چگونگی ازدواج فرزندان، مهریه‏ها و جهیزیه‏ها و از این #قبیل، به شکل غیر اسلامی آن ـ به معنای #مسرفانه ـ انجام گیرد، این به فرهنگ تبدیل می‌شود؛ به این معنا که بقیه نگاه می‌کنند و یاد می‌گیرند؛ ##مهریه‏ها بالا می‌رود، ازدواجها مشکل می‌شود، زندگی #سخت می‌شود و همین رفتار بتدریج آثارش در طول مدتی کوتاه یا بلند، در متن جامعه #منعکس می‏گردد. بنابراین مهمترین مطلب اصلی #امیرالمؤمنین در باب حکومت این است: حاکم نباید حکومت را برای خود #وسیله اعاشه و زندگی و کسب درآمد و اندوختن #ثروت قرار دهد، بلکه باید آن را یک #مسئولیت بداند. باری است بر دوش او؛ باید همه #همّت خود را بگذارد که این بار را به منزل برساند.
۲۵/۹/۱۳۷۹
✅بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‏های نماز جمعه تهران‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۰۴:۲۹]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

باید به #انقلاب عمل کرد؛ باید به قانون اساسی عمل کرد؛ باید به #مبانی نظام جمهوری اسلامی وفادار بود و عمل کرد. انقلاب و جمهوری اسلامی #عیبی ندارد. بنده و امثال بنده با ضعفها و کم‏بصیرتی و ترس و جبنِ ذاتی و دلدادگی خود به امور #مادّی و عشرت دنیایی می‌خواهیم انقلاب را #تفسیر کنیم. ما ضعفهای خود را به #حساب انقلاب می‌گذاریم؛ در حالی که انقلاب، #قوی و کارآمد است و نظام جمهوری اسلامی، همان #قلّه بلندی است که می‌تواند ملت ایران و کشور عزیز ما را از همه گرفتاریهای مادی و معنوی‏اش #بیرون بیاورد؛ به شرطی که بنده و امثال بنده به آنچه که #نظام جمهوری اسلامی و اسلام عزیز بر دوش ما گذاشته، #عمل کنیم و ضعفهای خودمان را به پای #نظام جمهوری اسلامی نگذاریم.
۱/۱/۱۳۸۰
✅بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ مردم مشهد و زائران حرم مطهر امام رضا (ع)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۰۴:۲۹]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

ما کجا، #رفتار علوی کجا؟ اما بالاخره وظیفه داریم. چاره‏ای نداریم، جز این‏که در این راه #حرکت کنیم. ما باید فاصله خود و رفتار #علوی را کم کنیم و تا آن‏جایی که می‏توانیم، جدّ و جهد نماییم. یکی از اوّلین قدمها در این راه، همین است. #افزون طلبی برای مسئولان #ممنوع است. مشی اشرافیگرایانه برای #مسئولان کشور، نقطه ضعف به شمار می‏آید. اگر دیگران این را #لازمه رسیدن به مقامات عالیه کشور می‌دانند، در نظام اسلامی، اینها نه تنها لازمه‏اش نیست، بلکه نقطه #ضعف هم محسوب می‌شود.
۱۱/۲/۱۳۸۰
✅بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کثیری از مردم استان گیلان در استادیوم شهید عضدی شهرستان رشت‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۰۴:۲۹]
💠💠💠🍃🔹🔹📡

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

این #پذیرفته نیست که ما جهتی را انتخاب کنیم که نقطه #مقابلِ جهت امیرالمؤمنین باشد. او به سمت #سختگیری بر خود می‏رفت، حال هدف مسئول عالی دولتی و حکومتی ما از قبول مسئولیت و #مأموریت، عمران و آباد کردن دنیای خود باشد؟ این نمی‏سازد و ممکن نیست. من در سال گذشته هم در #چنین ایامی عرض کردم، پذیرفته نیست که مأمور عالی‏رتبه #نظام جمهوری اسلامی، مثل بقیه کاسبیها، مسئولیت خود را یک #کاسبی حساب کند. مسئولیتهای والا در نظام #جمهوری اسلامی، کاسبی و سرمایه نیست که انسان برای اداره #دنیای خود به دنبال آن برود. مسئول نظام جمهوری اسلامی #حق ندارد به اعیان و اشراف و پولدارها نگاه کند و زندگی خود را با آنها #بسنجد؛ حق ندارد خود را با نظایر و اشباه خود در حکومتهای #طاغوتی بسنجد. آری؛ در دستگاههای #طاغوتی، یک وزیر، یک مدیر کل و یک #رئیس، از زندگیهای آن‏چنانی برخوردارند؛ ما هم امروز بیاییم و خود را با آنها بسنجیم و سبگوییم ما هم وزیر و مدیریم!؟ ⁉️
نه؛ در نظام اسلامی این‏گونها نیست. در #نظام اسلامی، این مأموریت، طعمه نیست؛ یک مسئولیت و یک خدمت و یک #وظیفه بر گردن انسان است. امیرالمؤمنین این را #تعلیم می‌دهد.
۱۶/۹/۱۳۸۰
✅بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‏های نماز جمعه ۲۱ رمضان

ارشیو بیانات امام خامنه ای👇
@archive_Bayanat_Emam_Khamenei ‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۶]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

#وظیفه مسئولان خیلی سنگین است. اوّلین قدمی که مسئولان برمی‏دارند، باید این باشد: خودشان را #اسیر هوی‏ها و هوسها و شهوترانیها و زیاده‏خواهیها و آن چیزهایی که بلای جوامع است، نکنند؛ این یک قدمِ اساسی است.
۱۳/۷/۱۳۸۱
✅بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم(ص)

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۶]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

#بایستی در بین مسئولین مسابقه خدمتگزاری و خدمت‏رسانی به مردم برقرار باشد. این مسابقه و رقابت درست است. رقابتهای سیاسی و جناحی و رقابت بر سر قدرت و تکالب در امر دنیا و امور دنیوی مردود است. رقابت، مسابقه و مبارزه‏ای درست است که در #خدمت‏گذاری به مردم باشد. قرآن می‌فرماید: «سابقوا الی مغفره من ربّکم»؛ این مسابقه به سمت #مغفرت و رحمت الهی است. «واستبقوا الخیرات» برای کارهای نیک، مسابقه بگذارید.
۱/۱/۱۳۸۲
✅بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع مردم مشهد در حرم مقدس‏
 ‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۶]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

#اولویت دادن به مناطق مستضغف‏نشین، تأثیرناپذیری از #نفوذ ثروتمندان و جاذبه‏ی ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطّی از آن با حیله‏های شبه‏قانونی، #رعایت ویژه‏ی محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‏المال با تجملّات زائد و سفرها و مراسم غیر لازم، و در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره‏گیری از دانش و تجربه، #توصیه‏ی اینجانب است.
#رفاقتهای شخصی و حزبی و ملاحظات سیاسی به هیچ رو، نباید #مجوّز گزینش مدیران فاقد ملاکهای اصلی شمرده شود.
۵/۲/۱۳۸۲
♻️پیام شوراهای اسلامی شهر و روستا

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۶]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

من اگر در جایگاه #مسئولیت قرار گرفتم و اخلاق زشتی داشتم؛ فهم بدی از مسائل جامعه داشتم و معتقد بودم که باید جیب خودم را پُر کنم، #نمی‌توانم به مردم بگویم این عقیده و اخلاق شخصی من است و اخلاق و عقیده ربطی به کسی ندارد! برای یک مسئول عقیده و اخلاق مسأله‌ی #شخصی نیست؛ مسأله‌ای اجتماعی و عمومی است؛ حاکم شدن بر سرنوشت مردم است. آن #کسی که به مجلس می‌رود، یا به هر مسئولیت دیگری در نظام جمهوری اسلامی می‌رسد، اگر فاسد، بیگانه‌پرست و در خدمت منافع طبقات‏
#آقایان! با مردم گرم بگیرید؛ در مقابل مردم تواضع کنید؛ به میان مردم بروید؛ در موارد مقتضی به خانه‏های مردم سر بزنید. شکوه استانداری، شما را هضم نکند؛ بر شما غلبه نکند؛ این بسیار بسیار مهم است. #مردم ببینند کسی از خودشان است؛ در این صورت، هیبت استاندار هم بیشتر حفظ خواهد شد. نبادا خیال کنید که اگر کسی منقطع از مردم شد، هیبت بیشتری پیدا می‌کند؛ نه، هیبت برای مسئولان خوب است که مردم نسبت به آنها تهیّبی داشته باشند؛ اما این هیبت با رفتار #معنوی شما حاصل می‌شود. شما وقتی سالمید، وقتی به فکر منافع شخصی نیستید، وقتی راحتِ خودتان را فدای راحتِ مردم می‌کنید و #وقتی برای خدا کار می‌کنید و مخلصانه کار می‌کنید، خدای متعال هم محبت و هم هیبت شما را در #دل مردم می‏اندازد. من دیده‏ام مسئولانی را که خودشان را از مردم جدا می‌کردند، به خیال این‏که این کار، یک شأن و تشخصی است! مردم کمترین اهمیتی به اینها نمی‏دادند؛ یعنی هیچ عزتی هم در چشم مردم نداشتند. بنابراین، با مردم و در کنار مردم باشید.
۸/۱۲/۱۳۸۴
♻️بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی‏ در دیدار استانداران سراسر کشور‏‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۶]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

این که ما این‏قدر روی #ساده‏زیستی مسئولان تکیه می‌کنیم، این برای همین است که به مردم نشان بدهند برای خود کیسه نمی‏دوزند و به فکر #ثروت‏اندوزی برای خودشان نیستند؛ این، مردم را امیدوار می‌کند و اعتماد آنها را برمی‏انگیزد. خیلی #فرق است بین آن مسئولی که در دوران کوتاه مسئولیت خود در فکر این است که یک آینده‏ی مالی برای خود تأمین بکند؛ دائم به این طرف و آن طرف دست می‏اندازد و چنگ می‌زند، شاید بتواند آینده‏ی مالی و زندگی خودش را تأمین کند، و آن #انسانی که در دوران مسئولیت، اصلاً به فکر تنها چیزی که نیست، مسائل شخصی است؛ اینها خیلی با هم تفاوت دارند.
#امروز در دنیا هر کسی به وزارتی، ریاستی و مدیریتی می‏رسد، جزو اولین اهدافش این است که از طرقی ـ حالا ولو ظاهراً قانونی ـ آینده‏ی خودش را تأمین کند؛ فردا که از کار کنار رفت، در فلان کمپانی، در فلان شرکت و در فلان #سرمایه‏گذاری مهم سهمی داشته باشد.
۲۱/۸/۱۳۸۵
💠بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی‏ در دیدار مردم گرمسار
 ‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۶]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

#توقع من این است که به مسئولین دولتی می‌گویم #خسته نشوند؛ اعتماد به خدا را از دست ندهند؛ به خدا #اعتماد کنند و به این مردم اعتماد کنند؛ زی مردمی خودشان را حفظ کنند؛ در دام #تجمل‏گرایی‏هایی که افرادی می‏افتند، نیفتند؛ مراقب و مواظب باشند؛ در مخاصمات جناحی وارد نشوند؛ #وقتشان را با دعواهای سیاسی تلف نکنند؛ با همه‏ی وجود و با همه‏ی توان برای این مردم کار کنند؛ آنچه را که با مردم در میان می‌گذارند، به #تحقق برسانند و دنبال کنند.
۱/۱/۱۳۸۶
💠بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی‏ در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۶]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

#نماینده‌ی ملت از جنس ملت است. شما نه از قصرهای رفیع و خاندانهای اشرافی، که از متن مردم، از مدرسه و حوزه و دانشگاه،‌ و از #میدانهای کار به مجلس گسیل شده‌اید. این رابطه و این منش را پاس بدارید و برای خود نگاه دارید. #خوی اشرافی و گرایش به اسراف و طعمه انگاشتن این مسئولیت، بلای بزرگی است که گاه مردمِ #سابقاً نجیب و پارسا هم ممکن است نتوانند خود را از آن برحذر بدارند. همه باید بشدّت مراقب خویش باشیم و دوره‌‌‌ی #مسئولیت خود را، حسنه‌ئی ماندگار، و نه سیئه‌ئی دامنگیر، بسازیم. در این کار دشوار کمک خواستن #متضرعانه از خداوند رحیم و قدیر، و مراقبت از خود، #بزرگترین کمک‌کار تواند بود.
۷/۳/۱۳۸۷
♻️پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز به کار هشتمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۶]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

آقایان و خانم‌های #نماینده سعی کنند مردمی بمانند. #مردمی بودن هم فقط این نیست که انسان هر گاهی یک بار به محل انتخابات سر بزند. البته آن خیلی لازم است، باید رفت، سرزد، با مردم ملاقات کرد، منقطع از مردم نباید شد؛ در این شکی نیست؛ اما فقط این نیست! #نباید ما در جمهوری اسلامی کمک کنیم به ایجاد یک طبقه‏ی جدید، یک طبقه‏ی برخوردارِ اشرافی جدید. نباید بگذاریم این کار انجام بگیرد. این هم با #دستور و حکم و فرمان حاصل نمی‌شود، با دل، با #ایمان، با انگیزه، شدنی است.
۲۱/۳/۱۳۸۷
💠بیانات ‏در اولین دیدار با نمایندگان مجلس هشتم‏

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۶]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

#نامها و عنوانها و جایگاهها و کرسیها به انسان تشخص نمی‌دهد؛ تشخص سواقعی و شرف واقعی در معانی دیگری است؛ همچنانی که در #روایت داریم که «اشراف امّتی حمله القران و اصحاب اللّیل». اشرافیت در نظامهای مادی معنایی دارد، ولی در #نظام اسلامی اشرافیت معنای دیگری دارد. آن کسانی که اصحاب‏اللیل‏اند ـ کسانی هستند که برای خدا در شب قیام می‌کنند ـ یا کار دشوار را برای مردم در شب انجام می‌دهند، یا آن کسانی که حملهالقرآن هستند و با #قرآن انس دارند و با نور قرآن و هدایت قرآن حرکت می‌کنند، «اشراف» اینها هستند. کسانی که پول دارند، ثروت دارند و جایگاه اجتماعی دارند، آنها در منطق و در نظام ارزشی اسلامی «اشراف» محسوب نمی‌شوند.
ساده‏زیستی چیز بسیار باارزشی است. ما اگر #بخواهیم تجمل و اشرافیگری و اسراف و زیاده‏روی را ـ که #واقعاً بلای بزرگی است ـ از جامعه‏مان ریشه‏کن کنیم، با حرف و گفتن نمی‌شود؛ که از یک طرف بگوئیم و از طرف دیگر مردم نگاه کنند و ببینند #عملمان جور دیگر است! باید عمل کنیم. عمل ما #بایستی مؤید و دلیل و شاهد بر حرفهای ما باشد تا اینکه اثر بکند.
۲/۶/۱۳۸۷
♻️دیدار رئیس‏جمهوری و اعضای هیئت دولت

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۲.۰۴.۱۷ ۱۴:۵۸]
👆👆👆👆👆👆👆
✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۳.۰۴.۱۷ ۰۱:۵۵]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری
🚩 درباره طبقه اشرافی گری جدید

#اولویت دادن به مناطق مستضغف‏نشین، تأثیرناپذیری از #نفوذ ثروتمندان و جاذبه‏ی ثروت، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطّی از آن با حیله‏های شبه‏قانونی، #رعایت ویژه‏ی محرومان، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت‏المال با تجملّات زائد و سفرها و مراسم غیر لازم، و در یک کلمه رعایت تقوا و تدبیر و پشتکار، و بهره‏گیری از دانش و تجربه، #توصیه‏ی اینجانب است.
#رفاقتهای شخصی و حزبی و ملاحظات سیاسی به هیچ رو، نباید #مجوّز گزینش مدیران فاقد ملاکهای اصلی شمرده شود.
۵/۲/۱۳۸۲
♻️پیام شوراهای اسلامی شهر و روستا

ارشیو بیانات امام خامنه ای👇
@archive_Bayanat_Emam_Khamenei

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۳.۰۴.۱۷ ۱۳:۵۴]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

...  #زن امروز دنیا الگو مى‌خواهد. اگر #الگوى او زینب و فاطمه‌ى زهرا باشند، کارش عبارت است از فهم درست، هوشیارى در درک موقعیتها و انتخاب #بهترین کارها؛ ولو با فداکارى و ایستادن پاى همه چیز براى انجام #تکلیف بزرگى که خدا بردوش انسانها گذاشته است، همراه باشد. زن مسلمانى که الگویش #فاطمه‌ى زهرا یا زینب کبرى‌(س) باشد، این است.(1)
-------------------
💠1. سخنرانی‌ در دیدار با جمع‌ کثیری‌ از پرستاران‌، به‌ مناسبت‌ میلاد حضرت‌ زینب‌ کبری‌(س‌) و روز پرستار ، ۱۳۷۰/۰۸/۲۲

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۳.۰۴.۱۷ ۱۳:۵۴]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

این‌، زندگی‌ #جهادی‌ فاطمه‌ی‌زهراست‌ که‌ بسیار عظیم‌ و #فوق‌العاده‌ و حقیقتا بی‌نظیر است‌ و یقینا در ذهن‌ بشر ـ چه‌ امروز و چه‌ در آینده‌ ـ یک‌ نقطه‌ی‌ #درخشان‌ و استثنایی‌ است‌. (1)
-------------------
💠1.  سخنرانی در دیدار با جمع کثیری از زنان شهر های تهران، تبریز،اصفهان، مازندران، کرمان، قم، قزوین، یزد، کرج و استان های چهار محال و بختیاری  1368/10/26
 

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۳.۰۴.۱۷ ۱۳:۵۴]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

#امسال روز یاد بود شهیدان در هفته ى دفاع مقدس و روز #شهادت سیده ى شهیدات تاریخ حضرت صدیقه ى #طاهره فاطمه ى زهرا سلام الله علیها همزمان شده است. #شهیدان ما نیز مانند بانوى بزرگوار اسلام در راه حق #درخشانى به شهادت رسیدند، که براى کتمان و اخفاء آن، از همه ى ابزارها و وسائل زمان، #استفاده مى شد.(1)
-------------------
💠1. پیام به مناسبت بزرگداشت مقام شهیدان، ۱۳۷۷/۰۷/۰۲
 
 

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۳.۰۴.۱۷ ۱۳:۵۴]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

اگر آن روز امّت اسلامى، نصب پیغمبر را درست و با معناى حقیقىِ خودش درک مى‌کرد و تحویل مى‌گرفت و دنبال #على‌بن‌ابى‌طالب علیه‌السّلام راه مى‌افتاد و این تربیت نبوى استمرار پیدا مى‌کرد و بعد از امیرالمؤمنین هم انسانهاى معصوم و بدون خطا، نسلهاى بشرى را مثل خودِ #پیغمبر، پى‌درپى زیر تربیت الهىِ خویش قرار مى‌دادند، بشریت بسیار زود به آن نقطه‌اى مى‌رسید که هنوز به آن نقطه نرسیده است. علم و فکر بشرى #پیشرفت مى‌کرد؛ درجات روحى انسانها بالا مى‌رفت؛ صلح و صفا در بین #انسانها برقرار مى‌شد و ظلم و جور و ناامنى و تبعیض و بى‌عدالتى از بین مردم رخت برمى‌بست. این‌که #فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیها - که در آن زمان عارف‌ترین انسانها به مقام پیغمبر و امیرالمؤمنین بود - #فرمود اگر دنبال على راه مى‌افتادید، شما را به چنین سرمنزلى هدایت مى‌کرد و از چنین راهى مى‌برد، به همین #خاطر است. ولى بشر زیاد اشتباه مى‌کند. (1)
-------------------
♻️1. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در سالروز عید سعید غدیر خم، ۱۳۷۹/۱۲/۲۴

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۳.۰۴.۱۷ ۱۳:۵۴]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

...  #محیط دانشگاه باید محیط اسلامى باشد؛ #محیطى براى رشد انسان طراز اسلام؛ انسانى که الگویش فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیهاست. و این، براى آینده‌ى کشور فوق‌العاده مهم است. #مخصوصاً بعضى از دانشگاهها، مثل دانشگاه تربیت مدرس که در حقیقت یک نهاد #انقلابى است، عنایت بیشترى داشته باشند.(1)
-------------------
♻️1. بیانات در دیدار گروهى از زنان، به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن ، ۱۳۷۱/۰۹/۲۵

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۴.۰۴.۱۷ ۰۲:۱۰]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

اگر آن روز امّت اسلامى، #نصب پیغمبر را درست و با معناى #حقیقىِ خودش درک مى‌کرد و تحویل مى‌گرفت و #دنبال على‌بن‌ابى‌طالب علیه‌السّلام راه مى‌افتاد و این تربیت نبوى استمرار پیدا مى‌کرد و بعد از امیرالمؤمنین هم انسانهاى #معصوم و بدونه خطا، نسلهاى بشرى را مثل خودِ پیغمبر، پى‌درپى زیر تربیت #الهىِ خویش قرار مى‌دادند، بشریت بسیار زود به آن نقطه‌اى مى‌رسید که هنوز به آن #نقطه نرسیده است. علم و فکر بشرى پیشرفت مى‌کرد؛ درجات روحى انسانها بالا مى‌رفت؛ صلح و صفا در بین انسانها برقرار مى‌شد و ظلم و جور و ناامنى و #تبعیض و بى‌عدالتى از بین مردم رخت برمى‌بست. این‌که فاطمه‌ى زهرا سلام‌اللَّه‌علیها - که در آن زمان عارف‌ترین انسانها به مقام پیغمبر و امیرالمؤمنین بود - فرمود اگر دنبال على راه مى‌افتادید، شما را به چنین سرمنزلى هدایت مى‌کرد و از چنین راهى مى‌برد، به #همین خاطر است. ولى بشر زیاد اشتباه مى‌کند. (1)
-------------------
💠1. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در سالروز عید سعید غدیر خم، ۱۳۷۹/۱۲/۲۴
 

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۴.۰۴.۱۷ ۰۲:۱۰]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری


#فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) بیست وپنج سال قبل از این تاریخ(1) در بستر #بیماری به زنان مدینه فرمود اگر علی را بر سر کار می گذاشتند،
((لساربهم سیراً سُجُحاً)) –((سُجُح))
یعنی هموار - راه زندگی را بر مردم هموار می کرد.
 ((لا یکلِمُ خُشاشه))؛
نمی گذاشت - به تعبیر من - #اقتدار حکومت و روحیه ی حکومتگری اسلام اندکی به پیکر جامعه ی اسلامی زخم بزند؛ نمی گذاشت ذره یی #آسیب ایجاد کند؛ کار را پیش می برد و از هر #آسیبی هم جلوگیری می کرد. بهترین شکل حکومت کردن این است که حکومت به مردم زخم نزد؛ #زندگی مردم را هم از لحاظ مادی و معنوی آباد کند.
((ولا یکلّ سائرهُ و لا یُمُلّ راکبه و لاوردهم منهلا غیرا صافیا رویّا))(2)؛
 اینها را فاطمه ی زهرا آن روز فرمود.(3)
------------------- 🍃🔹
💠1. دوران سکوت امیر المومنین(س)
2. معانی الاخبار،ص354،ح1 – بحار الانوار،ج43،ص161
3.بیانات در خطبه های نماز جمعه ی تهران، ۱۳۸۳/۰۸/۱۵
 

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۴.۰۴.۱۷ ۰۲:۱۰]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

خودِ #الگوء فاطمه ى زهرا سلام اللَّه علیها که در #دوران کودکى، در بعد از هجرت پیغمبر به مدینه، در داخل مدینه و در همه ى قضایاى عمومى آن روز #پدرش - که #مرکز همه حوادث سیاسى اجتماعى بود - حضور داشت، نشان دهنده #نقش زن در نظام اسلامى است. البته فاطمه #زهرا سلام اللَّه علیها قلّه این فضائل است.
 #زنان برجسته دیگرى هم در صدر اسلام بودند؛ بامعرفت، باخرد، باعلم، حاضر در #میدانها، حتى حاضر در میدانهاى جنگ؛ حتى تعدادى که نیروى بدنى داشتند، #حاضر در میدان دلاورى در جنگ؛ شمشیرزنى و سربازى. #البته این را اسلام براى بانوان واجب نکرده و از دوش آنها برداشته است؛ چون با #طبیعت جسمى و نیز با عواطف آنها سازگار نیست. (1)
-------------------🍃🔹
💠1. بیانات در دیدار با گروه کثیرى از بانوان، ۱۳۷۹/۰۶/۳۰

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
┈••✾❀🕊❣️🌹❣️🕊❀✾••┈

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 کلام ولی امر💚

 فرهنگ یک کشور مثل هوا است
فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است. چرا؟
چون فرهنگ، به معنای هوایی است که ما تنفّس میکنیم؛ شما ناچار هوا را تنفّس میکنید، چه بخواهید، چه نخواهید؛ اگر این هوا تمیز باشد، آثاری دارد در بدن شما؛ اگر این هوا کثیف باشد، آثار دیگری دارد.
فرهنگ یک کشور مثل هوا است؛ اگر درست باشد، آثاری دارد.
 ⭕️بیانات در حرم مطهر رضوی1393/01/01
 
🔴نشریه سراسری عبرتهای عاشورا

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
┈••✾❀🕊❣️🌹❣️🕊❀✾••┈

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 کلام ولی امر💚

از درسهای عاشورا
مردم ما هم از حسین‏ بن‏ على علیه السّلام یاد گرفتند.
فهمیدند که کشته شدن، دلیل مغلوب شدن نیست.
فهمیدند که در مقابل دشمنِ على ‏الظّاهر مسلّط، عقب نشینى کردن، موجب بدبختى و روسیاهى است.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
┈••✾❀🕊❣️🌹❣️🕊❀✾••┈

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 کلام ولی امر💚

از درسهای عاشورا
مردم ما هم از حسین‏ بن‏ على علیه السّلام یاد گرفتند.
فهمیدند که کشته شدن، دلیل مغلوب شدن نیست.
فهمیدند که در مقابل دشمنِ على ‏الظّاهر مسلّط، عقب نشینى کردن، موجب بدبختى و روسیاهى است.
عظمت شهداى کربلا به این است
عظمت شهداى کربلا به این است! یعنى براى احساس تکلیف، که همان جهاد در راه خدا و دین بود، از عظمت دشمن نترسیدند؛
از تنهایى خود، احساس وحشت نکردند؛
کم بودن عدّه خود را مجوزّى براى گریختن از مقابل دشمن قرار ندادند.
این است که یک آدم را، یک رهبر را،
راه حسین علیه السّلام؛ یعنى
نترسیدن از خصم
و تن دادن به مبارزه با دشمن مسلّط
⭕️بیانات امام خامنه ای 10 / 4 / 1371

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️

برجسته ‏ترین نقطه‏ ى نهج ‏البلاغه و علاج بیمارى اساسى جامعه اسلامى
برجسته ‏ترین نقطه‏ اى که در نهج ‏البلاغه است، زهد است.
 امیرالمؤمنین آن روز که این زهد را فرمود، به عنوان علاج بیمارى اساسى جامعه اسلامى فرمود و من مکرّر گفته ‏ام امروز هم ما باید همان آیات زهد را بخوانیم.
⭕️مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای 1375.9.5

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
وسیله نجات
نماز، همه چیز است.
آن کسى که همه‌ى رابطه‌هایش قطع شده، اگر توانسته باشد رابطه‌ى نماز را نگه دارد، این او را نجات میدهد.
نماز خیلى مهم است.
مخاطبانتان را به نماز تشویق کنید، راه‌هاى شرکت آنها در نمازهاى جماعت را آسان کنید.
🔴مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای 90.7.20

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
می دانی چرا شکست می خوری؟
اگر شما در دلت شکست نخورى، هیچ کس نمیتواند شکستت بدهد.
حصارى که باید در دل شما به وجود بیاید، حصار ایمان به خدا و توکل على‌اللَّه است.

🔴مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای 90.7.20

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
جملات کوتاه امام خامنه ای درباره فلسطین
*فلسطین، مسئله‌ى اول در میان همه‌ى موضوعات مشترک کشورهاى اسلامى است.
* هر طرح عملیاتى باید بر مبناى اصلِ «همه‌ى فلسطین براى همه‌ى مردم فلسطین» باشد. فلسطین، فلسطینِ «از نهر تا بحر» است، نه حتّى یک وجب کمتر.
*رئیس جمهور آمریکا میگوید امنیت اسرائیل خط قرمز اوست/بدانید که خط قرمز اوباما به دست ملتهای بپاخواسته منطقه شکسته خواهد شد

🔴بیانات امام خامنه ای در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین‌ 1390/07/09

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
بروید سراغ کارهاى نشدنى،
تا بشود.
تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهاى سنگین،
تا بردارید.

🔴مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای 90.7.20

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
ماه رمضان، بهترین فرصت برای تمرین اجتناب از گناه گناه نکردن، به اراده احتیاج دارد.
اجتناب از گناه، چیزیست که مثل کوه در چشم انسان جلوه میکند؛اما با تصمیم،مثل یک زمین هموار میشود.
ماه رمضان، بهترین فرصت است تا همه این را تمرین کنند.

🔴مقام معظم رهبری امام خامنه ای78.9.26

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
اصل قضیه در ماه رمضان
رمضان،با نماز و روزه و دعاهایش است که اگر به آن، توجه و تلاوت قرآن را هم اضافه کنید، یک دوره بازسازى و نجات از پوسیدگی و فسادخواهد بود؛
اصل قضیه این است که درآن سیرِالی الله کنیم و میشود.

🔴مقام معظم رهبری امام خامنه ای 69.1.18

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
راه های روشن و آسان قوی کردن ارتباط با خداوند
قوی کردن ارتباط با خداوند کار سختى نیست،
راه های روشنى دارد:
یکی، خواندن نماز اول وقت، با حضور قلب و حتی المقدور به جماعت است.
دیگری انس با قرآن است؛ ولو خواندن یک صفحه در روز.

🔴مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای 90.4.13

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
🔻منافق واقعى آمریکاست. نفاق واقعى، عملى است که اینها دارند انجام میدهند؛ ادعاى دفاع از ملتها. ( 1/ 1/ 90 )
🔻نسل جوانِ امروز که روى کار آمدند، انقلاب را ندیدند؛ اما از انقلابیونِ آن روز اگر محکمتر نباشند، کمتر نیستند. ( 1/ 1/ 90 )
🔻به حول و قوه‌ى الهى، سلسله‌ى شکستهاى آمریکا در این منطقه ادامه پیدا خواهد کرد. ( 1/ 1/ 90 )

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
⭕️توجه شود مسائل حاشیه‌اى کانون توجه افکار عمومى قرار نگیرد. ( 1/ 1/ 90 )

⭕️ پیشرفت منهاى عدالت، از نظر اسلام اصلاً پیشرفت نیست. ( 8 / 1 / 90 )

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
جملات کوتاه از بیانات امام خامنه ای در دیدار قاریان قرآن کریم
*فرمود: «حبل ممدود من السّماء» این قرآن حبل الهى است؛ ریسمان مستحکم الهى است که اگر به آن چنگ زدیم، لغزش و افتادن و گم شدن و اینها دیگر در آن نیست
*خواندن قرآن، از اول تا آخر، یک چیز لازمى است. باید قرآن را از اول تا آخر خواند؛ باز دوباره از اول تا آخر؛ تا همه‌ى معارف قرآنى یکجا با ذهن انسان آشنا شود.
*اگر بتوانیم با قرآن انس بگیریم، معارف قرآن را در دل و جان خودمان نفوذ بدهیم، زندگى ما و جامعه‌ى ما قرآنى خواهد شد.
 
🔴24/4/1389بیانات امام خامنه ای در دیدار شرکت کنندگان در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۰۳:۰۹]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
جملات قصار از بیانات امام خامنه ای در دیدارمردم بوشهر در روز میلاد امام على(ع )
🔻شاخص، همان حق و صدق و بیّنه‌اى است که در اختیار مردم قرار دارد. امیرالمؤمنین مردم را به آن ارجاع میداد. امروز ما هم محتاج همان هستیم
🔻 توده‌ى مردم حقایق را از بعضى از خواص و نخبگان بهتر مى‌بینند و بهتر میفهمند؛ چون تعلقاتشان کمتر است
🔻تمسک به شعارهاى اسلام و تمسک به قرآن و تمسک به سیره‌ى اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و به کلمات امیرالمؤمنین روزبه‌روز باید بیشتر شود

  🔴بیانات امام خامنه ای در دیدارمردم بوشهر در روز میلاد امام على(ع ) 5/4/1389

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۶.۰۴.۱۷ ۱۱:۵۲]
┈••✾❀🕊❣️🌹❣️🕊❀✾••┈

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️

اگر مى‏ خواهید در جبهه امیرالمؤمنین قرار گیرید
اگر مى‏ خواهید در جبهه امیرالمؤمنین قرار گیرید،
بارزترین خصوصیت او در دوران حکومتش - که مربوط به امروز من و شما مى‏شود - دو چیز است:
یکى عدل اجتماعى، یکى زهد نسبت به دنیا.
عزیزان من! این دو ارزش را ما باید مثل پرچم، در جامعه خودمان بلند کنیم.
⭕️مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای 1375.9.5

ارشیو بیانات امام خامنه ای👇
@archive_Bayanat_Emam_Khamenei

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۴.۱۷ ۱۵:۳۳]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹 شب قدر
یک جمله کوتاه در باب اهمیت لیلة¬القدر عرض کنم؛ علاوه بر این‏که از جمله قرآنى «لیلة¬القدر خیر من الف شهر» مى‏شود فهمید که از نظر ارزشیابى و تقویم الهى، یک شب برابر هزار ماه است. در دعایى که این روزها مى‏خوانیم      - دعاى تعقیب نمازهاى فریضه در ماه رمضان- ، براى ماه رمضان چهار خصوصیت ذکر مى‏کند: یکى تفضیل و تعظیم روزها و شب‌های این ماه است بر روزها و شب‌های ماه‌های دیگر، یکى وجوب روزه در این ماه است، یکى نزول قرآن در این ماه است و یکى هم وجود لیلةالقدر در این ماه است. یعنى در این دعاى مأثور، لیلةالقدر را عِدل نزول قرآن در ارزش دادن به ماه رمضان مشاهده مى‏کنیم. بنابراین قدر لیلةالقدر را باید دانست، ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کارى کرد که ان‏شاءالله قلم‌تقدیر الهى در شب‌های قدر براى کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیرى آن‏چنان که شایسته مردم مؤمن و عزیز ماست، رقم بزند.
🍃⭕️بیانات در خطبه‏هاى نماز جمعه تهران 23/8/1382

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۴.۱۷ ۱۵:۳۳]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

💠🍃 ساده زیستی
یکی از شعارهای مجموعه رفاقتى و مجموعه‌هایى که با هم بودیم، با هم فکر مى‌کردیم و کار و مبارزه مى‌کردیم - «ساده‌زیستى» بود؛ زندگى ساده و کمتر بهره‌بردن از جلوه‌هاى دنیا! بعد که انقلاب پیروز شد؛ سعى کردیم باز هم همین روش، همین شعار و همین مبنا را دنبال کنیم.
امام بزرگوار ما خودش مظهر همین معنا بود؛ آدمى بود که تعینات دنیوى، حقیقتاً برایش ارزش نداشت. آدم این را در آن مرد معنوى و بزرگوار مى‌دید که تعینات، تعلّقات و تکلّفات دنیوى، اصلاً براى خودش ارزش نداشت! شما که بحمداللَّه روشنفکر و آگاه و فهمیده هستید، احتیاج نمى‌بینم که این‌ها را توضیح بدهم. این که دارم مى‌گویم، منظورم بهره‌مندى شخصى است؛ معنایش این نیست که کشور، کار آبادانى و عمران نکند و دنیا را آباد نکند. این‌ها همیشه، تخلیه‌ها و شبهه‌افکنی¬هاى مخالفین اسلام بوده، مى‌گفتند که اسلام با دنیا مخالف است؛ یعنى دنیا را آباد نکنیم!
نه، آن دنیایى که گفته مى‌شود، دنیاى شخصى است؛ یعنى خود شما دنبال تکیف زندگى دنیایى نباشید و زندگى را ساده بگذرانید. معنایش این است. امیرالمؤمنین(علیه السلام)، شخصاً زاهدانه‌ترین زندگی‌ها را داشت؛ اما در عین حال، مرتب هم کار مى‌کرد، مزرعه را آباد و چاه آب جارى مى‌کرد، جهاد مى‌کرد و کشور را اداره مى‌کرد، حکومت به آن عظمت را ریاست مى‌کرد، سیاست‌گذارى و سیاست‌مدارى مى‌کرد.
غرض و مراد ما، دل سپردن به دنیاست که البته مقدار زیادى از مشکلات ما ناشى از این مسأله است! منِ مسئول دولتى و حکومتى، یا من روحانى، باید مواظب باشم -به خصوص ما دو صنف، خصوصیتى داریم-یک وقت گفتند: «واى به حال آن کسانى‌که هر دو هستند؛ هم مسئول حکومتى، هم روحانى-این‌ها مشکلشان بیشتر و تکلیفشان سنگین‌تر است! توقع مردم، به‌جا و به‌حق از آن‌ها بیشتر است؛ خداى متعال هم آن‌ها را بیشتر مورد سؤال قرار خواهد داد، چون اثر عملشان هم بیشتر است.
ما باید بیشتر مواظب باشیم، دیگران هم باید مواظب باشند، شما هم که دانشجویید، یا استادید، باید مواظب باشید، شما هم که رئیسید، باید مواظب باشید؛ همه باید مواظب باشند که به دام تکلّفات و تعینات زندگى نیفتند و در اشرافیگرى و این‌ها غرق نشوند. زینت دنیا را به قدرى که خداى متعال قرار داده و مباح است، براى همه کس بخواهند.
البته «المال و البنون زینة الحیوة الدنیا»، هیچ ایرادى ندارد. نه مال ایراد دارد، نه فرزندان ایراد دارد، نه مقام و این‌ها؛ لیکن غرق شدن در این‌ها، عمده کردن و هدف قراردادن این‌ها و خود را در تکیفات و تعینات زندگى، منحصر‌کردن است که آسیب مى‌زند. چنان‌چه این‌ها اصلاح بشود، ما امیدواریم که ان‌شاءاللَّه مشکلى نباشد.
 
⭕️🍃بیانات در دیدار شرکت کنندگان در همایش آسیب‌شناسى انقلاب 15/12/1377

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۴.۱۷ ۱۵:۳۳]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹 رمضان
ماه رمضان، وقت این‏گونه دعا کردن است. منافاتی هم ندارد. همان دعایی که در آن، حاجت خود را می‏خواهید، آن دعا را با توجّه، با تضرّع و با حضور قلب بخوانید و دلتان را به خدا نزدیک کنید. من و شما به این احتیاج داریم. برادر و خواهر من! از دعا غفلت نکنید.
 جمهوری اسلامی، آن نظامی که باید با قلدرهای جهان مقابله کند؛ آن ملتی که باید با کوه‌های فساد در بیفتد؛ آن جامعه و نظامی که در مقابل هیچ قلدری سر خم نمی‏کند و برای نجات انسانیت تلاش می‏نماید، چنین جامعه و نظامی، در درون و در دل افراد خود باید درهایی به سوی دعا و تضرّع باز کرده باشد. بدون این، نمی‏شود. اگر می‏خواهید در مقابل دشمن، استوار باشید، باید باب دعا را به روی خودتان باز کنید. اگر می‏خواهید از کسی و چیزی نترسید، باید رابطه خود را با خدا قوی کنید. اگر می‏خواهید در مقابل جلوه‏های مادّی تکان نخورید و نلغزید، باید خود را با دعا و تضرّع بیمه کنید. این، دعاست. این، وظیفه قلبی همه انسان‌هاست. راهی است که انسان از درون خود، با خدای متعال باز می‏کند. و لذا شما می‏بینید امیرالمؤمنین(علیه السلام)، آن انسان شجاع، آن جنگ¬جو، آن مرد بزرگ، آن حاکم قدرتمند و نیرومند، آن کسی که فکر و ذهن و عقل و حکمت و درس و معارف او برای فرزانه‏ترین فلاسفه و حکمای عالم درس است و باید زانو بزنند و یاد بگیرند؛ آن انسان نیرومندی که اگر همه دنیا در مقابلش باشد، پشت نمی‏کند، از همه مردم زمان خود عابدتر و پیش خدای متعال گریه‏ کننده‏تر و متضرّع¬تر است.
 ماه رمضان را از دست ندهید. این فرصت‌ها را رها نکنید. فرصت بسیار مغتنمی برای دعا و تضرّع است. سعی کنیم باب دعا را به روی خودمان باز نگه‏داریم. اگر کسی توفیق دعا پیدا کند -دعای با توجّه و با حال- باید بداند مورد لطف پروردگار قرار گرفته است و اجابت در مرحله بعد است. جامعه اسلامی باید جامعه دعا و تضرّع و انابه الی‏الله باشد.

⭕️🍃بیانات در روز اوّل ماه مبارک رمضان 7/12/1371

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۴.۱۷ ۱۵:۳۳]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹ارتباط با خدا
عزیزان من! برادران! خواهران! بخصوص جوانان عزیز! اگر مى‏خواهید این اراده قوى و این روحیه پرنشاط در شما باقى بماند، رابطه خودتان را با خدا روز به روز مستحکم‌تر کنید؛ با خداى متعال حرف بزنید؛ مناجات کنید؛ از خدا بخواهید؛ از شرور و آفات به خدا پناه ببرید؛ از خداى متعال کمک بخواهید. خداى متعال به شما کمک خواهد کرد.  
🍃⭕️بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام)26/4/1387

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۴.۱۷ ۱۵:۳۳]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹 ورزش
توصیه این است که جوان‌ها ورزش کنند. من هر وقت چشمم به ارتفاعات شمال تهران مى‌افتد و مى‌بینم که در این منطقه ضلع شمالى تهران- یعنى از منت‌های شرق تا منت‌های غرب -شاید حدود ده معبر وجود دارد که مردم را به این سلسله کوه‌های با عظمت و بسیار مصفّا متّصل مى‌کند؛ اما مردم استفاده نمى‌کنند، تأسّف مى‌خورم. هر وقت به کوه مى‌آیم، وقتى مى‌بینم خلوت است، تأسّف مى‌خورم که چرا جوان‌ها و حتّى غیر جوان‌ها از این نعمت الهى و این فرصت کمیاب استفاده نمى‌کنند. خود من از حدود عید نوروز، کوه‌پیمایى را شروع مى‌کنم تا اواسط پاییز؛ یعنى وقتى که یخ مى‌بندد و در کوهستان خطر لغزیدن هست. بعد از آن دیگر به کوه نمى‌آیم. در واقع در هر سال، چهار پنج ماه این کار را تعطیل مى‌کنم. اما در آن هفت، هشت ماه دیگر، تا اواسط پاییز، بنایم بر این است که هفته‌اى سه مرتبه بیایم. البته اغلب اوقات پیش نمى‌آید که بتوانم هفته‌اى سه بار بیایم. یعنى هفته‌اى دوبار یا هفته‌اى یک بار مى‌شود؛ لکن کمتر از هفته‌اى یک بار نمى‌شود. البته این‌جا را که ملاحظه مى‌کنید، راه طولانى است. براى من، مسیر «کُلَک چال» مقدارى زیاد است. از این‌رو همیشه به «کُلَک‌چال» نمى‌آیم. هر سال یک یا دو بار این‌طور راه‌های طولانى را مى‌آیم و در غیرِ این یکى دو بار، معمولاً راه مى‌افتم از طرفى-یکى از همین راه‌هایی که معمول هست و مردم مى‌روند، یا بعضى راه‌های خلوت‌تر-حدود یک ساعت مى‌روم بالا و برمى‌گردم. خوب؛ شما سنّ مرا هم ملاحظه کنید. جوان‌هایی که در کوهستان راه مى‌روند، در حدود سنین سى‌سال و سى‌ودو سه سال و کمترند. این‌ها همه جاى فرزندان من محسوب مى‌شوند. وقتى که من با این سن و با این همه اشتغالات-واقعاً وقت گذاشتنِ من براى ورزش یک مجاهدت است- بتوانم از لابلاى کارهاى فراوان و متراکم، وقتى براى ورزش باز کنم و با وجود بالا رفتن سن و انحطاط مزاجى، مقیّدم به کوهستان بیایم، شما ببینید که جوان‌ها چه وظیفه‌اى دارند!
توصیه من این است که جوانها به من نگاه کنند. من وقتى به کوه مى‌آیم و گاهى مى‌بینم حتّى از من مسن‌تر هم کسانى مى‌آیند که با استحکام و استقرار جسمانى و قرص و محکم این راه را طى مى‌کنند، واقعاً لذّت مى‌برم. البته این نکته را تأکید کنم که وقتى مى‌گوییم جوان‌ها، معنایش این نیست که ورزش مخصوص جوان‌هاست. نخیر؛ همان‌طور که ورزش براى جوان‌ها لازم است، براى مسن‌ترها هم لازم است. بلکه مى‌شود گفت براى جوان‌ها لازم است، براى مسن‌ها واجب مؤکّد است. توجّه کردید؟ چون اگر کسانى که پا به سن گذاشته‌اند، ورزش نکنند، پیرى زودرس به سراغشان خواهد آمد و قطعاً دچار عوارض پیرى خواهند شد و از کار خواهند افتاد. چرا کسى که مى‌تواند کار و تلاش کند و عمر خود را ده، بیست سال با ورزش، بر حسب روال طبیعى استمرار بخشد، این کار را نکند؟ من حرفم این است. از این رو توصیه مى‌کنم همه ورزش کنند؛ هم جوان‌ها، هم پیرها، هم میان‌سال‌ها، هم مردها و هم زن‌ها. زن‌ها هم باید ورزش کنند. گاهى من در همین راه «کُلک چال» که از پایین به بالا مى‌آیم، یا به عکس به طرف پایین مى‌روم، خانم‌هایی را مى‌بینم که با چادر مشکى این راه را طى مى‌کنند. با این‌که قسمتى از این راه، بسیار ناهموار و یا به قول ما مشهدی‌ها قلب است، درعین‌حال خانم‌ها این راه ناهموار را تحمّل مى‌کنند و با چادر مشکى مى‌آیند. خوب؛ این همّت است دیگر. من این‌طور زن‌ها و همچنین افراد مسنّى که این راه‌های طولانى را طى مى‌کنند و مى‌روند، بسیار تحسین مى‌کنم. بنابراین توصیه ما به همه مردم این است که ورزش کنند. البته از میان همه ورزش‌ها توصیه ورزش خاصّى را نمى‌کنیم. هر کس به هر ورزشى که دوست دارد و با وضع و طبیعت و امکانات او متناسب است، بپردازد. منتها بى‌خرج‌ترین ورزش‌ها کوهنوردى است. این را که ما امتحان کرده‌ایم، هیچ خرجى ندارد؛ حتّى یک توپ کوچک هم لازم ندارد. آدم کفشش را پایش مى‌کند و مى‌زند به کوه و راه مى‌رود و ورزش مى‌کند و از این هواى خوب و مناظر طبیعى استفاده مى‌کند. توصیه مى‌کنم که حتماً ورزش را فراموش نکنید.

⭕️🍃مصاحبه در هنگام کوهپیمایى 2/6/1375

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۴.۱۷ ۲۰:۵۷]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹تهذیب، خودسازی 1⃣

آنچه که ما باید فراموش نکنیم و همیشه به یاد داشته باشیم، این است که ببینیم وظیفه‏ی ما در این برهه‏ی از زمان چیست و در مقابل نعمت الهی چه وظیفه‏ای داریم. امروز وظیفه‏ی بزرگ ملت ایران، جهاد معنوی و جهاد اکبر است.
 نبی‏اکرم اسلام(صَلَّی اللهُ علیهِ وَآلِه) بعد از آن‏که از یکی از جنگهاشان برگشتند و در آن جنگ هم پیروز شده بودند و مسلمانان خوشحال بودند که کار بزرگی انجام داده‏اند، به آن‌ها فرمودند که شما از جهاد کوچک برگشته‏اید؛ حالا وقت جهاد بزرگ است. مسلمانان تعجب کردند و گفتند: جهاد با این سختی، راه به این دوری، گرمای تابستان، دشمن با آن عظمت، ما برگشتیم؛ این تازه جهاد کوچک است؟! پس جهاد بزرگ چیست یا رسول‏الله!؟ فرمود: جهاد با نفس. این، جهاد بزرگ است.،،،،
 
🍃💠🔹بیانات در دیدار با جمعی از خانواده‌هاى شهداى، جانبازان و آزادگان به همراه کارکنان و مسئولان بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامى 17/7/1370

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۴.۱۷ ۲۰:۵۷]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🔹🍃تهذیب نفس2⃣

 ما ملت ایران باید به تهذیب نفس همت کنیم؛ خودمان را بسازیم، خودمان را تطهیر و پاکیزه کنیم و نفوسمان را با خدا آشنا نماییم. این جهاد، بزرگ‌تر از هر جهاد ظاهری، با هر دشمنی و با هر عظمتی است. همه‏ی انبیای الهی آمده‏اند تا انسان را بسازند، او را از دست منیتهای خود نجات بدهند و از شر وسوسه‏های درونی خودش خلاص کنند. این شجاعت و این قدرت باید در ما به وجود بیاید، تا بتوانیم بر وسوسه‏های درونی خودمان غلبه کنیم و با هوای نفس خودمان - با آن شیطانی که در وجود ماست و اسم آن «من» است - مبارزه نماییم.
 هر کدام از ما در درون خودمان و از وجود خودمان شیطانی داریم که همان «من» ماست، همان منیت ماست، همان خودخواهی‌ها و هوس‌ها و هوسرانی‌های ماست. چه چیزی ما را از دست این شیطان نجات خواهد داد؟ جز اراده‏ی دینی و ایمان قوی و دلی که با تزکیه و اخلاق الهی آشنا شده باشد؟ این، خیلی قوّت و شجاعت لازم دارد. شجاعت این مبارزه، بیشتر از شجاعت مبارزه‏ی با هر دشمن بیرونی است.
 
🍃💠🔹بیانات در دیدار با جمعی از خانواده‌هاى شهداى، جانبازان و آزادگان به همراه کارکنان و مسئولان بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامى 17/7/1370

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۰۷.۰۴.۱۷ ۲۰:۵۷]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🔹🍃تهذیب نفس3⃣

 آنهایی که در مبارزه‏های با دشمنان بزرگ پیروز می‏شوند، کسانی را به خاک می‏نشانند و قدرت‌هایی را نابود می‏کنند، گرفتاری بزرگشان در مبارزه با نفس خودشان است. این غروری که به ما دست می‏دهد، این هوس و شهوتی که به ما عارض می‏شود، این غفلت و نسیان از یاد خدا که ما را فرا می‏گیرد، این شیطان‏صفتی‏یی که در معامله‏ی با برادرانمان، با جامعه‏مان و با حوادث دوروبرمان به ما عارض می‏شود، آن شیطان درونی است؛ این است که باید آن را علاج بکنیم.
 
🍃💠🔹بیانات در دیدار با جمعی از خانواده‌هاى شهداى، جانبازان و آزادگان به همراه کارکنان و مسئولان بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامى 17/7/1370

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۴.۱۷ ۱۰:۵۷]
🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹ارتباط با خدا

عزیزان من! برادران! خواهران! بخصوص جوانان عزیز! اگر مى‏خواهید این اراده قوى و این روحیه پرنشاط در شما باقى بماند، رابطه خودتان را با خدا روز به روز مستحکم‌تر کنید؛ با خداى متعال حرف بزنید؛ مناجات کنید؛ از خدا بخواهید؛ از شرور و آفات به خدا پناه ببرید؛ از خداى متعال کمک بخواهید. خداى متعال به شما کمک خواهد کرد.  
🍃💠🔹بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام)26/4/1387

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۴.۱۷ ۱۰:۵۷]
🍃🔹🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹امام زمان، توسل 1️⃣

ملتی که به خدا معتقد و مؤمن و متّکی است و به آینده امیدوار است و با پرده نشینان غیب در ارتباط است؛ ملتی که در دلش خورشید امید به آینده و زندگی و لطف و مدد الهی می‏درخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمی‏شود و با این حرف‌ها، از میدان خارج نمی‏گردد. این، خصوصیت اعتقاد به آن معنویتِ مهدی (عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف)است. عقیده به امام زمان(عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف)، هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تأثیر عظیمی دارد. این را باید قدر دانست.

🍃💠🔹بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پربرکت حضرت ولی عصر (عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف)17/10/1374

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۴.۱۷ ۱۱:۵۴]
🍃🔹🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹امام زمان، توسل 2️⃣

من توصیه می‏کنم که این توسّلات را-که مردم ما بحمدالله داشته‏اند و دارند و در سال‌های بعد از انقلاب، به فضل پروردگار چندین برابر شده است-هر چه با کیفیت‏تر ادامه دهند و توجّهات و الطاف آن بزرگوار را به سمت خود جلب کنند. آن بزرگوار، حاضر است و از ملت و شیعه‏ی خود، جدا و غافل نیست. او، در میان مردم حضور دارد و مردم با توجّه و توسّل به او، ان شاءالله راه رشد و هدایت و فتح و پیروزی را به دست خواهند آورد.

🍃💠🔹بیانات در جمع اقشار مختلف مردم در روز میلاد پربرکت حضرت ولی عصر (عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف)17/10/1374

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۴.۱۷ ۱۱:۵۴]
🍃🔹🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹الگوی صرفه‌جویی1️⃣

من به خانم‌های مسلمان، به خانم‌های جوان و به خانم‌های خانه‏دار عرض می‏کنم: سراغ این مصرف‏گرایی که غرب مثل خوره به‏جان جوامع دنیا و از جمله جوامع کشورهای در حال توسعه و کشورهای رو به پیشرفت و از جمله کشور ما انداخته است، نروید. مصرف باید در حدّ لازم باشد، نه در حدّ اسراف. خانم‌های کسانی که همسرانشان یا خودشان مسئولیت¬هایی در بخش‌های مختلف کشور دارند، باید از لحاظ دوری از اسراف، نسبت به دیگران الگو باشند.

🍃💠🔹بیانات در دیدار گروهى از زنان، به مناسبت میلاد حضرت زهرا(علیها سلام) و روز زن 25/9/1371

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۴.۱۷ ۱۱:۵۴]
🍃🔹🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹الگوی صرفه‌جویی2️⃣

باید از لحاظ دوری از اسراف، نسبت به دیگران الگو باشند. باید برای دیگران درس باشند و نشان دهند که شأنِ زن مسلمان بالاتر از این حرف‌هاست که اسیر زر و زیور و جواهر آلات و از این قبیل شود. نمی‏خواهیم بگوییم این‌ها حرام است؛ می‏خواهیم بگوییم شأن زن مسلمان بالاتر از این است که در دورانی که بسیاری از مردم جامعه ما محتاج کمکند، کسانی بروند پول بدهند طلا بخرند، زینت‏آلات بخرند، وسایل زندگی رنگارنگ بخرند و در انواع و اقسام روش‌ها و منش‌های زندگی، اسراف کنند. اسراف، الگوی زن مسلمان نیست.

🍃💠🔹بیانات در دیدار گروهى از زنان، به مناسبت میلاد حضرت زهرا(علیها سلام) و روز زن 25/9/1371

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۴.۱۷ ۱۱:۵۴]
🍃🔹🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹انتخابات1️⃣

شماها جوانید. فردای این کشور متعلق به شماست. مدیریت‏ها متعلق به شماست. چرخ و َپر عظیم اجرایی متعلق به شماست. باید آلیاژ خودتان را آن‏چنان مستحکم انتخاب کنید و بریزید که این مهره و این پیچ در این دستگاهِ بزرگ ساییده نشود و تبدیل به یک پیچ و مهره بی‏ارزش نشود. باید آن فکر را قوی کنید. فکرِ تنها کافی نیست؛ در میدان عمل هم باید وارد شوید.
 الان مسأله انتخابات ریاست جمهوری هم مطرح است؛ این خودش میدان عظیم و خیلی خوبی است. مسأله اول، مشارکت است. در زمینه مشارکت مردم، هر طور که می‏توانید، روی خانواده‏ها و دوستانتان کار کنید.

🍃💠🔹بیانات در دیدار دانشجویان بسیجی 5/3/1384

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۴.۱۷ ۱۱:۵۴]
🍃🔹🍃🍃🍃🌟🍃🔹🔹🚩

#کلام_ولی_امر

✨بیانات #مقام_معظم_رهبری

🍃🔹انتخابات3️⃣

خیلی‏ها ممکن است پای صندوق‏ها نیایند؛ به‏خاطر این‏که حوصله‏اش را ندارند، وقتش را ندارند، درست اهمیت قضیه را نمی‏دانند، متوجه تأثیر رأی خودشان نیستند یا به کسی که به او اطمینان و اعتماد کنند، نرسیده‏اند؛ یا کسی را هم که شناخته‏اند، نپسندیده‏اند؛ لذا نمی‏آیند. تلاش شما باید این باشد که مشارکت را به معنای حقیقی کلمه حداکثری کنید. شما دانشجویید، فرزانه‏اید، روشنفکرید و معیارها را هم می‏دانید؛ بنابراین نگاه کنید ببینید با معیارهای جمهوری اسلامی، در میان نامزدهای انتخاباتی چه کسی کفایت و نشاط و توانایی لازم را دارد و می‏تواند وارد این میدان شود و با چالش‏های گوناگون دست و پنجه نرم کند و تحت تأثیر دشمن نیست و دشمن از آمدن او خوشحال نمی‏شود.

🍃💠🔹بیانات در دیدار دانشجویان بسیجی 5/3/1384

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۰.۰۴.۱۷ ۱۳:۵۰]
بسمه تعالی،
روزانه مطالب جدید به کانال ارسال می گردد،با ذکر صلوات ،مطالب کانال را با لینگ وایدی خودتان کپی نمایید،
التماس دعا

ارشیو بیانات امام خامنه ای👇
@archive_Bayanat_Emam_Khamenei

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۷.۰۴.۱۷ ۱۳:۴۹]
💢شریح قاضی.                    1⃣
🗒برگی از عبرتهای تاریخ  
📌شریح قاضی امروز

☀️ مقام معظم رهبری در بیان نقش #خواص می فرمایند:
(...وقتی هانی بن عروه را به زندان انداختند و سر و رویش را مجروح کردند، #سربازان و افراد قبیله اش اطراف قصر عبیدالله بن زیاد را گرفتند. ابن زیاد ترسید! آنها می گفتند که هانی را کشتید. ابن زیاد به #شریح قاضی گفت: برو ببین هانی زنده است، برو به این ها بگو زنده است.
✨✨✨✨✨🍃🍁
شریح آمد، دید که هانی بن عروه زنده است، اما مجروح است. #هانی بن عروه گفت: ای مسلمانها، این چه وضعی است! (خطاب به شریح) پس #قوم من چه شدند؟ مردند! چرا سراغ من نیامدند! چرا نمی آیند مرا از این جا نجات بدهند! شریح قاضی گفت: می خواستم بروم و این حرف های هانی را به همین کسانی که اطراف دارالاماره را گرفته اند، #بگویم، اما افسوس که جاسوس عبیدالله، آن جا ایستاده بود! #جرأت_نکردم!‼️ جرأت نکردم یعنی چه؟⁉️
ادامه دارد⏮

🔴نشریه سراسری عبرتهای عاشورا


 @behtarin_farmandeh
      #همدانی

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۷.۰۴.۱۷ ۱۳:۴۹]
💢شریح قاضی.                   
🗒برگی از عبرتهای تاریخ  
📌شریح قاضی امروز

☀️ مقام معظم رهبری در بیان نقش خواص می فرماید.2⃣

⏪،، جرأت نکردم یعنی چه؟❓ یعنی همین که ما می گوییم: #ترجیح دنیا بر دین.
شاید اگر شریح، همین یک کار را انجام می داد، تاریخ #عوض می شد. اگر شریح می رفت، به مردم می گفت که هانی زنده است اما در زندان است و عبیدالله #قصد دارد او را بکشد – هنوز عبیدالله بن زیاد قدرت نگرفته بود – آنها می ریختند و هانی را نجات می دادند. با نجات هانی، #قدرت پیدا می کردند، روحیه پیدا می کردند، اطراف دارالاماره می آمدند، عبیدالله را می گرفتند، یا می کشتند، یا می فرستادند می رفت!❗️ کوفه، مال امام حسین (علیه السلام) می شد و اصلاً واقعه کربلا اتفاق نمی افتاد!❗️ اگر واقعه کربلا اتفاق نمی افتاد،یعنی امام حسین (علیه السلام) به حکومت می رسید و اگر این حکومت ۶ ماه هم طول می کشید – ممکن بود بیشتر هم طول بکشد – برای تاریخ برکات زیادی داشت...)
ادامه دارد⏮

🔴نشریه سراسری عبرتهای عاشورا

 @behtarin_farmandeh
      #همدانی

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۷.۰۴.۱۷ ۱۳:۴۹]
💢شریح قاضی.                    1⃣
🗒برگی از عبرتهای تاریخ  
📌شریح قاضی امروز

☀️ مقام معظم رهبری در بیان نقش #خواص می فرمایند: 3⃣
 ❓سوال اینجاست که چرا اصلا مردم و قوم هانی، به شریح قاضی #اعتماد کرده و گفته ی او را پذیرفتند؟ ❓
و پاسخ مهم و کلیدی اینجاست که مردم، شریح را با #سابقه ی قبلی او که قاضی دوران حضرت امیر(ع) بود می شناختند و نمی دانستند شریح با کیسه های #زرواملاک و مستغلاتی که از ابن زیاد رشوه گرفته، تغییر ماهیت داده و از گذشته ی خویش فقط #تابلویی دروغین را بدست گرفته و با آن #دین فروشی می کند.
و اینجاست که باید بدانیم سابقه و عناوین افراد، #ملاک قضاوت کافی در مورد آنها نیست و تذکر امام راحل(ره) را باید بیاد داشته باشیم که فرمود: #میزان در هر کسی حال #فعلی اوست.

🔴 نشریه سراسری عبرتهای عاشورا

 @behtarin_farmandeh
      #همدانی

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۷.۰۴.۱۷ ۱۴:۳۵]
✨✨✨✨✨✨🌟💫

#کلام_ولی_امر

☀️بیانات ،حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای✨
 
 حضرت آیت‌الله #خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات با اشاره به #عادت برخی افراد به تکرار کردن واژه‌ی «تندروها»، متهم کردن جریان #حزب‌اللهی و مؤمن و انقلابی به تندروی را به بهانه‌ی قضایایی غیر قابل قبول، مورد انتقاد قرار دادند و فرمودند: «یک عادتی هم در بعضی پیدا شده است که همین‌طور #مدام تکرار میکنند «تندروها، تندروها»؛ خب بله، تندرَوی و کندرَوی -طرف افراط و تفریط- هر دو بد است، این معلوم است امّا [اینکه] تندروی چیست، کندروی چیست، خطّ میانه کدام است، چیزهای خیلی واضح و روشنی نیست، جزو مسائل بیّن نیست، #تبیین لازم دارد... بعضی وقتی میگویند تندروی، جریان حزب‌اللّهی و مؤمن مورد #نظرشان است؛ نه، جریان مؤمن را، جریان انقلابی را، جوانان حزب‌اللّهی را #متّهم نکنید به تندروی؛ اینها همان کسانی هستند که با همه‌ی وجود، با همه‌ی اخلاص در #میدان حاضرند، آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد، دفاع از هویّت ملّی لازم باشد، مسئله‌ی #جان دادن و خون دادن مطرح باشد، همینها هستند که به #میدان می‌آیند.» ،،،،

🔴دیدار دست‌اندرکاران انتخابات ۹۴/۱۰/۳۰

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۷.۰۴.۱۷ ۱۴:۴۷]
✨✨☀️🍃💫
#کلام ولی_امر

این را هم به همه #توصیه کنیم که نیروهای انقلابی را متهم به افراطیگری نکنند؛ بعضی هم اینجوری دوست میدارند. عنصر انقلابی، جوان انقلابی، طلبه‌ی انقلابی، فاضل انقلابی، مدرس انقلابی در هر سطحی از سطوح را #متهم کنند به افراطیگری؛ نه، این هم انحرافی است که به دست دشمن انجام میگیرد؛ واضح است.

🔴دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ۸۹/۰۷/۲۹

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۹.۰۴.۱۷ ۲۳:۱۵]
🍃🌾🎋🌹

مستندات | امام خامنه‌ای | تردید در مفاهیم انقلابی ضد ارزش است / تردید در مبارزه‏ ی با قدرتهای ستمگر و سلطه‏ گر و ظالم، ضد ارزش است

شناسنامه1⃣

عنوان: بیانات در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری‌اسلامی‌ایران زمان: ??69/05/01مناسبت: ایام ذیحجه (برائت از مشرکان)منبع:دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

آن کسانی که تلاش می‌کنند انقلاب و انقلابگری را ضد ارزش کنند، همان کسانی هستند که بیشترین ضربه را از انقلاب خورده‌اند. تردید در مفاهیم انقلابی، ضد ارزش است. تردید در مبارزه‌ی با قدرتهای ستمگر و سلطه‌گر و ظالم، ضد ارزش است. راه نجات ملتها، در استقلال آنها از قدرتهای ستمگر است. همیشه سعی قدرتهای ستمگر این بوده که به ملتها ثابت کنند بی‌خود تکان می‌خورند و اشتباه می‌کنند. راه نجاتشان این است که زیر بال ما بیایند و پلکان دیگری از پلکان عروج در امور مادّی و سلطه‌ی نابحق بشوند! این را تفهیم می‌کنند. ما باور نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم بگذاریم ملتهای دیگرهم باورکنند

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۹.۰۴.۱۷ ۲۳:۱۵]
🍃🌾🎋🌹🌟

مستندات | امام خامنه‌ای | تردید در مفاهیم انقلابی ضد ارزش است / تردید در مبارزه‏ ی با قدرتهای ستمگر و سلطه‏ گر و ظالم، ضد ارزش است

شناسنامه2⃣

عنوان: بیانات در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و کارداران جمهوری‌اسلامی‌ایرانزمان: ??69/05/01مناسبت: ایام ذیحجه (برائت از مشرکان)منبع:دفتر حفظ ونشرآثارامام خامنه ای

اگر کسانی خیال می‌کنند راه نجات این کشور و این ملت در این است که ما بالاخره جلوی این قدرتهای گردن کلفت عالم، دم از عدم تعرض و پشیمانی از بعضی از کارهایی که آنها اسمش را تندروی گذاشتند، بزنیم، دروغ می‌گویند. نخیر، این راه ذلت و اسارت ماست. اسارت جمهوری اسلامی در این است که با امریکا بسازد. اسارت جمهوری اسلامی و ملت ایران در این است که غرب احساس تسلیم و طوع در جمهوری اسلامی بکند. محال است که جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان خدا، چنین حالت طوع و تسلیمی پیدا کند؛ آن‌گاه دیگر جمهوری‌اسلامی نخواهد بود.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۹.۰۴.۱۷ ۲۳:۱۷]
🌾🌹🌷🎋🌟

مستندات | امام خامنه‌ای |گله‌مندی رهبری از پرداخته نشدن به مسئله فرهنگی در دولت دهم

شناسنامه1⃣

عنوان: بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولتزمان: 1390/06/06مناسبت: ماه مبارک رمضانمنبع:دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

مسئله‏ ی دیگر- که حالا البته این مربوط به مسائل اقتصادی نیست- مربوط به فرهنگ است؛ که امروز گزارشی داده نشد، موکول شد به بعد. آنچه که من لازم میدانم به دوستان دولت توصیه کنم، این است که مسئله‏ ی فرهنگ را خیلی جدی بگیرید. اگر چنانچه ما کارهای اقتصادی را- همچنان که در برنامه هست و آرزوهای ما متوجه به آن است- انجام بدهیم، اما در زمینه‏ ی کار فرهنگی عقب بمانیم، بدانید کشور لطمه خواهد دید.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۹.۰۴.۱۷ ۲۳:۱۷]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

مستندات | امام خامنه‌ای |گله‌مندی رهبری از پرداخته نشدن به مسئله فرهنگی در دولت دهم

شناسنامه2⃣

عنوان: بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولتزمان: 1390/06/06مناسبت: ماه مبارک رمضانمنبع:دفتر حفظ و نشر آثارامام خامنه ای

 دشمنان ما یکی از چشمه‏ های دشمنی‏شان کار اقتصادی است؛ یک چشمه‏ ی مهم دیگر، کار فرهنگی است. البته نه وقت و نه ظرفیت جلسه اجازه نمیدهد که انسان در این زمینه وارد بشود؛ لیکن فی‏ الجمله دوستان توجه داشته باشند که کار فرهنگ، کار بسیار مهمی است؛ با ملاحظه‏ ی جهتگیری‏ های انقلابی و اسلامی. در زمینه‏ ی فرهنگ، دچار رودربایستی نشوید. در همه‏ ی شعبه‏ های فرهنگی- چه در موضوع کتاب، چه در کارهای هنری، چه در مؤسسات فرهنگی- جهتگیری‏ ها را انقلابی و اسلامی قرار بدهید. اولویتها را در اینجا هم ملاحظه کنید، چون منابع بالاخره محدود است. البته مصوبه‏ ی دولت در زمینه‏ ی بودجه‏ ی فرهنگی، مصوبه‏ ی خوبی است؛ اگرچه حالا شنیدم که خیلی از مبالغ این مصوبه تخصیص داده نشده؛ حتّی اگر همه‏ اش هم تخصیص داده شود، باز برای همه‏ ی فعالیتهای‏ فرهنگی کافی نیست.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۱۹.۰۴.۱۷ ۲۳:۱۷]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟


مستندات | امام خامنه‌ای |گله‌مندی رهبری از پرداخته نشدن به مسئله فرهنگی در دولت دهم

شناسنامه3⃣

عنوان: بیانات در دیدار رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولتزمان: 1390/06/06مناسبت: ماه مبارک رمضان منبع:دفترحفظ ونشرآثارامام خامنه ای

بنابراین منابع دچار محدودیت است. با توجه به محدودیت منابع، نگاه کنید ببینید اولویتها چیست. البته من یک مجموعه‏ ای را به نحو پیشنهاد به دولت ارائه کردم؛ که اگر این چیزها در کار فرهنگ مورد توجه قرار بگیرد، با توجه به نگاهی که ما در زمینه‏ ی فرهنگ داریم، اینها اولویت خواهد داشت؛ یعنی اینها تأثیراتش بیشتر خواهد بود. بله، اینها را باید دنبال کنید تا ان‏شاءاللَّه تحقق پیدا کند.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۱.۰۴.۱۷ ۱۸:۱۴]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️
،
 در میدان #سیاسی،
 فتنه‌ی سال ۸۸ را جوانهای ما خواباندند. بیش از عوامل گوناگون دیگر، #جوانهای ما، همین شما دانش‌آموزها، همین شما دانشجوها نقش داشتید؛ والّا فتنه، فتنه‌ی #بزرگی بود. این مسئله خیلی کار بزرگی بود؛ این کار را شما #جوانها به سامان رساندید.
 
🔴دیدار دانش‌آموزان در آستانه ۱۳ آبان ۸۹/۰۸/۱۲

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۱.۰۴.۱۷ ۱۸:۱۴]
🌾🍃🔹🍃☀️🍁🌴

#مهدوی_ها_باسیدعلی_می_مانند

💠 #کلام_ولی_امر❤️

 من #توصیه میکنم، نصیحت میکنم به همه‌ی افرادی که جایگاهی دارند برای حرف زدن و میتوانند حرف بزنند، سعی نکنند #اصالتهای کشور را، بنیانهای اساسی انقلاب را #تضعیف کنند؛ تا کسی از اصالتها گفت، فوراً نگویند ایشان دارد #تندروی میکند یا افراطی‌گری میکند، یا چه میکند، یا جناحی‌گری حرف [میزند]؛ نه، این‌جوری نیست. اصالتها را تخطئه نکنند، تهمت افراطی‌گری نزنند؛ #بیّنات انقلاب را انکار نکنند؛ بیّناتی در انقلاب هست؛ واضحاتی، محکماتی در انقلاب هست.

🔴دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج ۹۴/۰۹/۰۴

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۲.۰۴.۱۷ ۰۹:۴۸]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه‌ای | نسبت واقع‌‌بینی و واقع‌گرایی/ بعضیها اشتباه می‌کنند که در مقابل آرمان‌گرایی، واقع‌بینی را مطرح می‌کنند

بعضیها اشتباه می‌کنند که در مقابل آرمان‌گرایی، واقع‌بینی را مطرح می‌کنند/ آرمانها را کنار بگذاریم، به بهانه واقع‌بینی؟! این کمال غفلت است

بیانات در دیدار جمعی از کشاورزان-????/??/??

بعضیها اشتباه می‌کنند که در مقابل آرمان‌گرایی، واقع‌بینی را مطرح می‌کنند. در نظر اینها واقع‌بینی نقطه مقابل آرمان‌گرایی است. این خطای بزرگی است؛ چون آرمان‌گرایی، خودش واقعیتها را در جامعه می‌سازد. یک مجموعه با آرمان و دارای هدفهای بلند می‌تواند واقعیتها را طبق آرمان خود شکل دهد و به‌وجود آورد. دنیا این‌طور پیش رفته است. آرمانها را کنار بگذاریم، به بهانه واقع‌بینی؟! این کمال غفلت است. آرمان‌گرایی به‌وجود آورنده واقعیتهای شیرین و مطلوب است. وقتی یک انسان، یک مجموعه و یک ملت با مسؤولان و دست‌اندرکارانش پای آرمانها ایستادند و حاضر نشدند کوتاه بیایند و برایش کار کردند، چه اتفاقی می افتد؟واقعیتهابه سمت آرمانهاتغییرمی کند.این خودش بزرگترین واقعیت وقانون زندگی است؛ چرتبعضی این رافراموش میکنند

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۲.۰۴.۱۷ ۰۹:۴۸]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

اام خامنه‌ای | نسبت واقع‌‌بینی و واقع‌گرایی/ بعضیها اشتباه می‌کنند که در مقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح می کنند

بعضی وانمود میکنند که آرمان‌گرائی با واقع‌بینی نمیسازد؛ این را ما بشدت رد میکنیم/ آرمان‌گرائی را اشتباه کردند با رؤیاگرائی

بیانات در دیدار کارگزاران نظام/ ????/??/??1⃣

چیزی که در این حرکتِ سی‌وسه ساله انسان مشاهده میکند، درسی که انقلاب داد و امام بزرگوار باقی گذاشت، این است که در این حرکت سی و سه ساله، آرمانها و آرزوهای عظیمی که اسلام آنها را به ما القاء میکند و تعلیم میدهد، از نظر دور نماند؛ در عین حال واقعیتهای موجود جامعه و جهان هم مورد توجه قرار گرفت؛ این کمک کرد به این که این حرکت بتواند ادامه پیدا کند؛ یعنی ترکیب آرمان‌خواهی و آرمان‌گرائی با واقع‌بینی. یک حرفی را سر زبانها انداختند، درباره‌اش نوشتند و گفتند؛ الان هم انسان در گوشه و کنار میشنود که ملاحظه‌ی واقعیتهای جامعه و جهان، با آرمان‌گرائی نمیسازد.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۲.۰۴.۱۷ ۰۹:۴۸]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه‌ای | نسبت واقع‌‌بینی و واقع‌گرایی/ بعضیها اشتباه می‌کنند که در مقابل آرمان‌گرایی، واقع‌بینی را مطرح می‌کنند

بعضی وانمودمیکنندکه آرمان گرائی باواقع بینی نمیسازد؛این رامابشدت ردمیکنیم/آرمان گرائی رااشتباه کردندبارویاگرائی
 
بیانات دردیدارکارگزاران نظام/؟؟؟؟/؟؟/؟؟2⃣

 آرمان‌گرائی را اشتباه کردند با رؤیاگرائی. آنچه که ما میخواهیم دنبال کنیم و اصرار بر آن داریم، این است که واقع‌بینی، مشاهده‌ی واقعیات جامعه و جهان، با آرمان‌گرائی و تعقیب آرمانها و آرزوهای بزرگ ملت ایران هیچگونه تنافی و تعارضی ندارد. اگر ما توانستیم آرمان‌گرائی را با واقع‌بینی و واقع‌گرائی همراه کنیم، ترجمه‌ی عملیاتی‌اش میشود اینکه ما تدبیر را با مجاهدت ترکیب کنیم؛ هم مجاهدت کنیم و مجاهدانه حرکت کنیم، هم این حرکت مجاهدانه در یک چهارچوب تدبیرشده‌ای قرار بگیرد؛ که این، آگاهی عمومی، آگاهی دست‌اندرکاران، همراهی دلها و زبانها در همه‌ی عرصه‌ها را میطلبد.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۲.۰۴.۱۷ ۰۹:۴۸]
🍃🌾☺️🌷🎋🌟

امام خامنه‌ای | نسبت واقع‌‌بینی و واقع‌گرایی/ بعضیها اشتباه می‌کنند که در مقابل آرمان‌گرایی، واقع‌بینی رامطرح می کنند

بعضی وانمودمیکنندکه آرمان گرائی باواقع بینی نمیسازد؛این رامابه شدت ردمیکنیم/آرمان گرائی رااشتباه کردندبارویاگرائی

بیانات دردیدارکارگزاران نظام/؟؟؟؟/؟؟/؟؟3⃣

بعضی وانمود میکنند که آرمان‌گرائی با واقع‌بینی نمیسازد؛ این را ما بشدت رد میکنیم. بسیاری از آرمانهای جامعه‌ی ما و مطالبه‌ی آنها جزو واقعیتهای جامعه است. مردم مایلند عزت ملی داشته باشند، مردم مایلند زندگی ایمانمدار و دینمدار داشته باشند، مردم مایلند در امور اداره‌ی کشور و مدیریت کشور سهیم باشند - یعنی مردم‌سالاری - مردم مایلند پیشرفت داشته باشند، استقلال سیاسی و اقتصادی داشته باشند؛ اینها خواسته‌های عمومی مردم است. این خواسته‌ها، واقعیتهای جامعه است؛ این واقعیتها دقیقاً در جهت آرمان‌خواهی است؛ اینها که مسائل تحلیلی و ذهنی نیست، اینها که موهومات نیست، اینها که ذهنیات نیست؛ اینها واقعیاتی است که در جامعه وجود دارد.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۲.۰۴.۱۷ ۰۹:۴۸]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه‌ای | نسبت واقع‌‌بینی و واقع‌گرایی/ بعضیها اشتباه می‌کنند که در مقابل آرمان‌گرایی، واقع‌بینی را مطرح می‌کنند

بعضی وانمودمیکنندکه آرمان گرائی باواقع بینی نمیسازد؛این رامابه شدت ردمیکنیم/آرمان گرائی رااشتباه کردندبارویاگرائی

بیانات دردیدارکارگزاران نظام/؟؟؟؟/؟؟/؟؟4⃣

یک جامعه‌ی زنده و مؤمن دنبال این چیزهاست؛ میخواهد عزت ملی داشته باشد، میخواهد استقلال داشته باشد، میخواهد پیشرفت داشته باشد، میخواهد آبروی بین‌المللی داشته باشد؛ اینها خواسته‌هائی است که مردم دارند؛ اینها در جهت آرمانهاست؛ و این خواستن، جزو واقعیتهای قطعی جامعه است. بنابراین واقعیات میتواند در خدمت و معطوف به آرمانها باشد. بله، ذکر آرمانها بدون توجه به واقعیتها و بدون ملاحظه‌ی سازوکارهای معقول و منطقیِ رسیدن به آرمانها، خیال‌پردازی است؛ آرمانها در حد شعار باقی خواهد ماند؛ لیکن وقتی که مسئولان کشور آرمانها را به صورت منطقی و متین دنبال کردند، مردم همراهی کردند، اینجا آنجائی است که واقعیتهای جامعه با آرمانها هماهنگ میشود. خب، این یک امر اساسی و یک پایه‌ی اساسی برای حرکت کشوراست

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۲.۰۴.۱۷ ۱۱:۰۳]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

مستندات | امام خامنه‌ای | معیار اصلح | نقاط قوت منهای نقاط ضعف

شناسنامه1⃣

عنوان: بیانات در حرم مطهر رضویزمان: 1392/01/01مناسبت: آغاز سال نومنبع:دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

نکته‌ی آخر: این را همه بدانند که آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد. این را همه توجه کنند؛ رئیس‌جمهورِ هر دوره‌ای باید امتیازات کسبی و ممکن‌‌الحصول رئیس‌جمهور قبلی را داشته باشد، ضعفهای او را نداشته باشد.هرکسی بالاخره نقاط قوتی داردونقاط ضعفی دارد.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۲.۰۴.۱۷ ۱۱:۰۳]
مستندات | امام خامنه‌ای | معیار اصلح | نقاط قوت منهای نقاط ضعف

شناسنامه2⃣

عنوان: بیانات در حرم رضوی زمان:01/01/1392مناسبت:آغازسال نو منبع:دفتررحفظ ونشرآثارامام خامنه ای

 رؤسای جمهور ــ چه رئیس‌جمهور امروز، چه رئیس‌جمهور فردا ــ نقاط قوّتی دارند و نقاط ضعفی هم دارند. همه‌ی ما همین جوریم؛ نقاط قوّتی داریم، نقاط ضعفی داریم. آن چیزهائی که امروز برای دولت و برای رئیس‌جمهور نقاط قوّت محسوب میشود، اینها باید در رئیس‌جمهور بعدی وجود داشته‌ باشد، اینها را باید در خود تأمین کند؛ آن چیزهائی که امروز نقاط ضعف شناخته میشود ــ که ممکن است شما بگوئید، من بگویم، دیگری بگوید ــ این نقاط ضعف را باید از خود دور کند. یعنی ما در سلسله‌‌ی دولتهائی که پشت سر هم می‌آیند، باید رو به پیشرفت باشیم، رو به تعالی و تکامل باشیم، تدریجاً بهترینهای خودمان را بفرستیم؛

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۲.۰۴.۱۷ ۱۱:۰۳]
مستندات | امام خامنه‌ای | معیار اصلح | نقاط قوت منهای نقاط ضعف

شناسنامه3⃣

عنوان: بیانات در حرم مطهر رضوی زمان: 1392/01/01مناسبت: آغاز سال نومنبع:دفتر حفظ و نشر آثارامام خامنه ای

 هر کسی می‌آید، پایبند به انقلاب، پایبند به ارزشها، پایبند به منافع ملی، پایبند به نظام اسلامی، پایبند به عقل جمعی، پایبند به تدبیر باشد. اینجوری باید این کشور را اداره کرد. کشور، کشور بزرگی است؛ ملت، ملت باعظمتی است؛ مسائل تشویق کننده و مبشّر، فراوان است؛ مشکلات هم بر سر راه هر ملتی، و از جمله بر سر راه ما وجود دارد. آن کسانی که آماده‌ی این میدان میشوند، باید با کمال قوّت، با کمال قدرت، با توکل به خدا، با اعتماد به توانائی‌های این ملت پیش بروند.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی و توهّم خواهد انجامید

بیانات در دیدار دانشجویان‌-????/??/??1⃣

سؤال دیگری که مطرح شد و من هم اینجا از قبل یادداشت کردم - که این نشان میدهد این سؤال قبلاً به من منتقل شده؛ یعنی سؤالی است که مطرح است - این است: نسبت آرمانها با واقعیتهائی که وجود دارد، چیست؟ مثلاً فرض بفرمائید تحریم. تحریم یک واقعیتی است. خب،یکی ازآرمانهای ماپیشرفت اقتصادی کشوراست،ازآن طرف هم واقعیتی وجودداردبه نام تحریم.یادرنسائل گوناگون سیاسی؛درانتخابات،درغیره،غیره.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی و توهّم خواهد انجامید

بیانات در دیدار دانشجویان‌-????/??/??2⃣

یکی از آرمانهای ما پیشرفت اقتصادی کشور است، از آن طرف هم واقعیتی وجود دارد به نام تحریم. یا در مسائل گوناگون سیاسی؛ در انتخابات، در غیره، غیره. آنچه که من میتوانم عرض کنم، این است که ما آرمانگرائی را صددرصد تأیید میکنیم، دیدن واقعیتها را هم صددرصد تأیید میکنیم. آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی و توهّم خواهد انجامید. وقتی شما دنبال یک مقصودی، یک آرمانی حرکت میکنید، واقعیتهای اطراف خودتان را باید بسنجید و بر طبق آن واقعیتها برنامه‌ریزی کنید. بدون دیدن واقعیتهای جامعه، تصور آرمانها خیلی تصور درست و صحیحی نخواهد بود، چه برسد به دستیابی به آرمانها.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی وتوهم خواهدانجامید

ییانات ددیداردانشجویان-؟؟؟؟/؟؟/؟؟3⃣

اگر بخواهیم مثال بزنیم، باید بگوئیم آرمانها مثل قله‌اند. کسانی که اهل گردش در کوهستان و رفتن به سمت قله‌ها هستند، قله را درست تصور میکنند. رسیدن به قله، یک آرمان است؛ آرمانها را به این تشبیه کنید. انسان دوست میدارد به آن قله برسد. وقتی شما این پائین هستید، دوست میدارید بروید و برسید به آن نقطه‌ی اوج و ستیغ این بلندی و ارتفاع؛ منتها واقعیتی وجود دارد؛ اگر بی‌توجه به این واقعیت بخواهید این کار را بکنید، نیروی خودتان را هدر میدهید؛ آن واقعیت این است که راه رسیدن به این قله، این نیست که شما جلوی چشمت مشاهده میکنی که حالا اینجا قله است، این هم دامنه است، بگیر و برو بالا؛ اینجوری نیست، راه دارد.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی و توهّم خواهد انجامید


بیانات در دیدار دانشجویان‌-????/??/??4⃣

اگر چنانچه شما بی‌احتیاطی کردید، همینی که جلوی چشم شما است، دامنه را گرفتید رفتید بالا، قطعاً به نقاطی خواهید رسید که نه راه پیش رفتن دارید، نه راه عقب آمدن. اینهائی که اهل رفتن به کوه و گردش در کوهستان هستند، چنین چیزی برایشان پیش می‌آید؛ برای بنده هم پیش آمده. وقتی انسان بدون آشنائی با راه حرکت میکند، به نقطه‌هائی میرسد که راه جلو رفتن و عقب ماندن ندارد؛ با زحمت زیاد انسان باید خودش را از مشکل خلاص کند. واقعیت عبارت است از همین راه؛ راه را باید پیدا کرد.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی و توهّم خواهد انجامید

بیانات دردیداردانشجویان-؟؟؟؟/؟؟/؟؟5⃣

البته باید واقعیتها را به معنای واقعی کلمه دید، نه آنچه که به عنوان واقعیت القاء میشود. شما جوانها خیلی خوب میدانید؛ در جنگهای روانی که امروز در دنیا معمول است، یکی از کارها القای واقعیتهای غیر واقعی است؛ چیزهائی را به عنوان واقعیت القاء میکنند که واقعیت ندارد؛ شایعه درست میکنند، حرف میزنند، که واقعیت نیست؛ اگر چنانچه کسی چشم باز و بینا نداشته باشد، دچار اشتباه میشود. اینکه ما میگوئیم بصیرت، به خاطر این است. یکی از کارکردهای بصیرت همین است که انسان واقعیتها را آنچنان که هست، ببیند.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی و توهّم خواهد انجامید

بیانات در دیدار دانشجویان‌-????/??/??6⃣

در تبلیغات گاهی یک واقعیتی را از آنچه که چندین برابر بزرگتر نشان میدهند؛ در حالی که بعضی از واقعیتهای دیگر را اصلاً نشان نمیدهند. مثلاً فرض بفرمائید یکی از واقعیتها این است که بخشی از نخبگان کشور از کشور خارج میشوند؛ بله، این یک واقعیتی است؛ اما در قبال این، یک واقعیت دیگری هم وجود دارد و آن عبارت است از افزایش نخبه، افزایش دانشجویان نخبه. ما کِی این همه دانشجوی نخبه داشتیم؟ به تاریخ دانشگاه کشور نگاه کنید؛ در این ده بیست سال اخیر، فراوانی دانشجویان نخبه‌ی ما در بخشهای مختلف کاملاً چشمگیر است. چقدر ما استاد نخبه داریم. جمهوری اسلامی وقتی که پیروز شد، تعداد اساتید دانشگاه‌های کشور، یک تعداد معدودی بود - که البته چون دقیقش یادم نیست، نمیخواهم بگویم، اما تعداد خیلی معدودی بود؛ حدودش یادم هست - امروز بیش از ده برابر، این تعداد بالا رفته؛ خب، اینها همه نخبگانند. حالا گیرم از این مجموعه‌ی عظیم نخبه‌ای که در دانشگاه‌های کشور پروریده شده‌اند - اعم از دانشجو و استاد و نخبه‌های علمی و اینها - یک تعدادی هم رفتند خارج. اگر انسان آن واقعیت را می‌بیند، این واقعیت را هم ببیند. کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغات میکنند، آن یکی را بزرگ میکنند، این یکی را ندیده میگیرند؛ اصلاً اسمی از آن نمی‌آورند. بنابراین واقعیت را باید دید. آرمانها با نگاه به واقعیتها است که قابل تحقق خواهند بود. اما واقعیت را ببینیم،نه آنچه که باشگردهای دشمنانه،به عنوان واقعیت به ماالقاءمیشود.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه ی واقیتهو،به خیالپردازی وتوهم خواهدانجامید

بیانات دردیداردانشجویان؟؟؟؟/؟؟/؟؟7⃣

به نظر من فعال دانشجوئیِ آرمانخواه که واقعیتها را هم میشناسد، هرگز نباید در هیچ شرائطی احساس انفعال و بن‌بست کند. یعنی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ. ما در عرصه‌ی دفاع مقدس پیروزی‌های بزرگی داشتیم، هزیمتهای تلخی هم داشتیم. امام (رضوان الله علیه) سفارش میکردند:نگوئیدشکست،بگوئیدعدم الفتح.یک جاپیروزی نصیب میشود،یک جاهم پیروزی نصیب نمیشود؛چهاهمیتی دارد

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی و توهّم خواهدانجامید

بیانات دردیادردانشجویان؟؟؟؟/؟؟/؟؟8⃣

 بعضی‌ها هستند که اگر چنانچه جریان کار بر وفق مرادشان پیش آمد و به نقطه‌ی مورد نظر خودشان رسیدند، از دنبال کردن آرمانها دست میکشند؛ این خطا است. «فاذا فرغت فانصب»؛(?) قرآن به ما میگوید: وقتی این کار را تمام کردی، این تلاش را تمام کردی، تازه خودت را آماده کن،بایست برای ادامه کار.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی و توهّم خواهد انجامید

بیانات در دیدار دانشجویان؟؟؟؟/؟؟/؟؟9⃣


 بعضی آنجورند - این اشتباه است - بعضی هم بعکس؛ اگر آنچه که پیش می‌آید، بر طبق خواست آنها نبود، بر وفق مراد آنها نبود، دچار یأس و انفعال و شکست میشوند؛ این هم غلط است؛ هر دو غلط است. اصلاً بن‌بستی وجود ندارد در آرمانخواهیِ صحیح و واقع‌بینانه. وقتی انسان واقعیتها را ملاحظه کند، هیچ چیز به نظرش غیر قابل پیش‌بینی نمی‌آید.

ارشیوبیانات ،امام خامنه ای, [۲۳.۰۴.۱۷ ۰۹:۰۱]
🍃🌾🌹🌷🎋🌟

امام خامنه ای |نسبت واقع بینی وواقع گرایی/بعضیهااشتباه می کنندکه درنقابل آرمان گرایی،واقع بینی رامطرح میکنند

آرمانگرائی با نگاه به واقعیتها را از دست ندهید /در هیچ شرائطی نباید از آرمانخواهی دست برداشت؛ نه در هنگام پیروزی‌های شیرین، نه در هنگام هزیمتهای تلخ/ آرمانگرائی بدون ملاحظه‌ی واقعیتها، به خیالپردازی و توهّم خواهد انجامید

بیانات دردیداردانتجویان؟؟؟؟/؟؟/؟؟🔟

توقع من از عزیزان دانشجو این است که همواره دنبال آرمانها باشند؛ چه در آن مواردی که حادثه‌ای که پیش می‌آید، طبق دلخواه شما است، چه در آنجائی که حادثه‌ای که پیش می‌آید، طبق دلخواه شما نیست؛ آرمانگرائی را با نگاه به واقعیتها از دست ندهید و دنبال کنید. در اصلِ انقلاب همین جور بود، در جنگ همین جور بود؛ در حوادث گوناگونی هم که در این سالها پیش آمده، همیشه همین جور بوده است. بعضی‌ها در قبال حوادث گوناگون، موضعگیری‌ها و موقعیتهای روحی و معنوی و فکری‌شان، متناسب با آنچه که لازمه‌ی آرمانخواهی است، نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی